  • 61. Data: 2009-03-26 20:32:35
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:gqgmao$3a6

    > Musisz sie wypowiadac o czyms o czym nie masz pojecia? Czy sprawia ci
    > przyjemnosc robienie z siebie idioty?
    > Juz ci pisalem, ze kazdy zasilacz do PC ma polaczenie z PE przez filtr.
    > Np. tu masz przykladowy shcemat zasilacza ATX:
    > http://images.electronicsinfoline.com/View/Photo/100
    01/Atx_power~0.gif

    > Co wiecej, kazdy sprzet elektroniczny jest w jakis sposob z PE polaczony -
    > masa ukladu jest np. na obudowie, ktora ze wzgledow bezpieczenstwa
    > polaczona jest z PE.

    Potwierdzam.
    Do tego każde urządzenie porządnie zabezpieczone oprócz kondensatorów cewek
    oraz rezystorów rozładowujących kondensatory, posiada warystory wpięte
    pomiędzy przewody L i PE oraz N i PE. Warystory także posiadają swoją
    określoną pojemność elektryczną.

  • 62. Data: 2009-03-27 00:16:43
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "T.M.F." napisał:
> [...]
    > Juz ci pisalem, ze kazdy zasilacz do PC ma polaczenie z PE przez filtr.
    > Np. tu masz przykladowy shcemat zasilacza ATX:

    idiotę to ty robisz z siebie:O)
    to że prawdopodobnie większosć zasialczy komputerowych na tynku to jakieś
    chińskie badziewia to nie znaczy że wszystkie takie są i że to norma, puknij
    się w czoło człowieczku!:O)

    rozkrecałm swój zasilacz od kompa i nic poza obudową do PE nie jest
    podłaczone, czyli jednak można!!! nie raz kupowałem uniwersalne kompaktowe
    zasilacze inpulsowe w których nawet nie było zacisku PE (II klasa
    ochronnosci)
    i wyobraź sobie że w nich też były filtry i działały prawidłowo!:O)

    > Co wiecej, kazdy sprzet elektroniczny jest w jakis sposob z PE polaczony -
    > masa ukladu jest np. na obudowie, ktora ze wzgledow bezpieczenstwa
    > polaczona jest z PE.

    masa moze być na obudowie, ale tylko pod warunkiem ze jest odseparowana
    galwanicznie od sieci i jej napięcie jest napięciem bezpiecznym!!!

  • 63. Data: 2009-03-27 00:30:03
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
> [...]
    > cewek oraz rezystorów rozładowujących kondensatory, posiada warystory
    > wpięte pomiędzy przewody L i PE oraz N i PE. Warystory także posiadają

    no plumpi, weź się naprawdę puknij w głowę:O(
    to że robi się coś źle to o czym to ma świadczyć, no o czym?
    to że zbudowali halę w katowicach tak że sie zawaliła to znaczy ze tak sie
    powinno budować? powiem ci więcej, w taki niefachowy sposób dalej sie buduje
    hale i co z tego?

    w prawidłowo zbudowanym urządzeniu elektrycznym/elektronicznym przewód PE
    jest podłaczony wyłacznie do dostępnych metalowych części czynnych, przewód
    PE jest częścią ochrony przeciwporażeniowej i do niczego innego nie służy!!!
    a teraz powiedz mi co sie stanie z takim źle zaprojektowanym urządzeniem
    (gdzie filtry i warystory są podłaczone do PE) podłaczysz do sieci bez
    przewodu PE?
    chcesz powiedzieć że nagle przestaną działać prawidłowo?

  • 64. Data: 2009-03-27 00:32:30
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Wybacz, że napisze wprost - to co tu wypisujesz to są wierutne bzdury.

    skoro chcesz napisać wprost to pisz, proszę wytknij mi te bzdury jakie
    piszę?:O)

  • 65. Data: 2009-03-27 07:42:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > idiotę to ty robisz z siebie:O)
    > to że prawdopodobnie większosć zasialczy komputerowych na tynku to jakieś
    > chińskie badziewia to nie znaczy że wszystkie takie są i że to norma,
    > puknij się w czoło człowieczku!:O)

    Co Ty tak z tym pukaniem w czoło i pukaniem w głowę ?
    Chłopcze tu są ludzie, którzy przeżyli trochę więcej lat od Ciebie i
    posiadają wykształcenie, wiedzę oraz doświadczenie elektroniczne i
    elektryczne, a Ty im każesz się "pukać" :)

    > rozkrecałm swój zasilacz od kompa i nic poza obudową do PE nie jest
    > podłaczone, czyli jednak można!!!

    Bo to właśnie był chiński badziew bez zabezpieczeń przepięciowych, który w
    chwili pojawienia się najmniejszego przepięcia w sieci lub instalacji (np.
    na skutek indukcji impulsu elektromagnetycznego - niedawno rozpisywaliśmy
    się na ten temat) powoduje spalenie się zasilacza oraz całego komputera.

