  • 1. Data: 2009-03-25 06:37:33
    Temat: Droga z płyt jomb
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    Chcę przed wjazdem na działkę poprawić drogę i wyłożyć płytami typu jomb.
    Czy można je bezpośrednio kłaść na to co jest (po wyrówaniu kolein żwirem i
    zagęszczeniu), czy trzeba standardowo wykorytować, nawieźć
    gruzu/klińca/innego materiału, podsypać żwirem i dopiero kłaść jomby? Jakie
    ewentualnie inne niskobudżetowe rozwiązanie można zastosować (okolice
    Trójmiasta, droga ze spadkiem, podłoże gliniasto-piaszczyste). Myślałem o
    jombach, bo jednak przez otwory trochę wody ma szansę wsiąknąć. Po drodze
    jeżdzą z niewielkim natężeniem auta osobowe. Czasem śmieciarka i szambowóz.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-25 10:57:09
    Temat: Re: Droga z płyt jomb
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > jeżdzą z niewielkim natężeniem auta osobowe. Czasem śmieciarka i szambowóz.

    wyrownac grunt, zasypujac wielsze dolki lub usuwajac koleiny.
    Nic nie trzeba zageszczac ani korytowac.
    S.

  • 3. Data: 2009-03-25 12:23:58
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > wyrownac grunt, zasypujac wielsze dolki lub usuwajac koleiny.
    > Nic nie trzeba zageszczac ani korytowac.
    > S.

    A jak wyglada sprawa przy 10 cm plytach azurowych.
    Plyty zapewne sa zbrojone.

    Wystarczy tylko zagescic i wyrownac podloze?

  • 4. Data: 2009-03-25 14:03:05
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Marras wrote:

    > A jak wyglada sprawa przy 10 cm plytach azurowych.
    > Plyty zapewne sa zbrojone.
    >
    > Wystarczy tylko zagescic i wyrownac podloze?

    AFAIR plyty azurowe sa male, wiec na miekkim podlozu beda klawiszowac.

    S.

  • 5. Data: 2009-03-25 16:35:15
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > AFAIR plyty azurowe sa male, wiec na miekkim podlozu beda klawiszowac.

    ale raczej pekac nie powinny. prawda ?

  • 6. Data: 2009-03-25 19:03:26
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > jeżdzą z niewielkim natężeniem auta osobowe. Czasem śmieciarka i szambowóz.

    Moje leza juz chyba 5-ty rok i jest OK.
    Wyrownaj lekko wybierajac ziemie, wewal je wieksza dziura do dolu i
    bedzie OK.

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2009-03-27 12:43:29
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Marras wrote:

    > ale raczej pekac nie powinny. prawda ?

    Od osobowego - nie.
    od ciezarowego - zalezy jak sie ulozy i co przejedzie, ale jak porownasz
    grabiami i podsypiesz wieksze dolki, to bedzie ok.
    S.

  • 8. Data: 2009-03-27 13:26:06
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Mar, 13:43, Sebastian Sawicki <i...@g...com> wrote:

    > Od osobowego - nie.
    > od ciezarowego - zalezy jak sie ulozy i co przejedzie, ale jak porownasz
    > grabiami i podsypiesz wieksze dolki, to bedzie ok.
    > S.

    płyty ażurowe powinno się zasypać piaskiem, a dokładnie chodzi o te
    wszystkie szpary i dziury. Wtedy to piasek przejmuje obciążenie od kół
    i całość jest stabilniejsza. Ale i tak popękają (bo i pełne płyty tez
    potrafią).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.