  • 11. Data: 2012-11-06 22:27:51
    Temat: Re: Drewno z owocowek jako opal
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 22:03:28 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Tak, bardzo dobre. Trzeba tylko mieć dobry piec.

    Ja mam dobry - stalowy wklad z szamotowym paleniskiem. Da sie w nim palic
    ostro, ale da sie tez lagodnie. Rozumiem, ze wg Twoich doswiadczen jablon i
    inne owocowe lubia wysoka temperature i zgazowywanie?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-11-07 05:02:50
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    W dniu 06.11.2012 17:45, nacocito pisze:

    > Dębina kiepskim drewnem?
    >
    > Trzeci sezon nim palę i to jako samodzielne drewno. Uważam że jest
    > bardzo dobre i jest porównywalne do buka czy graba. Więcej kory ma i tyle.

    Porównywalne... No cóż, faktycznie - dąb jest znacznie słabszym opałem
    od buka a grabowi nie podskoczy.

    ------------------
    A w jakiej to "dyscyplinie" to ten dąb nie jest w stanie podskoczyć? U mnie
    pali się długo i spokojnie bez konieczności częstej regulacji. Dobrze się
    rozpala. Trzyma wysoką temperaturę.
    Zostawia nieznacznie więcej popiołu to jest jedyny mankament jaki ja widzę.

    Cenowo dąb i buk to też ta sama liga. Grab jest droższy o około 10zł za mp

  • 13. Data: 2012-11-07 10:00:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2012 05:02, nacocito pisze:

> [...]
    >
    > Cenowo dąb i buk to też ta sama liga. Grab jest droższy o około 10zł za mp

    To bierz grab.

    Proste porównanie: swego czasu miałem brzozę na rozpałkę, dąb do
    zasadniczego palenia i jeszcze trochę miałem domieszanego grabu.

    Jak kiedyś z rozpędu wrzuciłem grab zamiast dębu to przy identycznych
    warunkach, identycznym paleniu i identycznej objętościowo ilości drewna
    zamiast 22C miałem nagle 28C.

  • 14. Data: 2012-11-08 22:12:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 22:27:51 +0100, Maciek napisał(a):

    > Ja mam dobry - stalowy wklad z szamotowym paleniskiem. Da sie w nim palic
    > ostro, ale da sie tez lagodnie. Rozumiem, ze wg Twoich doswiadczen jablon i
    > inne owocowe lubia wysoka temperature i zgazowywanie?

    Lubią przede wszystkim spokojne palenie przy niewielkim przepływie, do tego
    celu muszą być najpierw dobrze rozgrzane.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356