  • 11. Data: 2009-08-27 20:13:44
    Temat: Re: Dynia gigant :-)
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > dobrze, że mam dynię piżmową nie giganta.
    > Smakuje i o ile mniej problemów :-)
    >
    > Pozdrawiam, Barbara

    OK, a znacie coś fajnego na dynię?

    Ja ostanio jadłem w restauracji zupę dyniową z suszonymi pomidorami i chyba
    się zakochałem.
    Os paru miesięcy używam oleju z pestek dyni - rewelacja

    A w restauracji hotelu Qubus można zjeść placuszki dyniowe - palce lizać.

    MS

  • 12. Data: 2009-08-27 20:45:30
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Maciej S. pisze:

    > OK, a znacie coś fajnego na dynię?

    Kilka zjadłam w postaci bladych grubych frytek smażonych
    z ząbkami czosnku i cynamonem, posypanych na talerzu solą i pieprzem.
    Dynia piżmowa nie rozpada się podczas smażenia.I mam wrażenie,
    że po usmażeniu na patelni było więcej oleju niż wlałam.
    Następną potrawą będą kopytka. Gdzieś w sieci czytałam przepis
    i zachwyty ich smakiem.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 13. Data: 2009-08-27 21:01:39
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 22:03:05 -0400, Michal Misiurewicz napisał(a):

    > To jest sposób na znalezienie objętości, a nie wagi.

    Tak, miało być "zmierzyli wode wypartą."
    I pomnożyli jej obj. przez ciężar właściwy :-)
    --

    Ikselka.

  • 14. Data: 2009-08-28 02:21:05
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 23:01:39 +0200, XL wrote:

    > Tak, miało być "zmierzyli wode wypartą."
    > I pomnożyli jej obj. przez ciężar właściwy :-)

    ...wody, nie dyni.

  • 15. Data: 2009-08-28 02:23:18
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Thu, 27 Aug 2009 22:13:44 +0200, Maciej S. wrote:

> [...]
    > Os paru miesięcy używam oleju z pestek dyni - rewelacja
    >
    > A w restauracji hotelu Qubus można zjeść placuszki dyniowe - palce lizać.

    Całe chłopstwo po 40 powinno tym olejem kasztana sobie konserwować.

  • 16. Data: 2009-08-28 03:03:11
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Panslavista wrote:

    > Pokroic na kawałki.
    > Kupic na Allegro.
    > Wziąć samochód z wbudowaną wagą lub pojechać na wagę samochodową.
    > Nie przejmowac się i przerobić na zupy, konfitury, marmolady dyniowe
    > lub mieszane, np. z jabłkami, gruszkami czy powidła z śliwkami.
    > Doskonała jest pastyła.

    Tylko nie jestem pewien, czy taka dynia-gigant będzie w ogóle zdatna
    do jedzenia.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 17. Data: 2009-08-28 07:05:17
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Michal Misiurewicz pisze:

    > Tylko nie jestem pewien, czy taka dynia-gigant będzie w ogóle zdatna
    > do jedzenia.

    Gdyby nawet była jadalna to z dodatkami będzie około 1 tony
    do przerobienia :-)
    Już go widzę jak szaleje po sieci i kupuje szatkownice, kotły,
    parniki... :-)

    Pozdrawiam, Barbara

  • 18. Data: 2009-08-28 08:32:47
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Fri, 28 Aug 2009 09:05:17 +0200, Barbara Miącz wrote:

> [...]
    > do przerobienia :-)
    > Już go widzę jak szaleje po sieci i kupuje szatkownice, kotły,

    E tam, tone mogę przerobić i teraz, tymi naczyniami, które mam do
    dyspozycji. Szatkownicę też mam - z nozami do kapusty, ale oryginalne
    noże do okopowych jeszcze mam. Można było dla bydła ziemniaki czy
    buraki na zrębki szatkować, aby krowy się nie podławiły.
    Nic nie stoi na przeszkodzie zrobić zrębki z miąższu przed gotowaniem,
    najwięcej roboty z obieraniem... Ale tyle tu pań - zaprosiłbym do
    wspólnej a nawet roboty po pracy i każda wzięa by sobie częsć
    przetworów...

    Zamańczywa pierpiektywa... :-))))))))))))))))))))))))

  • 19. Data: 2009-08-28 15:43:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 04:21:05 +0200, Panslavista napisał(a):

    > ...wody, nie dyni.

    Skoro w dyni jest 98 procent wody...
    :-D
    --

    Ikselka.

  • 20. Data: 2009-08-28 16:33:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 19:39:33 +0200, Barbara Miącz napisał(a):

    > dobrze, że mam dynię piżmową nie giganta.
    > Smakuje i o ile mniej problemów :-)
    >
    > Pozdrawiam, Barbara

    W sezonie nałogowo obżeram/y się taką jarzynką z dyniowatych -
    cukinią/dynią_piżmową/makaronową/ich_mieszanką, przyrządzoną w sposób
    najprostszy z prymitywnych (ale muszą być młodziutkie owoce, żeby były ze
    skórką i młodziutkimi ziarnami): cukinia w półplasterki, dynia w cząstki
    tej samej wielkosci, co półplastry cukini, wsypać toto do miski, posypać
    vegetą, wstrząsając wymieszac, dać do rondla na małą ilość oleju
    rozgrzanego dosyć, przykryć, podsmażać pod przykryciem do zeszklenia i
    odparowania soku, mieszając od czasu do czasu, aby nie przywarło - i voila
    do salaterki. Pychota. Kto lubi - nieco czosneczku można dodać, ale
    niekoniecznie.
    --

    Ikselka.