  • 11. Data: 2009-12-22 00:09:55
    Temat: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam

    Potwierdzam, ten film jest pomocny.
    Ponadto ze strony innego producenta kotłów wyczytałem że zbyt duża ilość
    powietrza prowadzi do "żużlowania" czyli powstawania spieków.

    W poniższym linku wejdź w "Parametry sterownika", jest kilka przydatnych
    informacji jaki powinny być proporcje węgla/czasu/powietrza.
    http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.php3?cms=cms
    _galme&lad=a&id_dzi=12&id_dok=55&id_men=24&powrot=1&
    slowo_szuk=&gdzie_szuk=&id_men_szuk=0

    Mam nadzieję że te informacje przydadzą się innym kolegom z piecami na
    groszek :-)
    Ja właśnie "dostrajam" swój piec Defro_Duo.

    Pozdrawiam
    JM

  • 12. Data: 2009-12-22 07:21:36
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

    >U mnie wiązało się to z przymknięciem przesłony na
    > wentylatorze tak, ze zostala tylko szparka ok. 3 mm. Cały czas zastanawiałem
    > się jak ustawić piec, żeby na retorcie był duży kopiec żaru - u mnie był co
    > najwyżej płaski. Okazuje się, że winę za wszystko ponosił zbyt duży nadmuch.
    > Boję się tylko, że jak teraz zostawię tak małą szparkę, to wentylator się
    > zatrze/przegrzeje?! Swoją drogą dziwne, że Cichewicz nie umożliwił
    > ustawiania mniejszych obrotów wentylatora za pomocą sterownika...

    Ja bym sie jeszcze bał o to co idzie w komin... sprwdź po 1-2 dniach górną
    wyczystke czy nie masz tam już pełno czarnej sadzy. Piszę z własnego
    doświadczenia.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 13. Data: 2009-12-22 07:56:23
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    .
    > Piec ustawiony na 45 stopni, na kaloryfery puszczane od 35-40 stopni.
    a nie obawiasz się korozji płaszcza ?

  • 14. Data: 2009-12-22 08:00:27
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    > a nie obawiasz się korozji płaszcza ?

    a czemu?

  • 15. Data: 2009-12-22 14:19:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > a czemu?

    Bo przy takiej temperaturze kocioł bardzo mocno koroduje.

  • 16. Data: 2009-12-22 21:51:27
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Boję się tylko, że jak teraz zostawię tak małą szparkę, to wentylator się
    > zatrze/przegrzeje?! Swoją drogą dziwne, że Cichewicz nie umożliwił
    > ustawiania mniejszych obrotów wentylatora za pomocą sterownika...

    W moim FuturaEkono 25kW (nowy sterownik z 2009r) moc nadmuchu ustawia się w
    zakresie do 1 do 100. Czy u Ciebie jest inna regulacja, czy też programowe
    ograniczenie mocy nadmuchu nie zdało egzaminu?
    U siebie ustawiłem nadmuch na 75% i nadal mam pełno żużlu (no i kosmiczne
    spalanie o czym pisałem już w innym wątku).
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-12-22 22:08:28
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał

> [...]
    > U siebie ustawiłem nadmuch na 75% i nadal mam pełno żużlu (no i kosmiczne
    > spalanie o czym pisałem już w innym wątku).

    Ja mam Futura Ekono Mini 21 kW ze sterownikiem RK 2006.
    Regulacja mocy wentylatora odbywa się za pomocą sterownika - zakres od 50 do
    100 ze skokiem co 10 (czyli możliwe ustawienia to 50, 60, 70, 80, 90, 100).
    Problem jest taki, że nawet przy ustawieniu najmniejszej mocy dmuchawy (50)
    płomień jest postrzępiony, niski i jak z palnika acetylenowego (aż syczy).
    Nadmuch jest tak duży, że nie pozwala nawet na uzbieranie się kopca żaru na
    palniku.

    Ale jest też możliwość przysłonięcia wlotu powietrza do wentylatora. U mnie,
    żeby płomień się uspokoił i wyglądał tak jak na tym filmie musiałem moc
    wentylatora ustawić na 50 i maksymalnie przesłonić wlot powietrza - tak, że
    zostaje tylko szczelina ok. 3mm.

    Dziwna jest to sprawa, bo producent pieca powinien, moim zdaniem, zamiast
    instalować przesłonę na wentylatorze, umożliwić ustawienie na sterowniku
    mniejszych obrotów wentylatora.

    Napisałem maila do Cichewicza - może coś odpiszą :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2009-12-22 22:15:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > moc wentylatora ustawić na 50 i maksymalnie przesłonić wlot powietrza -
    > tak, że zostaje tylko szczelina ok. 3mm.

    Panowie, gdzies nizej JacekPlumpi pisze, ze plomien powinien byc jak z
    palnika i nie wolno przyslaniac wentylatora.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-12-22 22:33:13
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Panowie, gdzies nizej JacekPlumpi pisze, ze plomien powinien byc jak z
    > palnika i nie wolno przyslaniac wentylatora.

    Wiem, czytałem jego posta. W instrukcji do kotła jest napisane: "Regulacji
    wentylatora dokonuje się za pomocą przysłony na wentylatorze zmieniając jej
    położenie przy jednoczesnej kontroli płomienia. Barwa płomienia powinna być
    jasno czerwona. Jeżeli płomień ma barwę ciemno czeerwoną i "kopci" oznacza
    to, że dawka powietrza jest zbyt mała. Jeżeli płomień jest krótki i ma barwę
    jasno niebieską oznacza to zbyt dużą ilość powietrza"

    U mnie przy większym otwarciu przesłony ogień, co prawda, nie jest
    niebieski, ale jest krótki i postrzępiony.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 20. Data: 2009-12-22 22:34:06

    > Bo przy takiej temperaturze kocioł bardzo mocno koroduje.

    a jaka jest optymalna?