  • 1. Data: 2013-05-07 17:44:24
    Temat: Drut do winorośli
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Kolega kupił kilkadziesiąt sadzonek winorośli i zakłada "winnicę".
    Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
    Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy
    powlekany? Jakiej średnicy?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-05-07 17:48:52
    Temat: Re: Drut do winorośli
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 May 2013 17:44:24 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
    > Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy

    Nie wiem, ale tu jest obrazek, na którym coś tam widać - ocynkowany i gruby
    drut:
    http://www.top10tastes.com/uploads/companydirectory/
    id1334/winnica_.jpg
    --
    XL

  • 3. Data: 2013-05-07 17:58:50
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-05-07 17:48, Ikselka pisze:
    > Nie wiem, ale tu jest obrazek, na którym coś tam widać - ocynkowany i gruby
    > drut:
    > http://www.top10tastes.com/uploads/companydirectory/
    id1334/winnica_.jpg
    Dzięki.
    Między średnicą 4 a 6 mm jest spora różnica w cenie - ponad dwukrotna.
    Wstępnie padło na drut od odgromników fi 6 mm, porządnie ocynkowany, ale
    przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
    wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-05-07 18:10:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 May 2013 17:58:50 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
    > wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

    5mm to juz grubaśne drucisko - myślę że czwórka wystarczy.
    --
    XL

  • 5. Data: 2013-05-07 19:55:45
    Od: HGW <h...@h...abuse>

    W dniu 2013-05-07 17:44, Jacek pisze:
> [...]
    > Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
    > Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy

    Ciekawym w jakim rejonie Polski? Na jakiejś górce czy na płaskim?

    Drut to pikuś, ja bym wziął ten tańszy i cieńszy ale to Wasz wybór, choć
    ocynkowany dłużej wytrzyma przycinanie pędów, zwróćcie jednak uwagę na
    słupki i odciągi. Bez odciągów z czasem będzie klops, wielu się o tym
    przekonało niestety po czasie :)

  • 6. Data: 2013-05-07 20:14:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 May 2013 17:44:24 +0200, Jacek napisał(a):

    > Kolega kupił kilkadziesiąt sadzonek winorośli i zakłada "winnicę".

    http://regiodom.pl/portal/ogrod/rosliny/zakladamy-pr
    zydomowa-winnice-pora-sadzic-winorosle

    --
    XL

  • 7. Data: 2013-05-07 20:51:46
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-05-07 20:14, Ikselka pisze:

    > http://regiodom.pl/portal/ogrod/rosliny/zakladamy-pr
    zydomowa-winnice-pora-sadzic-winorosle
    Ejże Koleżanko. Tu nie ma ani słowa o drutach ani rusztowaniach.
    Jacek

  • 8. Data: 2013-05-07 21:25:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-05-07 17:58, Jacek pisze:
> [...]
    > przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
    > wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

    Nie przesadzasz? To do siatki ogrodzeniowej 3-3,5 wystarczy na naciąg.
    Nie sądzę, żeby na podporę dla winorośli był potrzebny grubszy drut.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2013-05-08 00:44:16
    Od: "Ozon" <s...@b...ru>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
    > wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

    Moja pnie się bardzo fajnie po zwykłym sznurku circa 2 mm.
    6mm drut to przesada, przecież ta winorośl nie będzie ważyć setek kg.

    Ozon

  • 10. Data: 2013-05-08 10:01:52
    Od: margol <g...@w...pl>

> [...]
    > Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
    > Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy
    Co prawda nie mam winnicy, ale robiłem "zadaszenie" i "ścianę"
    nad tarasem z winorośli. Użyłem do tego ocynkowanego miękkiego
    drutu 2mm, bo taki łatwiej zaczepiać i przeplatać. Myślę, że użycie
    3mm sztywnego drutu powinno wystarczyć do zastosowań "amatorskich".
    Do drutów powlekanych (zwłaszcza marketowych ) nie mam zaufania,
    na ocynku przynajmniej widać czy coś się dzieje.

    mg