  • 1. Data: 2012-09-11 20:35:05
    Temat: Dylemat n/t ocieplania ścian
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Naszedł mnie był właśnie.

    Jest budynek, ławy, słupy, wieniec. Wypełnienie pomiędzy słupami
    zrobione bloczkami BK. Na ten moment jestem na etapie chudego betonu,
    gdzieś tak 10cm poniżej wierzchu ławy.

    www.1024.pl/sciana.jpg

    Teraz tak, na ten chudy idzie styropian (10cm), później wylewka (jastrych?)
    Górna warstwa będzie więc dobrze izolowana - od dołu styropianem
    (ułożymy w 2 warstwach po 5cm), z boku praktycznie styk tylko ze ścianą
    (ciepłą) oraz... no właśnie, miejscami ze słupami betonowymi - zimnymi
    (ławy zawsze będą zimniejsze, a beton niestety przewodzi).

    Czy powinienem, czy mogę zrobić tak, że lejąc wylewkę włożę z boku w
    miejscu styku ze słupami dodatkowy styropian - do pionu?
    Teoretycznie będzie później problem z podparciem dla przykładowo płytek.
    Z drugiej strony, pod samą ścianą obciążeń raczej nie będzie dużych
    ,przecież to nie ścieżka, może to nie przeszkadza?

    Hmmm...
    co sądzicie?

    Nasuwa mi się też kolejne pytanie. Ściany wzdłuż słupów, przynajmniej na
    jakiejś części też będą zimne. Jest na to sposób?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-09-12 11:10:13
    Temat: Re: Dylemat n/t ocieplania ścian
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Witam.

    Poszukaj takiego watku Budowa do oceny, tam sa zdjecia
    jak to powinno wygladac.
    Co do slupow betonowych, fundamentow, ocieplisz to z zewnatrz.
    Masz przerwy w izolacji murek slupek murek, podczas kladzenia
    styro uzupelnij to.
    Nie dawaj czasem grubego styro jak dylatacje.
    Inni dopowiedzą co i jak
    Na podstawie tego zdjecia to uwazam ze masz czas
    na robienie wylewek.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-09-12 16:43:13
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Poszukaj takiego watku Budowa do oceny, tam sa zdjecia
    > jak to powinno wygladac.

    O właśnie! THX, faktycznie było.

    > Co do slupow betonowych, fundamentow, ocieplisz to z zewnatrz.
    > Masz przerwy w izolacji murek slupek murek, podczas kladzenia
    > styro uzupelnij to.

    Yyy... znaczy mówisz o izolacji poziomej? Pod słup to raczej się nie
    daje z tego co rozmawiałem/widziałem/czytałem (choć faktycznie filmy
    reklamowe Solbetu pokazują że można).

    > Nie dawaj czasem grubego styro jak dylatacje.

    Już mi wytłumaczono - jest specjalna pianka ku temu stworzona, szerzej
    nie ma sensu.

    > Inni dopowiedzą co i jak Na podstawie tego zdjecia to uwazam ze masz czas
    > na robienie wylewek.

    Owszem, etap nadproży i wieńca, chwila później deka, ale już myślę co
    dalej będzie.

    THX, miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-09-12 17:00:01
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Yyy... znaczy mówisz o izolacji poziomej? Pod słup to raczej się nie
    > daje z tego co rozmawiałem/widziałem/czytałem (choć faktycznie filmy
    > reklamowe Solbetu pokazują że można).

    (aj aj ser!) Właśnie moja kobieta uświadomiła mi że chodzi pewnie o
    pionowe kawałki poziomej izolacji ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2012-09-12 18:37:48
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >(aj aj ser!) Właśnie moja kobieta uświadomiła mi że chodzi pewnie o pionowe
    >kawałki poziomej izolacji ;)

    Dokladnie, nawet jesli pod slup nie dasz, to ciaglosc izolacji
    powinna byc, identycznie od zewnetrznej strony - wazniejszej
    jesli chodzi o izolacje.

    pozdrawiam
    Adams