  • 1. Data: 2009-02-13 08:49:07
    Temat: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: severin <s...@w...pl>

    Trafiłem z moją budową na taki okres w którym gmina zabierze sie wkrótce
    za budowę kanalizacji. Do 2012 roku maja skończyć, wiem że są już
    podpisane stosowne umowy.
    Ja w WZ otrzymałem pozwolenie na biologiczna oczyszczalnie ścieków,
    zrobiłem projekt, otrzymałem pozwolenie ze starostwa, nic tylko wykopać
    wrzucić i zapomnieć. Niestety koszt przyzwoitej oczyszczalni
    biologicznej to około 15000 zł. , z gminy może dostane dofinansowanie
    1500 zł, czyli zwróci mi sie projekt.
    Jestem w kropce, bo koszt oczyszczalni zwróci mi się po xx latach.
    pomyślałem, że może na ten czas kiedy kanalizacji nei będzie wrzucę coś
    ala szambo (koszt 2000), a później podepnę się pod kanalizacje. Sam już
    nie wiem co z tym zrobić.

  • 2. Data: 2009-02-13 09:20:29
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomyślałem, że może na ten czas kiedy kanalizacji nei będzie wrzucę coś
    > ala szambo (koszt 2000), a później podepnę się pod kanalizacje. Sam już

    Hmm nie wiem ja mam oczyszczalnie Nevexpol to już właściwie Sotralentz i za
    całość zapłaciłem 6000 zł.
    Oczyszczalnia przewidziana na 4 osoby 2,3 m3. Osadnik Gnilny plus drenaż.
    Przywieźli wykopali, poprowadzili rury podłączyli.
    Zrobili szkic powykonawczy i sami się zajęli całą papierkologią.
    Dodatkowo powiem, że używali geodezyjnego niwelatora.
    Tzn. patrzy się przez taką lunetkę i łatą mierzyli poziom (chodzi o spadki)
    Żadnych poziomnic.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-02-13 09:32:52
    Od: severin <s...@w...pl>

    Stolat pisze:

    > Osadnik Gnilny plus drenaż.

    Problem z drenażem, u mnie ten numer nie przejdzie, wody gruntowe.

  • 4. Data: 2009-02-13 09:36:56
    Od: severin <s...@w...pl>

    Stolat pisze:

    > Hmm nie wiem ja mam oczyszczalnie Nevexpol to już właściwie Sotralentz i za
    > całość zapłaciłem 6000 zł.

    Ja mam w projekcie BEWA BIOK 4
    http://www.bewa.com.pl/

  • 5. Data: 2009-02-13 09:49:40
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Problem z drenażem, u mnie ten numer nie przejdzie, wody gruntowe.

    W instrukcji do mojej napisali, że jak wysoki poziom wód gruntowych to
    drenaż prowadzi się w nasypie zachowując min 1,5m odległości od poziomu wód
    gruntowych.
    Zbiornik się normalnie zakopuje i robi się przepompownie do drenażu.
    Mniej więcej tak to wygląda
    http://nevexpol.pl/php/index.php?s=201&did=5&l=pl
    I za tą pompownię chcą 9000?

    Tu bardziej fachowo.
    http://nevexpol.pl/php/index.php?s=211&did=27&l=pl

    Nawet sprawdziłem cenę i kompletny zestaw z pompownią kosztuje 5400 brutto.
    To twoi chcą 10k za wykonie?
    http://www.sklep.sanitar.pl/index.php?products=produ
    ct&prod_id=682

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2009-02-13 12:15:02
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    to nie lepiej kupic jakaś beczke wielką
    ze złomowiska np
    zakopać zasypac

    co jakis czas wypompowac
    i po problemie

  • 7. Data: 2009-02-13 13:07:24
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > to nie lepiej kupic jakaś beczke wielką
    > ze złomowiska np
    > zakopać zasypac
    >
    > co jakis czas wypompowac
    > i po problemie

    Po co wypompowywać, zrobić kilka otworów w połowie zbiornika i nic nie
    trzeba będzie pompować.

  • 8. Data: 2009-02-13 13:28:46
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Stolat pisze:
    > Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po co wypompowywać, zrobić kilka otworów w połowie zbiornika i nic nie
    > trzeba będzie pompować.

    to ja ci życze takiego sąsiada

    michal

  • 9. Data: 2009-02-13 16:57:37
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    severin pisze:

    > Problem z drenażem, u mnie ten numer nie przejdzie, wody gruntowe.
    :)
    W problem który można obejść
    np tak jak tu ale zamiast zrzutu do cieku wodnego
    http://www.haba.com.pl/scieki/sciek4d.jpg
    wylewać wode na poletko z roślinami , które oprócz doczyszczenia wody
    zajmą się również wytranspirowaniem wody
    :)
    W technologi tej firmy budowa takiej oczyszczalni
    to rząd 8000-9000zl
    W marcu będę taką oczyszczalnię miał u siebie
    a w przyszłośći realizował dla tej firmy cześć roślinną.
    Okazało sie bowiem, że z przebadanych roślinek trawy najlepiej
    doczyszczają ścieki.
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 10. Data: 2009-02-14 00:02:42
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > pomyślałem, że może na ten czas kiedy kanalizacji nei będzie wrzucę coś
    > ala szambo (koszt 2000), a później podepnę się pod kanalizacje. Sam już

    Szambo to koszt zbiornika i to niemałego oraz koszt wywozu ścieków. Nie
    wiem, jakie u Ciebie są ceny, ale ja będe placił powiedzmy za dwie beczki
    miesięcznie po 5m3 (~100zł za każdym razem), to przez 3 lata wywóz
    kosztowałby mnie 7200 zł. Doliczając koszt szamba (7 m3, 3500 zł + koparka =
    4000) otrzymuję 11200 zł. Moim skromnym zdaniem oczyszczalnia biologiccza za
    15 tys. zł opłaca się, a koszt zwróci się po kolejnym roku lub dwóch latach,
    bo nie ma opłat za ścieki (kosztują nawet więcej niż woda). Ważne by było co
    zrobić ze ściekamia, a z zasadzie z wodą, szczególnie teraz w okresie
    zimowym.
    U mnie na razie nie ma kanalizy (za rok-dwa gmina zbuduje), więc też
    chciałem zbudować oczyszczalnię. Niestety warunki hydrogeologiczne i
    ukształtowanie terenu nie pozwoliły mi zbudować jej, więc mam szambo.
    Własnie oddałem dom, nie mogłem czekać.
    Jesli chodzi o szamba i inne zbiorniki podziemne - wysoki poziom wód
    gruntowych nie mocno utrudnia zainstalowanie takich zbiorników ponieważ mogą
    zostać wypchane w górę gdy nie są pełne.

    Pozdrawiam,
    Druid29