  • 11. Data: 2010-04-24 07:04:38
    Temat: Re: Dwie bliźniacze małe działki a dom na granicy.
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > No i mają rację, ale tak jak napisałem wcześniej, jeżeli obie twoje
    > działki mają jedną księgę wieczystą, wówczas są traktowane jako jedna
    > nieruchomość gruntowa. I wtedy odległości określone w warunkach
    > technicznych nie obowiązują.

    No właśnie nie. Obie działki są w jednej księdze wieczystej a mimo to odległości
    obowiązują. Znaczenie ma tylko i wyłącznie to, czy dom stoi na obu, czy też nie.

    Natomiast rozumowanie o tym, że gdyby postawiono dom zbyt blisko granicy
    działki, to sąsiednia działka straciłaby na wartości jest rozsądne i przyszłościowe.

    Kazek

  • 12. Data: 2010-04-24 08:15:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Natomiast rozumowanie o tym, że gdyby postawiono dom zbyt blisko granicy
    > działki, to sąsiednia działka straciłaby na wartości jest rozsądne i

    Urzędu to IMHO nie obchodzi. Jedyne czemu muszą zapobiegać to wybudowanie w
    odległości mniejszej niż 3-4m "od sąsiada". Działka sąsiednia, choć dziś w tej samej
    księdzie, jutro może zostać sprzedana i odłączona od tej księgi. A wówczas nowy
    właściciel wybuduje dom w odległości znów 4m i pomiędzy nimi nie będzie wymaganych 8m
    p.poż.

  • 13. Data: 2010-04-27 08:17:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > A w starostwie w Wadowicach żeby dwie działki były traktowane jako jedna,
    > to dom
    > musi stać na obu. Bo jeśli dom mieści się na jednej działce ale np.: 2 m
    > od
    > granicy to nie dostaniesz pozwolenia, bo dom stoi zbyt blisko granicy :-)
    > I nie
    > interesuje ich to, że za granicą też jest moja działka.

    a nie możesz umieścic w projekcie drewnianej przybudówki, która wchodzi na
    tą druga działkę?
    a w trakcie prac budowlanych zrezygnujesz z tej przybudówki...

  • 14. Data: 2010-04-30 19:51:53
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > a nie możesz umieścic w projekcie drewnianej przybudówki, która wchodzi
    > na tą druga działkę?
    U mnie w projekcie jest taras ziemny :-)
    Musiałem 10 m2 gruntu wylaczac z produkcji rolnej.

    Kazek