    > nie raz kupowałem uniwersalne kompaktowe zasilacze inpulsowe w których
    > nawet nie było zacisku PE (II klasa ochronnosci)

    II klasa ochronności to inna "para kaloszy".
    To jest ochrona przed porażeniem, a nie przed zakłóceniami czy przepięciami.
    Tu niestety filtry i zabezpieczenia są okrojone do minimum i wynikają z
    konieczności ze względu na brak PE.

    > i wyobraź sobie że w nich też były filtry i działały prawidłowo!:O)

    I to jest jakiś dowód ?
    Filtry - tak działały prawidłowo - tylko co one filtrowały, czy aby wiesz ?
    Ochrona przepięciowa już nie, bo jej w ogóle nie było.
    Nie mówimy tu tylko i wyłącznie o filtrach przeciwzakłóceniowych, ale
    wszelkich fitrach w tym też filtrach przepięciowych.
    Weź pod uwagę, że nie wszystkie sieci ochronne to TN-C
    Powiem więcej. Obecnie sieci nawet nie mogą być budowane jako TN-C
    Z reguły są to: TN-C-S, TN-S lub TT, a te wymagają aby filtry przepięciowe
    miały połączenie z PE

    > masa moze być na obudowie, ale tylko pod warunkiem ze jest odseparowana
    > galwanicznie od sieci i jej napięcie jest napięciem bezpiecznym!!!

    Co to znaczy odseparowana od sieci ?
    Jest tylko jeden rodzaj sieci, w której PE jest odseparowane od L oraz N i
    łączy się z N tylko i wyłącznie poprzez oporność ziemii - to sieć TT.
    Wyjątkowo sporo instalacji elektrycznych jest właśnie zrobiona w takim
    układzie.
    W szczególności ten rodzaj sieci wymaga, aby wszystkie filtry przepięciowe
    były wpięte pomiędzy L i PE oraz N i PE

    Tak więc reasumując, chłopcze nie gorączkuj się, bo nie masz racji. To, że
    masz jakieś swoje wyobrażenia i do tego błędne, oznacza tylko, że posiadasz
    zbyt małą wiedzę na ten temat.

  • 66. Data: 2009-03-27 07:54:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > skoro chcesz napisać wprost to pisz, proszę wytknij mi te bzdury jakie
    > piszę?:O)

    Oto pierwsze z brzegu:

    [ każde urządzenie elektryczne, czy elektroniczne jest podłączone z
    zasilaniem
    [ przewodami (L i N), przewód ochronny (PE) nie podłączasz do żadnych
    [ filtrów!!!

    Filtry są łączone i wielu przypadkach muszą być łączone jezeli chodzi o
    ochronę przepięciową.

    [ bredzisz, w prawidłowej instalacji urządzenie jest odseparowane od PE i
    [ tylko uszkodzenie jest w stanie spowodować przepływ prądu do uziemienia i
    [ wtedy powinna zadziałąć różnicówka

    Nie tylko.

    [ poza tym, jaki jest sens filtrowania zakłuceń z sieci do uziemni9enia?:
    [ chcesz zeby cie kopło jak się dotkniesz do ubudowy?:O)

    Niby z jakiej racji ma kopnąć ?
    Nie masz pojęcia na temat ochrony przeciwporażeniowej instalacji
    elektrycznych ?

  • 67. Data: 2009-03-27 08:03:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Widzę, że zaczynasz pisać jakbym sam pisał :-)

    Podszywam się pod Ciebie;)))
    Ale to co napisałem wyżej i ty potwierdzasz to niestety rzeczywistość-
    trzeba pilnować samemu io Tyle

    Krzysiek

  • 68. Data: 2009-03-27 08:04:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Mar, 08:54, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Niby z jakiej racji ma kopnąć ?
    > Nie masz pojęcia na temat ochrony przeciwporażeniowej instalacji
    > elektrycznych ?

    Co się pytasz jak wiesz! Przecież to jasne że nie ma pojęcia. To troll
    - prosimy nie karmić!
    ;-)

  • 69. Data: 2009-03-27 08:18:58
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co się pytasz jak wiesz! Przecież to jasne że nie ma pojęcia. To troll
    > - prosimy nie karmić!
    > ;-)

    To miało być stwierdzenie, a nie pytanie. Początkowo miało to być w formie
    pytającej "czy ma pojęcie", ale zmieniłem, a zapytnika zapomniałem usunąć i
    się klikło przedwcześnie :)
    Tak więc czeski błąd :D

  • 70. Data: 2009-03-27 17:24:04
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Podszywam się pod Ciebie;)))
    > Ale to co napisałem wyżej i ty potwierdzasz to niestety rzeczywistość-
    > trzeba pilnować samemu io Tyle

    Trzeba ale jest to smutne, że wykonawcy sami nie potrafią, bo często
    fuszerki wynikają z braku wiedzy, a nie złych chęci. Pół na pół powiem.