  • 11. Data: 2009-07-13 13:22:25
    Temat: Re: Ekipa budowe
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Skoro masz umowę, zarządaj wystawienia faktury za dotychczas wykonaną pracę.
    Jeśli nie będą chcieli postrasz urzędem skarbowym

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2009-07-13 15:42:50
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > a czemu miał im nei zapłacić za wykonany etap robót?

    Żeby ich trzymać za gardło, żeby nie zwiali i żeby było w razie czego z
    czego potrącić za fuszerki.

  • 13. Data: 2009-07-13 15:44:10
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > błędem to jest gówniana umowa lub jej brak.

    Błędem jest płacenie za szybko i w całości za etap. Ekipa musi zawsze być w
    plecy do czasu ukończenia lub przerwania prac.

  • 14. Data: 2009-07-13 15:45:09
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote in message

    > Skoro masz umowę, zarządaj wystawienia faktury za dotychczas wykonaną
    > pracę. Jeśli nie będą chcieli postrasz urzędem skarbowym

    To na nich nie działa. Mają to gdzieś. Najskuteczniej niezapłacić.

  • 15. Data: 2009-07-13 15:47:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Żeby ich trzymać za gardło, żeby nie zwiali i żeby było w razie czego
    > z czego potrącić za fuszerki.

    myślę że skoro im zapłacił to dokonał odbioru prac i nie miał zastrzeżeń.

    całkiem dobrze firma mogła w tym czasie zbankrutować albo się rozsypać i jej
    już niema. Jedyne co mu pozostaje to rządać kar umownych okrełśonych w
    umowie lub wynikających z KC za niewywiązenie sie z umowy, pod warunkiem ze
    umowa ma formę pisemna bo jakl była na gebę to będzie bardzo trudno
    udowodnić stronom co było w tej umowie.

    Zrozum w końcu, że stosunki miedzy wykonawcą a zleceniodawcą reguluje umowa
    i KC. Na grubsze roboty musisz mieć umowę pisemną bo rygorem jej
    nieważnosci.

  • 16. Data: 2009-07-13 17:16:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Błędem jest płacenie za szybko i w całości za etap. Ekipa musi zawsze
    > być w plecy do czasu ukończenia lub przerwania prac.

    no to pozostają ci tylko partacze i tacy co zakładają z góry ze cie orżną i
    wystarczy im tego co już zedrą z ciebie.

    żaden normalny wykonawca nie zgodzi sie być na łasce inwestora który może
    napewno jest francowatym oszustem i złodziejem skor nei chce płacić.

  • 17. Data: 2009-07-13 21:44:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > To na nich nie działa. Mają to gdzieś. Najskuteczniej niezapłacić.

    Doradzając tak ludziom robisz im "niedźwiedzią przysługę".
    Niepłacenie ekipie to najprostszy sposób na pozbycie się ekipy oraz na
    zrobienie sobie krzywdy, bo ludzie potrafią się zemścić tak, abyś pamiętał
    ich bardzo długo.
    Kolejny raz powtarzam, że to co proponujesz jest bronią dwusieczną, która
    także może zrobić i Tobie krzywdę.

  • 18. Data: 2009-07-13 22:41:24
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Niepłacenie ekipie to najprostszy sposób na pozbycie się ekipy oraz na
    > zrobienie sobie krzywdy, bo ludzie potrafią się zemścić tak, abyś pamiętał

    Nikt nie mówi żeby nie zapłacić w ogóle. Oczywiście, że zapłacić ale jak
    skończą i posprzątają po sobie oraz naprawią szkody, które zrobili przy
    okazji.
    Nie wiem co to ma być za zemsta? Niby za co? Za to, że walili w kulki i są
    nie fer ? Za to, że chcieli cie naciągnąć na zapłatę za coś czego sami nie
    umieli?
    No bez przesady.

    Trzeba tylko z nimi na dystans. Nie dowcipkować, nie uśmiechac sie do nich,
    zero poufałości. Płacimy po robocie, a w trakcie ewentualnie zaliczki.
    A w ogóle dobrze żeby ekipy nie pracowały za długo u ciebie. Bierzesz jedną
    na jakąś czynność i papa. Nastepnych na kolejną czynność i papa.

    Ja mam teraz taki problem. Niby żaden ale przyłapałem już drugi raz, że
    klkeją siatke polipropylenową bez wtapiania. Jeden taki jest. Kładzie siatke
    i po niej smaruje klejem.
    Co mam teraz zrobić? Dzisiaj zwróciłem uwagę po raz kolejny ale w sumie
    powinienem kazać zerwać i robic od nowa, bo taką fuszerką powodują, że tynk
    zacznie mi odpryskiwać o wiele lat wcześniej.

    I co mam zrobić? Weź powiedz?

    > Kolejny raz powtarzam, że to co proponujesz jest bronią dwusieczną, która
    > także może zrobić i Tobie krzywdę.

    Jedni mi grozili hehe ale wypędziłem ich, bo nie umieli szpachlować. Widać
    było, że nie potrafią. Szkoda było materiału i tego co dostali w między
    czasie.

  • 19. Data: 2009-07-14 16:27:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 14:03:57 +0200, Torbut napisał(a):

    > juz jutro wroca, ze za tydzien itp i nadal ich nie ma. Jak ich pogonic
    > zgodnie z prawem aby za jakis czas nie przyszli z umowa i zadali dokonczenia
    > budowy? Kase wzieli w czesci odpowiadajacej wykonanej do tej pory pracy.

    Banalnie. Iść do prawnika.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-07-14 16:28:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 14:52:45 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Wręczyć na piśmie aneks do umowy, za potwierdzeniem odbioru, w którym
    > obydwie strony doprecyzują terminy wykonania poszczególnych etapów robót.

    Jacusiu, wręczenie takowego oznacza Twoja wolę zawarcia dodatkowej umowy.
    Nie oznacza jej zawarcia.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356