-
11. Data: 2013-08-20 08:37:32
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Andrzej <n...@i...invalid>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
> 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
> wykonana"..
Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?
-
12. Data: 2013-08-20 09:52:36
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "asasa" <a...@a...as>
Użytkownik "Andrzej" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
news:1150825896398673329.150029none-inv.invalid@news
.neostrada.pl...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
>> 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
>> wykonana"..
>
> Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?
ogolne warunki gwarancji dolaczane do sprzetu (na pismie)
-
13. Data: 2013-08-20 10:03:06
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Przesmiewca <o...@o...pl>
"asasa" <a...@a...as> napisał(a):
>Użytkownik "Andrzej" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
>news:1150825896398673329.150029none-inv.invalid@new
s.neostrada.pl...
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>>
>>> Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
>>> 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
>>> wykonana"..
>>
>> Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?
>
>ogolne warunki gwarancji dolaczane do sprzetu (na pismie)
>
gwarancja i warunki w gwarancji sa dowolnie narzucane przez producenta. moze tam byc
napisane,
ze gwarantuje sobie miesiac na naprawe. i wszystko jest ok, nikt nie moze narzucic
producentowi
warunkow gwarancyjnych, to jego dobra wola co tam bedzie zawarte
jak nie chcesz sie bujac i czekac nie wiadomo ile, to olewasz bezposrednie
skorzystanie z gwarancji
i sprzet oddajesz sprzedawcy na niegodnosc towaru z umowa, chronia cie wtedy ogolne
przepisy unijne
dotyczace zakupow konsumenckich. w tym momencie to sprzedawca musi sie wywiazac z
przepisow, a to,
jak to zalatwi z producentem, to juz nie twoja sprawa. sprzedawca ma na to wlasnie 2
tygodnie
-
14. Data: 2013-08-20 10:06:29
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Przesmiewca <o...@o...pl>
"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):
>Po 2 tygodniach Electro.pl odpowiada:
a o ksiedzach nic tam nie bylo?
-
15. Data: 2013-08-20 11:17:30
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 20 Aug 2013 06:37:32 GMT, Andrzej napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
>> 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
>> wykonana"..
> Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?
Ta sama ustawa.
Eneuel zglasza ze mu sie telefon zawiesza, oni odpowiadaja ze
naprawili, lub ze nie zauwazyli, telefon dalej sie zawiesza ... a wiec
nie naprawili i idziesz do rzecznika sporzadzic wezwanie.
A termin biegnie od pierwszego zgloszenia :-)
I niby terminu naprawy nie ma w ustawie, tylko "ustosunkowania" sie,
ale jestes juz na plusie, bo sie ustosunkowali nieprawidlowo.
Oczywiscie moze byc problem z wykazaniem takiego zawieszania.
J.
-
16. Data: 2013-08-20 12:13:14
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 20 Aug 2013 02:14:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> "Irokez" 5212829c$0$1251$6...@n...neostrada.pl
>>> Myslisz ze gdzies cie lepiej zalatwia ?
>> Myślę, że w jakimkolwiek markecie jest lepiej kupić taką tanią chińszczyznę niż w
sklepach.
> IMO masz rację. W Carrefourze traktują znacznie lepiej niż
> w Electro.pl; Auchan? -- tego nie można opisać, :) bo tam
> noszą niemal na rękach; real -- naprawdę z przyjemnością. :)
> Eletro.pl to jakąś pomyłka.
IMO - na jedno wyjdzie.
Speca tam przeciez od tabletow nie maja, wiec wysla do serwisu i
prosze czekac 2 tygodnie.
Carfoura i Kauflanda musze pochwalic - faktycznie reklamacje
zalatwiaja szybko. Ale chodzilo o swietlowki. Podejrzewam ze z
tabletem byloby inaczej
Tesco juz z glupia zapalniczka do gazu za 15 zl wolalo sie 2 tyg
bujac.
> Mogłem kupić w EuroAGD, też płacąc kartą via net. Cena niemal ta
> sama, ale obawiałem się tego, że w EuroAGD kupię telefon z półki
> sklepowej, macany, sprawdzany, stukany...
Raczej nie, bo wiekszosc sprzetu to oni maja w pudelkach na zapleczu.
Choc ryzyko istnieje.
Ale z reklamacja byloby tak samo.
> Na pewno nie straciłbym czasu na włączanie Aero2 -- gdybym kupił
> w EuroAGD czy w Sferis.
A o co chodzi - maja od razu skonfigurowane pod Aero2 ?
> Ja nie lubię takiego rozwlekłego kupowania.
