  • 21. Data: 2010-12-15 10:19:34
    Temat: Re: Ekspres cisnieniowy na kapsulki - ktore rozwiazanie wybrac?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-14 22:44, Jarek P. pisze:
    > To ja w takim razie idę sobie zaparzyć herbatę. Z pada.

    lol :)

    Sierp

  • 22. Data: 2010-12-15 10:23:42
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Nie zebym byl milosnikiem automatow kapsulkowych - wrecz przeciwnie,
    > uwazam ze to drozyzna i ograniczenie wyboru, ale... Co to niby za
    > pomysl ze kawa w kapsulkach musi byc nafaszerowana chemia? Przeciez
    > tam nie jest potrzebna absolutnie zadna filozofia - zemlec kawe,
    > wsadzic do kapsulki i zapakowac prozniowo.

    Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
    wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

    > Ja i tak jestem wyznawca ekspresow z mlynkiem - raz wiekszy wydatek a
    > potem rozsadne kwoty, dobra kawa i pelna swoboda wyboru.
    >
    > Pozdrawiam,

    Ja też, ale od czasu do czasu lubię usiąść sobie z książką i dużym
    kubkiem kawy, dlatego mam również przelewowy.

    Pozdrawiam, Jarek

  • 23. Data: 2010-12-15 11:00:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 22:44:26 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > OK, dobra, w nieświadomości żyłem, że są ekspresy robiące kawę z
    > "ekspresówy".

    Ano są. Tylko w ten sposób ograniczają się tylko do kawy - a szkoda.
    Jak widać po przykładzie Dolce Gusto taki "idiotenekspres" można
    wykorzystać do dużo większej liczby napojów.

    > To ja w takim razie idę sobie zaparzyć herbatę. Z pada.

    Możesz też z saszetki ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-12-15 11:01:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 15 Dec 2010 10:23:42 GMT, jahi napisał(a):

    > Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
    > wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

    Kapsułki jak najbardziej są szczelne. W ekspresie wbija się w nie igła i
    pompuje wodę pod ciśnieniem. Zawartość jest wyciskana przez zaworek na dole
    kapsułki.

    Saszetki zaś siłą rzeczy nie są hermetyczne :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2010-12-15 11:08:20
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    jahi wystukał:

    > Pod warunkiem, że te kapsułki są szczelne. Patrząc na te z podanego
    > wcześniej linku to chyba nie za bardzo...

    Szybki gugiel powiedział że najczęściej te naboje wyglądaja +/- jak
    jednorazowa porcja śmietanki do kawy, czyli plastikowy "kubeczek" z
    foliowym wieczkiem, a i ta kawa w torebkach Phillipsa nie jest raczej
    sprzedawana luzem tylko w hermetycznym opakowaniu foliowym...

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------< http://goodreads.com/spriggana >-
    --<()> -< http://esensja.pl/ >-------------< http://bujold.sf-f.pl/ >-

  • 26. Data: 2010-12-15 18:54:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ziarenka kawy może i są hermetyczne, ale po zmieleniu już nie bardzo ;-))

    -----

  • 27. Data: 2010-12-15 18:58:00
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mnie w tych kapsułkowcach przeszkadzały dwie rzeczy:

    a) półautomat: sam musiałem decydować, kiedy przestać przelewać wodę. Wolałbym full
    automat.

    b) "wykładnicza" charakterystyka płynu wypływającego z kapsułki. Nie ma tak, że
    najpierw leci 100% kawy, i nagle stop, 100% wody,
    ale zawartość "kawy w kawie" maleje od 200% do 0 % ;-)) Za wcześnie przerwiesz to
    sporo pozostanie kawy niewykorzystanej, a za późno
    przerwiesz, to masz lurę.

    c) zrób imprezę na kilkanaście osób, zbankrutujesz. Ale wielu gospodarzy robi gościom
    2 kawy z 1 kapsułki ;-))

  • 28. Data: 2010-12-15 22:08:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 19:58:00 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Mnie w tych kapsułkowcach przeszkadzały dwie rzeczy:
    >
    > a) półautomat: sam musiałem decydować, kiedy przestać przelewać wodę. Wolałbym
    full automat.

    To fakt, ale wtedy musiałbyś mieć szklanki o jedynej słusznej pojemności.
    I pewnie do każdego napoju inną :)

> [...]
    > ale zawartość "kawy w kawie" maleje od 200% do 0 % ;-)) Za wcześnie przerwiesz to
    sporo pozostanie kawy niewykorzystanej, a za późno

    Też racja. Ale szybko się tego można nauczyć, podobnie jak proporcji
    dwuskładnikowych napojów.

    > c) zrób imprezę na kilkanaście osób, zbankrutujesz. Ale wielu gospodarzy robi
    gościom 2 kawy z 1 kapsułki ;-))

    No... jak się dobrze rozkręci, to i trzecia pochodna będzie smakować ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2010-12-15 22:09:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 12:08:20 +0100, Jo'Asia napisał(a):

    > foliowym wieczkiem, a i ta kawa w torebkach Phillipsa nie jest raczej
    > sprzedawana luzem tylko w hermetycznym opakowaniu foliowym...

    Hermetycznym do czasu wyjęcia pierwszej saszetki ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2010-12-15 22:20:09
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 15-12-2010 o 23:09:00 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Hermetycznym do czasu wyjęcia pierwszej saszetki ;)

    dzisiaj właśnie piłem kawę z saszetki/pada i powiem szczerze, że była
    dobra ;)
    a co do hermetyczności, każda saszetka pakowana jest w osobne opakowanie
    (przynajmniej tam gdzie piłem tak było)

    --
    Pozdrawiam,
    lukas