  • 31. Data: 2009-03-25 08:23:55
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gargamel wrote:

    > jaki to niby tajemniczy "srodkowy odczep"?:O)
    > każde urządzenie elektryczne, czy elektroniczne jest podłączone z
    > zasilaniem przewodami (L i N), przewód ochronny (PE) nie podłączasz
    > do żadnych filtrów!!!

    a łyżka na to, niemożliwe, jak chcesz odfiltrować zakłócenia na przewodzie
    zasilającym nie sprzęgając ich przez filtry do masy (obudowy użadzenia) a
    masa ta jest zwarta galwanicznie z....

    tak z przewodem PE.

    co więcej w solidnych filtrach wystaępuja także elementy indukcyjne.

  • 32. Data: 2009-03-25 08:25:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
    > A tak przy okazji jeszcze jedno pytanie - do domofonu mam podciągnąć
    > 12V - transformator będzie umieszczony w rozdzielni, a od niej jest do
    > pierwszego domofonu jakieś 20 m, a do drugiego od pierwszego jakieś 12
    > m, lub do drugiego mogę podciągnąć obwód od rozdzielni 15 m.
    >
    > Czy te odległości nie są zbyt duże jak dla przewodu 2x2,5 i napięcia
    > 12V

    jeśli domofon nei ma 150 W mocy tylko góra 10W to myśle że wystarczy.

  • 33. Data: 2009-03-25 08:27:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:
    > Panowie
    > W związku z tym, że wymyślacie, iż ma być specjalna różnicówka to
    > proszę podać jaka.
    >
    > Normalne różnicówki służącze w ocronie przeciwporażeniowej to 30mA.
    > Róznicówki do ochrony przeciwpożarowej to 300mA.

    specjalne to np takie które są odporne na zakłócenia impulsowe...

    specjalne to takie co włączają sie przy prądzei 3mA

    jest tego troszkę (można sprawdzić w katalogach)

  • 34. Data: 2009-03-25 08:55:17
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Mar, 13:59, Sebcio <s...@n...net> wrote:

    >         To nadal nie jest argument :) Jeśli piła jest wykonana w drugiej klasie
    > ochronności i nie ma upływności do ziemi, to wspomniana przez Ciebie
    > sytuacja wskazuje albo na wady różnicówki albo wady instalacji. Innej
    > możliwości po prostu nie ma - gdyby była, cała współczesna
    > elektrotechnika straciłaby swoje naukowe podstawy :)
    >
    > --
    To tak jak z całą fizyką w ogóle... Dla pewnego zakresu ważne są jedne
    prawa, a dla innego inne (i wcale sobie nie przeczą). W przypadku
    załączania urządzenia mamy tzw. stan nieustalony, w którym (z punktu
    widzenia zasad wyznaczonych empirycznie dla stanu ustalonego) prawa
    wydają się być łamane (choć tak nie jest).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 35. Data: 2009-03-25 09:36:21
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "gargamel" <s...@d...eu> wrote in message

    > jaki to niby tajemniczy "srodkowy odczep"?:O)
    > każde urządzenie elektryczne, czy elektroniczne jest podłączone z
    > zasilaniem przewodami (L i N), przewód ochronny (PE) nie podłączasz do
    > żadnych filtrów!!!

    Zasilacze impulsowe maja filtry z kondensatorami podłączonymi do PE. Nie
    wiem jak obecnie w najnowszych ATX ale jeszcze niedawno tak było. Płynie
    przez nie prąd z fazy do PE zależny od 230/2Pi*f*C. Łatwo wyliczyć, że przy
    10nF płynie prąd około 0.7mA przez każdy kondensator. 10-20 komputerów może
    wywalać różnicówkę, że nie da się jej włączyć.

  • 36. Data: 2009-03-25 12:50:38
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote in message news:gqctu5$c0b$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > przy 10nF płynie prąd około 0.7mA przez każdy kondensator. 10-20
    > komputerów może wywalać różnicówkę, że nie da się jej włączyć.

    Jeszcze wam to policzę żeby zamknąć temat.
    Tam miało być tak:
    Z prawa oohma I=U/R
    230 / (1 / 2Pi*f*C)

    Gdyby był kondensator 220nF w filtrze LC i gdzieś między fazą i PE

    1 / (2*3.14 * 50Hz 0.000000220F) =1/ 0.00006908 = 14475.96 ohm
    230V / 14475.96 ohm = 0.01588 Ampera czyli około 16mA

    220n da prąd 16mA
    W zasilaczach ile może być? 10nF ? pewnie coś koło tego.czyli 22 razy mniej
    Ma prawo wywalać przy dużej liczbie tak odfiltrowanych urządzeń.

  • 37. Data: 2009-03-25 15:36:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ja mam piłę łańcuchową elektryczną dużej mocy (jak na piłę) i od czasu
    >do czasu w momencie jej włączania wywala różnicówkę, pomimo iż nie ma
    >możliwości upływu do "ziemi" (jestem w gumowcach, mam rękawice

    Przepisz dokładnie symbole jakie są na tej różnicówce. Może to prosty model
    "A" tylko do prądu nieodkształconego (grzejniki i oświetlenie żarowe).

  • 38. Data: 2009-03-25 18:21:03
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > no tak np stacja hydroforowa wywalała różnicówki, jak startował falownik
    > to zwykła różnicówka sie wyłaczała.

    ale prosiłem o podanie fizycznej przyczyny takiego zachowania w prawidłowej
    instalacji z prawidłowym sprzętem, trudne?:O)

  • 39. Data: 2009-03-25 18:31:42
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Sebcio" napisał:
    > Na przykład taki - http://www.mtecorp.com/images/rfiemi4_u.gif - abyś nie
    > szukał za długo zwróć uwagę na dzielnik pojemnościowy w którym punkt
    > podziału jest uziemiony.

    i wszystko jasne:O)
    widzisz wszystko można spiepszyć i nic dziwnego że wtedy wywala
    różnicufki:O)

    > Na przykład składowa zmienna zakłóceń z przetwornicy impulsowej ?

    a co by skłoniło tą skłądową zakłuceń na przepływ z L do PE?:O)
    oczywiście dla prawidłowego urządzenia elektrycznego spełniającego normy
    elektryczne, czyli PE podłączone zgodnie z nimi:O)

  • 40. Data: 2009-03-25 18:34:09
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Ariusz" napisał:
    > Ja tam na prądzie się aż tak nie znam - ale faktycznie przypomniałem sobie
    > jak kilka lat temu pracowałem w małej firmie /ciap/

    jak sie zatrudnia pseudo fachofcuf to nie dziwne że spie%$# instalacje:O(