  • 1. Data: 2011-07-31 19:34:12
    Temat: Dynie i kabaczki - przerywac?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Witam i jak w temacie pytam.
    Latos wakacje sprzyjaja u mnie dyniowatym, ktore kwitna jak najete i
    maja zawiazki. I tu rodzi sie pytanie, czy nalezy przerywac zawiazki
    owocow zostawiajac wybrane, czy tez nie?
    A pod rosnace juz kabaczki i dynie dawac jakies podkladki izolujace od
    gruntu? Siakies plytki styropianowe alboco?
    Z gory dziekuje :)
    --
    zbgi amator

  • 2. Data: 2011-08-01 14:23:51
    Temat: Re: Dynie i kabaczki - przerywac?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A pod rosnace juz kabaczki i dynie dawac jakies podkladki izolujace od
    > gruntu? Siakies plytki styropianowe alboco?

    W uprawie dyni olbrzymiej dodatkowym zabiegiem jest usuwanie niepotrzebnych
    zawiązków owoców, tak aby na roślinie zostało od 3 do 4 owoców. Zabieg ten
    przeprowadzamy gdy owoce, które chcemy pozostawić osiągną rozmiary piłki
    tenisowej. Równocześnie z usunięciem nadmiaru owoców skracamy też pędy,
    pozostawiając po 3 do 4 liście nad ostatnim owocem.
    Z Kabaczkami podobnie choć zawiązków możemy zostawic nieco więcej.
    Styropian tym roślinom jako podkładka nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba