  • 1. Data: 2010-11-12 05:03:04
    Temat: Dzwięki naprężeń rur centralengo ogrzewania
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam taki problem.
    Mieszkam w budynku wielorodzinnym. W tych budynkach rury centralnego
    ogrzewania idą pionem i w poszczególnych mieszkaniach się odgałęziają
    do grzejników.
    Jedna z tych rur pionowych zasilających (bardziej ciepła) na przejsciu
    pomiędzy mną a sąsiadem z piętra wyżej wydaje bardzo dziwne odgłosy.
    Rury przechodzą przez kondygnację w jakims "płaszczu".
    Dzieję sie tak że słychac jakby pstrykanie cos takiego jakby
    powstawały pomiedzy rura a tym płaszczem jakies naprężenia które
    odpuszczaja i wydają te odgłosy. Dzieje się to w dośc regularnych
    odstępach czasu i jest bardzo ale to bardzo denerwujące zwłaszcza w
    nocy.
    Próbowałem pomiędzy dwie pionowe rury tą zasilającą i powrotna wstawić
    jakis klin aby tą która wydaje te odgłosy odsunąć od tego płaszcza.
    Jest to oczywiście dośc trudnebo te rury są dość sztywne. Pomaga na
    chwilę i znowu się zaczyna.

    Poradzcie co z tym zrobić?

    A... tych odgłosów nie ma w lecie jak rury są zimne.

  • 2. Data: 2010-11-12 05:52:50
    Temat: Re: Dzwięki naprężeń rur centralengo ogrzewania
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Poradzcie co z tym zrobić?

    Zacząć od rozmowy z sąsiadem. Mógł nieświadomie zablokować luz pomiędzy rurą CO a
    rurą osłonową i to tarcie doprowadza do skokowej pracy którą odczuwasz jako stuki.

  • 3. Data: 2010-11-12 06:37:19
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ciężko zastać sąsiada więc raczej sie z nim nie skontaktuje, a inna
    propozycja rozwiązania?

  • 4. Data: 2010-11-12 07:30:22
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Ciężko zastać sąsiada więc raczej sie z nim nie skontaktuje, a inna
    propozycja rozwiązania?

    nasmarować?

    Bogdan

  • 5. Data: 2010-11-12 08:15:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2010 o 06:03:04 slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > odpuszczaja i wydają te odgłosy. Dzieje się to w dośc regularnych
    > odstępach czasu i jest bardzo ale to bardzo denerwujące zwłaszcza w
    Normalne, rury sie rozszerzają i kurczą, kiedyś jak nie było zaworów
    termostatycznych to tego efektu nie było bo rury jednakowo grzały, teraz
    jak sie zawory w pionie pozamykają to pion stygnie i sie kurczy, jak sie
    otworzą
    to zaczyna grzać i sie rozszerza.
    Te "płaszcze" jak je nazwałeś to rury osłonowe aby przy przejściu przez
    strop
    rura miała luz, prawdopodobnie sie tam dostał gruz, śmieci i są mielone,
    najepiej spróbować wyczyścić tę osłonę i trochę nasmarować rurę aby miała
    poślizg. Ja mieszkałem w 9pietrowym na 1 piętrze i też to miałem, niestety
    niewiele się da z tym zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-11-12 08:43:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Normalne, rury sie rozszerzają i kurczą, kiedyś jak nie było zaworów
    > termostatycznych to tego efektu nie było bo rury jednakowo grzały,

    dokładniej nie wina zaworów tylko automatyki pogodowej z węźle :)

> [...]
    > rurę aby miała poślizg. Ja mieszkałem w 9pietrowym na 1 piętrze i też
    > to miałem, niestety niewiele się da z tym zrobić.

    przy długich pionach zmiany długości sa dość znaczne i piony w każdym bloku
    strzelają podczas zmian temperatury. Trzeba sie przyzwyczaić.

  • 7. Data: 2010-11-12 09:55:59
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czyli oprócz denerwujących odgłosów nic nie powinno sie tez stać.
    Wiecie, ja sie troche obawialem ze jak to tak strzela to może sie np
    przetrzeć?
    A jakbym spróbował tą rurę odsunąc jedną od drugiej np poprzez jakąś
    dzwignię tzn wkładam pomiędzy rury jakis pręt, lekko poruszę tą rurą i
    włoże np klin, który oddali tą rure od tego plaszcza.
    Czy ma to sens?

  • 8. Data: 2010-11-12 10:19:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    >dzwignię tzn wkładam pomiędzy rury jakis pręt, lekko poruszę tą rurą i
    >włoże np klin, który oddali tą rure od tego plaszcza.

    Jak mieszkałem w bloku to też trzeszczały. W końcu żona wepchała tam jakieś
    szmatki i rury bezszelestnie mogły sobie podróżować. Można tez spróbować
    wypełnić pianką tylko uważaj żeby nie wypłynęła sąsiadowi na suficie.
    Uzgodnij z nim wcześniej takie działania.

    Marek

  • 9. Data: 2010-11-12 11:15:05
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Problem jest od drugiej strony. Mi strzela przy suficie.

  • 10. Data: 2010-11-12 13:56:28
    Temat: Re: Dzwieki naprezen rur centralengo ogrzewania
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    "slawek7" napisal w wiadomosci
    > Problem jest od drugiej strony. Mi strzela przy suficie.

    a sasiadowi przy podlodze.
    od jego strony wpuscic troche oleju silikonowego i powtarzac zabieg co kilka
    lat.

    Bogdan