  • 11. Data: 2009-04-23 20:44:59
    Temat: Re: Dylatacje ogrzewanie podlogowe.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie zależy od glazurnika :), paca np. 8 mm daje 4mm kleju. Czyli
    > powinien dąć radę, przy duży kaflach to pace chyba 12 się stosuje to
    > wtedy 6mm kleju będzie. Tylko ja w jednym miejscu będę mieć kawałek
    > paneli i one przechodzą mi przez dylatację. Jako że stosowałem piankę
    > 1,6 mm :) to miałem problem i skuwałem.
    > Panele będę się łączyć z kaflami po łuku :P .
    > Zobaczymy czy mnie krew nie zaleje przy wycinaniu kafli po łuku :).

    kafle po łuku sie wycina wodą... :)

  • 12. Data: 2009-04-23 22:26:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Panele będę się łączyć z kaflami po łuku :P .
    > Zobaczymy czy mnie krew nie zaleje przy wycinaniu kafli po łuku :).

    Tez mam dwa luki w domu. Jeden luk to lazienka, drugi to klatka schodowa.
    Oba pomieszczenia na dole do gresu, zalamka z tymi lukami. Daly mi popalic
    przy glupim ukladaniu styropianu, a co mowic glazura na scianie w lazience,
    czy gresy na posadzce. Niedlugo chcialbym wylac schody wejsciowe, jako ze
    drzwi juz mam. Schody "wchodza" w zewnetrzny luk i pasowalo by z drugiej
    strony schody wyokraglic o tym samym promieniu. No ale mam to na dzis raczej
    w d..., bo z tymi lukami to same problemy i schody najprawdopodobniej beda
    pod katem prostym. Nie polecam zadnych lukow z uwagi na obrobke. Nacialem
    sie Porothermow 44cm pila diamentowa srednicy 500mm po 6 ciec na kazdy
    pustak, razy wysokosc kondygnacji z jednej strony i wysokosc pod dach z
    drugiej strony, razy ilosc na jednej warstwie, to troche mialem dosyc
    wynalazkow na etapie projektowania. :-) Wewnatrz nie bede mial zadnych
    szlaczkow, i zaokraglen. Raz ze mi sie znudzily we wszelkiego rodzaju
    gazetkach, dwa ze to spory problem i nie kazdy bedzie umial to zrobic, a zle
    zrobione to jescze gorzej, trzy to katy proste tez sa tak samo ladne. Pewnie
    dla tego, ze latwiej zrobic. :-)

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-04-24 05:51:58
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Kwi, 00:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    >Nie polecam zadnych lukow z uwagi na obrobke. Nacialem
    > sie Porothermow 44cm pila diamentowa srednicy 500mm po 6 ciec na kazdy
    > pustak, razy wysokosc kondygnacji

    Bo trzeba było do tego dać beton komórkowy...
    ;-)

  • 14. Data: 2009-04-24 08:27:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Bo trzeba było do tego dać beton komórkowy...

    No tak, tylko jak sie chce miec ceramike jednowarstwowa, to wyjscia innego
    nie bylo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-04-24 11:20:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Kwi, 10:27, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    h28g2000yqd.googlegroups.com...

    > No tak, tylko jak sie chce miec ceramike jednowarstwowa, to wyjscia innego

    Powinienieś napisać : "jak się chce mieć fanatycznie TYLKO
    ceramikę ..."
    ;-)

  • 16. Data: 2009-04-24 15:47:24
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Czy w jednym polu grzejnym, powiedzmy pomieszczeniu gdzie sa ulozone np.
    > trzy petle nalezy stosowac dylatacje miedzy tymi petlami, czy raczej trzymac
    > sie zalecanych dylatacji wylacznie w oparciu o wielkosci samej plyty
    > betonowej??
    >
    > Pozdro.. TK

    Przy okazji tematu, ile macie styropianu przy podłogówce (bez piwnic)?

    Pzdr.
    Rysiek

  • 17. Data: 2009-04-24 17:04:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Powinienieś napisać : "jak się chce mieć fanatycznie TYLKO
    >ceramikę ..."

    A dlaczego fanatycznie?? To wybor jak kazdy inny.
    Jak nie chcesz miec problemow ze slepymi murarzami to nie masz wyjscia.
    Ytong to bardzo wymagajacy wykonawczo material. Ceramika ma wieksza
    bezwladnosc, a silki jednowarstwowej nie robia. Poza tym jak projektuje sie
    dom, to czlowiek nie ze wszystkich problemow wykonawczych zdaje sobie
    sprawe. Dzis to wiem i moge o tym napisac jako przestroge, ale nie jest tez
    tak, ze problemy nie sa nie do przejscia. Jest tylko trudniej i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-04-24 17:07:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rick" <...@a...ee.pl> napisał w wiadomości

    > Przy okazji tematu, ile macie styropianu przy podłogówce (bez piwnic)?

    Gdzie sie nie dalo mam 10cm, to minimum, a na przewazajacej wiekszosci
    powierzchni 14cm.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-04-25 19:13:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > wykonawczych zdaje sobie sprawe. Dzis to wiem i moge o tym napisac
    > jako przestroge, ale nie jest tez tak, ze problemy nie sa nie do

    wsam raz sciane 1W łatwiej jest poprawnie zrobić z Ytonga niż z ceramiki.

    bo ytonga można precyzyjnei dociąc piła a ceramika już jest problemem.

  • 20. Data: 2009-04-25 23:01:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > wsam raz sciane 1W łatwiej jest poprawnie zrobić z Ytonga niż z ceramiki.
    >
    > bo ytonga można precyzyjnei dociąc piła a ceramika już jest problemem.

    Zgadza sie, tylko do ceramiki stosuje sie cieple zaprawy i pewne
    niedokladnosci mozna uzupelnic ta zaprawa. W Ytongu sam klej jest zimny i
    trzeba pilnowac cienkich spoin, a to czesto stanowi problem. Dociecie o pol
    centymetra za krotko moze zniweczyc sens takiej sciany, jezeli takich
    pomylek bedzie wiecej. Ceramika z uwagi na zaprawe jest bardziej
    tolerancyjna, ale z cala pewnoscia trudniej sie obrabia. Ja korzystalem z
    przecinarki stolowej wlasnej roboty sasiada tescia i tarczy diamentowej
    umieszczonej ponad ruchomym stolem. Ciecie jednego pustaka na pol to dwa
    przejscia tarczy po obroceniu pustaka. Bylo przy tym troche roboty, ale daje
    sie tez ciac katowka 230mm.

    Pozdro.. TK