  • 41. Data: 2009-12-22 20:51:09
    Temat: Re: Ekogroszek o kilku latach
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> napisał w wiadomości
    news:hgr894$mrp$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Da radę , tylko odpowiednio duża komora spalania
    > polecam serię zebca kwk

    ... i kocioł go zeżre z kopytami :D
    Po pierwsze Zębce posiadają niską sprawność, choć są bardzo trwałe.
    Po drugie odpowiednio duża komora to większa moc kotła, a w przypadku
    przewymiarowania kotła jego sprawność dość mocno spada.
    Po trzecie skoro mowa jest o syfieniu to trzeba wiedzieć, że kotły zasypowe
    bardziej syfią od podajnikowych, a ilość popiołu znacznie większa.

  • 42. Data: 2009-12-22 21:05:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kostka granitowa była i jest i będzie tania.

    Dziwnie to wyglada, bo zwykla betonowa wydaje sie byc drozsza.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-12-22 21:10:45
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał

    > mylisz się kolego, żwirownie mają z zasady wody pod dostatkiem -
    > potrzebują ją do płukania. Wierz mi, na 24 tony masz jak w banku 2,5 tony
    > wody :) Argumentacja prosta, świeżo wydobyty :)

    O tym też piszę - świeżo wydobyty piach z dużym prawdopodobieństwem jest
    ociekający wodą... Ale, jak się okazuje, ten piach nie jest świeżo wydobyty
    :)

  • 44. Data: 2009-12-22 21:18:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To po co takie hangary budujesz których później nie masz za co ogrzać?
    > Ja tego nie rozumiem.

    Ale przeciez nie napisal ze nia ma za co. Podejzewam, ze za ten groszek
    jednak placi. A ze chce taniej niz drozej to chyba zrozumiale. Gaz z butli
    chyba wychodzi bardzo drogo, olej opalowy pewnie tez. Godzi sie wiec
    czlowiek na teoretycznie male niedogodnosci i montuje w miare bezobslugowe
    urzadzenia. Dobry sprzedawca zapewnil, ze podlozy raz na miesiac i bedzie
    git. Zycie jednak pokazuje druga strone medalu i co zrobic jak inwestycja
    zakonczona?

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-12-22 21:36:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomoœci

    > Dziwnie to wyglada, bo zwykla betonowa wydaje sie byc drozsza.
    Nie rozumiem.
    Betonowa kostka to u nas od 27zł za mkw a granitowa najtansza soro drozej.
    I za ułozenie betonowej robocizna tansza.
    Na wiosnę robie podjazd i chcialbym granitową kostke wlasnie ale ceny mnie
    odstraszaja- bodajze 450zł za tone a z tony tej kostki to 6-8 mkw mozna
    ułozyć

    Kris

  • 46. Data: 2009-12-22 21:36:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 9. Ustaw dobre parametry spalania. Jak sama nazwa mówi "palnik
    > retortowy" - podczas spalania węgla ogień powinien być jak z palnika. Bez
    > jęzorów przydymionego ognia. Tak więc ilość powietrza powinna być taka,
    > żeby ogień był jak najbardziej jaskrawy. Nie powinno się regulować
    > powietrza klapkami przy wentylatorze. Te powinny być pootwierane na
    > maksimum. Regulacji powietrza dokonujemy tylko elektronicznie.

    Wiesz ile jest opisow w sieci mowiacych o o gniu, ze nie powinien byc jak z
    palnika i ze klapki na wentylatorze ludzie sobie przymukaja, bo za duzo
    powietrza i ogien sie rwie. A powinien byc taki plomienny, spokojny...
    Tak sie zastanawiam, opisales to w kilku zdaniach a w durnej siecie tyle
    blednych przekonan. Serwisujesz te kotly, kto do nich pisze instrukcje, ze
    ludzie przez caly sezon je reguluja i w drugim roku dopiero do czegos
    dochodza? Czemu Ty mozesz ustawic kociol przez dwie godziny a rozumny
    czlowiek z instrukcja w reku czuje sie jak by pierwszy raz w zyciu polecial
    w kosmos? Mialem podobne odczucia stojac ze swoja instrukcja obslugi od
    kotla gazowego a tam reguluje chyba jednak mniej.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-12-22 21:42:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Oszczędzasz wybudowaniu na kotłowni i magazynu opału i komina. Kocioł
    > gazowy z zamnkniętą komorą lub kondensacyjny (a tylko takie mają sens)
    > stawiasz gdzie chcesz - nie potrzebujesz kotłowni, ani komina - wystarczy
    > rura koncentryczna przez ścianę lub dach.
    >
    > Zależnie od projketu domu rezygnacja z kotłowni i magazynu opału to od
    > kilku do kilkudziesięciu tysięcy oszczędności na starcie.

    Komin jak komin, ale z kotlowni bym w zyciu nie zrezygnowal. Jak wsadzic
    zasobnik kilkaset litrow, pompy, nieco bardziej rozbudowane zasilanie CWU i
    CO, nie mowiac o sterowniku solarnym i naczyniach wzbiorczych, podlewaniem
    trawnika i przylaczem wodociagowym z reduktorem cisnienia, wodomierzem i
    zaworem antyskarzeniowym. Przydal by sie jakis hydrofor jak ktos o studni
    pomyslal. Czesc mozna i w garazu, ale nieogrzewanym powoduje spore
    komplikacje.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-12-22 21:48:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie rozumiem.
    > Betonowa kostka to u nas od 27zł za mkw a granitowa najtansza soro drozej.
    > I za ułozenie betonowej robocizna tansza.

    No, a chlopaki wyzej pisza, ze tona granitu kosztuje 30zl/t.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-12-22 22:14:42
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał

    > No, a chlopaki wyzej pisza, ze tona granitu kosztuje 30zl/t.

    Żeby nie być gołosłownym:
    http://www.allegro.pl/item857562792_lupek_producent.
    html

    To jest kostka nieregularna, o której pisałem, tzw. odpad poprodukcyjny. Mam
    już tego na podwórku prawie 30 ton i na wiosnę biorę się za budowę
    podjazdów. Ponoć wychodzi ok. 7 metrów z tony. Widziałem w okolicy podjazdy
    z takiej nieregularnej kostki - wyglądają naprawdę bardzo ładnie... Fakt,
    trzeba się więcej namęczyć przy układaniu, ale efekt jest super i duuużo
    taniej niż kostka regularna - ba! nawet taniej niż betonowa. Chyba, że się
    policzy robociznę (która jest ok. 30% droższa niż za kostkę regularną), ale
    ja planuję robić to sam w wolnej chwili.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 50. Data: 2009-12-22 22:20:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Żeby nie być gołosłownym:
    > http://www.allegro.pl/item857562792_lupek_producent.
    html

    Nie moge doczytac czy to aby na pewno granit, ale faktycznie bardzo tani. W
    moich okolicach pewnie jest znacznie drozej. Moze ceny podawane sa glownie
    dla kostek lupanych ale regularnych.

    > To jest kostka nieregularna, o której pisałem, tzw. odpad poprodukcyjny.
    > Mam już tego na podwórku prawie 30 ton i na wiosnę biorę się za budowę
    > podjazdów.

    Tez mam sporo kostki granitowej z mysla o podjazdach wlasnie. Dla mnie to
    cos znacznie lepszego i ciekawszego od wszedobylskiej kostki bruklinowej.

    Pozdro.. TK