  • 11. Data: 2016-01-10 20:43:25
    Temat: Re: Drzwi suwane vs otwierane
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 11:06:03 +0100, Myjk napisał(a):

    > ale zastanawiam się nad samym systemem otwierania. Uchylność jest mi
    > zbyteczna (będzie WM i klimatyzacja), natomiast suwanie (ciężkich
    > przecież 3-szybowych okien 120cm) jakoś mnie przeraża.

    Na targach budowlanych widziałem jak kilkulatek bez problemu otworzył
    takiego solidnego 1.5-metrowego HS-a. To mnie przekonało :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2016-01-11 08:39:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jan 2016 20:43:25 +0100, Borys Pogoreło

    > Na targach budowlanych widziałem jak kilkulatek bez problemu otworzył
    > takiego solidnego 1.5-metrowego HS-a. To mnie przekonało :)

    Czy do takich HSów jest możliwy system domykający? Zwróciłeś może uwagę na
    konstrukcję dolnego progu -- czy nie jest zbyt delikatna?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2016-01-11 11:32:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-11 o 08:39, Myjk pisze:
    > Sun, 10 Jan 2016 20:43:25 +0100, Borys Pogoreło

    > Czy do takich HSów jest możliwy system domykający?

    Są elektryczne siłowniki, ale niestety drooogo.

    > Zwróciłeś może uwagę na
    > konstrukcję dolnego progu -- czy nie jest zbyt delikatna?

    HS ma inny próg. a w zasadzie nie ma progu. są szyny, po których jeździe
    skrzydło.

    Dla porównania - ja mam HS od Yawala. Ale za krótko (mieszkam dopiero 2
    tygodnie) żeby polecać albo nie.

    Ale okno 8m2 3szybowe (samo szkło waży 500kg) już takie łatwe dla
    dziecka nie będzie.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2016-01-11 12:36:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Jan 2016 11:32:50 +0100, Pete

    > Są elektryczne siłowniki, ale niestety drooogo.

    Miałeś okazję wyceniać siłowniki?

    > HS ma inny próg. a w zasadzie nie ma progu. są szyny,
    > po których jeździe skrzydło.

    I właśnie te "szyny" mnie zastanawiają.
    Jak mi spłyną wzsystkie wyceny, to ruszę
    w teren i zacznę zglądać po szczegółach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2016-01-11 12:55:11
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 09.01.2016 o 11:06, Myjk pisze:
    > Dostałem dwa warianty wyceny okien tarasowych (otwór 240cm).

    http://www.salamander.com.pl/pl/system-bluevolution/
    bluevolution-92 -
    mam dokładnie coś takiego (3 szyby na 92mm ramy)
    Zamontowane w takim systemie:
    https://www.youtube.com/watch?v=Beb61510GQ4
    Tutaj jest ten mechanizm nazywany jako automatyczny, handlowiec nazywał
    to jaklo pół-automatyczny

    Na otworze 240 na pół (lewe ruchome).
    Handlowiec mi mówił, że maksymalnie na takim systemie można zamontować
    2.5m jedno skrzydło (o ile dobrze pamiętam). Pamiętam, że było jeszcze
    sporo do zapasu do maksymalnego rozmiaru elementu ruchomego, więc się
    zdecydowałem (bo też miałem wątpliwości).
    Obecnie duży prześwit w lato, to jest to! Ponownie bym się zdecydował na
    mechanizm PSK, z tym mechanizmem pół-automatycznym. Nie wyobrażam sobie
    zamknięcia tych drzwi bez mechanizmu który mi je dociągnie. Chyba
    faktycznie w tedy trzeba by było na dole dopychać kolanem na górze
    łokciem ;-)

    Jeżeli chodzi o szczelność, to mechanizm ryglowania jest identyczny jak
    w drzwiach tarasowych klasycznych (nic lepiej, nic gorzej). Jak bardzo
    koledze zależy, mogę policzyć ile mam okuć zamontowanych na tych
    drzwiach przesuwnych (co coś kojarzy że mam, 8? po 3 na bokach i po
    jednym na dole i górze, jakoś tak)

    Oczywiście mechanizm HST jest docelowym mechanizmem (kropka). Pomijając
    sam mechanizm przesuwania, to w moich oczach bardziej punktował niski
    próg (można przetoczyć coś na kółkach bez specjalnego podnoszenia). Siła
    jaką trzeba włożyć w przesunięcie okna HST jest identyczna (jak dla
    mnie) jak w PSK. Różnica jest taka, że w PSK trzeba włożyć więcej siły w
    klamkę, w momencie ryglowania okna (i otwarcia też). O ile 3 letnie
    dziecko, radzi sobie z suwaniem okna, o tyle zamknąć jego poprawnie nie
    potrafi. Tutaj działa ten mechanizm dociągania okna aby okucia mogły się
    zazębić. W HST ten moment otwarcia i zamknięcia bardzo fajnie pracuje, 3
    letnie dziecko spokojnie sobie z tym radzi.

    --
    GreDi

  • 16. Data: 2016-01-11 14:09:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-11 o 12:36, Myjk pisze:
    > Mon, 11 Jan 2016 11:32:50 +0100, Pete

    > Miałeś okazję wyceniać siłowniki?

    Nie potrafię odnaleźć maila z wyceną, ale o ile dobrze pamiętam to koszt
    napędu był kilka tysięcy.

    > I właśnie te "szyny" mnie zastanawiają.
    > Jak mi spłyną wzsystkie wyceny, to ruszę
    > w teren i zacznę zglądać po szczegółach.

    Ja mam coś takiego
    http://www.yawal.com/pl/offers/p/1/,DP_150_%E2%80%93
    _drzwi_przesuwne_i_podnoszono_%E2%80%93_przesuwne

    --
    Pete

  • 17. Data: 2016-01-12 12:13:19
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 9 styczeń (sobota), gdy o godzinie 11:06 *Myjk*
    naskrobał(a):
    a zobacz te: https://www.youtube.com/watch?v=u7zNASuubMY

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-12 12:12:50

  • 18. Data: 2016-01-12 15:43:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jan 2016 12:13:19 +0100, Heraklit

    > a zobacz te: https://www.youtube.com/watch?v=u7zNASuubMY

    Dzięki, ale nadal ten próg i mechanizm...

    Swoją drogą, w 0:42 widać taśmę LED.
    To tak oryginalnie dają jako marker uchylonych drzwi?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2016-01-13 09:34:33
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 12 styczeń (wtorek), gdy o godzinie 15:43 *Myjk*
    naskrobał(a):

    Raczej na potrzeby reklamy/marketingu:)

    --
    Pozdrawiam,