  • 1. Data: 2009-02-09 08:36:31
    Temat: Duży szum w grzejnikach
    Od: s...@g...com

    Witam
    Mam mieszkanie w nowym bloku. I jak odkręcam grzejniki na full na
    slychać szum przepływającej wody.
    Pierwszy raz sie z tym spotkałem i nie wiem czy normalne to czy nie?

  • 2. Data: 2009-02-09 09:18:29
    Temat: Re: Duży szum w grzejnikach
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    o.googlegroups.com...
    Witam
    Mam mieszkanie w nowym bloku. I jak odkręcam grzejniki na full na
    slychać szum przepływającej wody.
    Pierwszy raz sie z tym spotkałem i nie wiem czy normalne to czy nie?

    nie normalne, źle ustawiona instalacja

    p.

  • 3. Data: 2009-02-09 17:22:02
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > slychać szum przepływającej wody.
    > Pierwszy raz sie z tym spotkałem i nie wiem czy normalne to czy nie?

    U mnie w bloku,jak spoldzielnia postawila piec to w grzejnikach co roku
    stuka tak,jak by sadiad u gory mlotkiem nawalal alfabet morsa ;]..i cymbaly
    nie umieja tego zrobic;]

    CeZ__134

  • 4. Data: 2009-02-09 19:12:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Oznacza to źle zaprojektowaną lub źle wyregulowaną instalację. Zrób zdjęcia
    grzejnika, zaworów (z głowicą i bez), zmierz średnice rurek zasilających i
    coś wspólnie doradzimy....

  • 5. Data: 2009-02-09 19:23:42
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > U mnie w bloku,jak spoldzielnia postawila piec to w grzejnikach co roku
    > stuka tak,jak by sadiad u gory mlotkiem nawalal alfabet morsa ;]..i cymbaly
    > nie umieja tego zrobic;]

    Kiedy mieszkałem w bloku, spółdzielnia zleciła kryzowanie grzejników na
    dolnych piętrach bo sąsiedzi na 8-mym mieli zimno. Przyszli partacze i
    założyli kryzy wykonanie z ówczesnych 10 czy 20 groszówek z przewierconym
    otworkiem. Albo nie chciało im się kupić prawdziwych kryz albo (jak to za
    komuny) nie dało się kupić prawdziwych kryz. Efekt był taki, że grzejniki
    gwizdały. Można było to zestroić tak, że kiedy słychać było gwizd grzejnika u
    sąsiada piętro wyżej, kręcąc głowicą u siebie można było zminimalizować gwizd
    u siebie. Kiedy jednak piętro niżej ktoś zmienił ustawienie, zaczynało znowu
    gwizdać. Cały 8 piętrowy blok pogwizdywał sobie wesoło przez zimę, a wszysscy
    powoli dostawali świra. Po sezonie po cichutku coś tam wymieniono, i zjawisko
    się nie powtórzyło.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 6. Data: 2009-02-10 06:42:49
    Od: s...@g...com

    Ale co teraz zrobić?

  • 7. Data: 2009-02-10 09:45:08
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Ale co teraz zrobić?
    Wzywać uporczywie kogoś z działu eksploatacji (technicznego) ze spółdzielni.
    Oni oczywiście będą się starali wykręcać, że owszem szum jest, ale przecież
    nie taki znowu wielki itp. Będzie to ciężka przeprawa, bo znalezienie
    przyczyny zjawiska może nie być takie proste, a ludzie ze spółdzielni działają
    według prostej zasady: póki nikt się nie zatruł gazem, nie spalił żywcem, nie
    zabił go prąd, to nie ma problemu. Znam to bo latami mieszkałem w bloku. Ale
    trzeba nie dawać im spokoju, niech przyślą jakiegoś konserwatora, pogadać z
    nim po ludzku, może coś się wyjaśni.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 8. Data: 2009-02-10 12:12:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Byc może wystarczy po prostu wyregulowac nastawy wstepne w zaworach pod głowicami
    termostatycznymi.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-02-10 18:52:32
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Byc może wystarczy po prostu wyregulowac nastawy wstepne w zaworach pod
    głowicami termostatycznymi.
    > JaC
    Wyregulować to w tym przypadku chyba za duże słowo. Zmienić nastawy, a nuż
    szum ustanie lub się zmniejszy. Teoretycznie lokator sam nie może tego robić.
    W którymś katalogu widziałem nawet takie wersje zaworów z możliwością ich
    zaplombowania.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 10. Data: 2009-02-10 21:32:58
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    CeZ__134 wrote:

    > U mnie w bloku,jak spoldzielnia postawila piec to w grzejnikach co roku
    > stuka tak,jak by sadiad u gory mlotkiem nawalal alfabet morsa ;]
    Para :) Źle ustawiony płomień lub za mały przepływ w wężownicy i robi
    się para która tak stuka.

    ..i cymbaly
    > nie umieja tego zrobic;]