> Lubię szybkie transakcje -- raz i już. :)
To zmien hobby.
Elektronika sie tak skomplikowala ze tu juz zawsze beda klopoty :-)
J.
-
17. Data: 2013-08-20 13:00:51
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 13ipmgkujochs$.snabblyozmvv$....@4...net
>> Stracę sporo czasu.
> Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
> 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
> wykonana"..
Jak i mieliście czas na wysłanie bonu wakacyjnego. Raczej powinienem
cieszyć się tym, że w ogóle dostałem te smartfon, bo electro.pl mógł
powiedzieć: nie mamy twego płaszcza i co nam zrobisz?
JF -- przetrzyj oczy i zobacz rzeczy takimi, jakimi one są.
Zgłaszam do nich niemożliwość połączenia się z Aero2 -- co odpowiadają?
Nic. :) Ten problem to nie jest problem jednostkowy, ale problem masowy,
dobrze im znany, dlatego mogliby przed wysłaniem smartfonu napisać, co
trzeba poprawić w wiadomym opisie APN. (wyczyścić poletko typ APN) Nie
tylko nie uprzedzili, ale uznali, że składam reklamacje nie tak, jak
oni chcą, zatem w ogóle nie będą odpowiadali. A złożyłem poprzez ich
własna stronę WWW, przez kontaktowy formularz. Rozumiem, że oficjalnie
chcą mieć inną drogą, aby nadać numer sprawy itd., ale chyba i bez tego
numeru mogli mi powiedzieć, dlaczego Aero2 nie działa, choć karta Aero2
rejestruje się a karty Play współpracuje bez oporów.
Przetrzyj oczy i zobacz, co to za sklep. Odeślę im smartfon, oni to
zobaczą po 14 dniach, odpiszą, że właśnie reperują, ale poczta, ale
czynniki obce i niezależne...
Pójdę do sądu? Wówczas smartfonem pobawię się za kilka lat, gdy
będę zachodził w głowę, jak to możliwe, że przed laty starczało
ludziom tak niewiele...
Zauważ, że rząd kupił fotele (za pieniądze podatników)
po 13.5 kpln za sztukę (łącznie -- ponad 300 kpln za
bodajże 28 foteli) a NIK nie znalazł nieprawidłowości.
IMO powienienem cieszyć się tym, że w ogóle dostałem ten samrtfon,
nie zaś zapewnienia, że wkrótce dostanę, a pani Zuzia, która
zajmuje się tym zagadnieniem, jest właśnie na urlopie wychowawczym,
albowiem wychowuje dzieci sąsiadki, która jest chora na anemię,
choć nie żyje od 3 lat...
To typowy sklep, który kradnie i (z tego, co ukradnie) daje na tacę.
Kara Boża w tym wypadku jest mała -- smartofon jednak pełni swoje
funkcje, a sklep ma na swym koncie opisy klientów podobne do mojego
opisu. Mam nauczkę.
A Ty (i inni także) możesz tam kupować i kopać się z koniem -- albo
możesz wziąć do serca to, co ja piszę.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
18. Data: 2013-08-20 13:23:38
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 191xnp6ahlpsz$.96b4388vubiq$....@4...net
>> Eletro.pl to jakąś pomyłka.
Gdy zgłosiłem się do Auchan z pytaniem o gwarancję, dostałem
szczegółowe informacje co do tego, gdzie w razie potrzeby mam
zgłosić się -- i gdy zaszła potrzeba, serwis Acera potraktował
mnie lepiej niż bardzo dobrze.
> IMO - na jedno wyjdzie.
> Speca tam przeciez od tabletow nie maja, wiec wysla
> do serwisu i prosze czekac 2 tygodnie.
> Carfoura i Kauflanda musze pochwalic - faktycznie reklamacje
> zalatwiaja szybko. Ale chodzilo o swietlowki.
No właśnie -- Leroy Merlin uznał reklamację dotyczącą
przepalenia się żarówki halogenowej. :) Carrefour uznał
wadę wagi, choć nie dałem karty gwarancyjnej a jakoś pod
wiadoma ustawę trudno było to podciągnąć. Co więcej -- nie
mając kwitu dotyczącego przyjęcia reklamacji wagi, dostałem
zwrot pieniędzy za wagę, gdy napisałem, że pieniądze wziąłem.
Akurat byłem w poblizu Carrefoura, gdy ten zadzwonił do mnie,
ale nie mialem przy sobie wiadomego kwitu.
> Podejrzewam ze z tabletem byloby inaczej
> Tesco juz z glupia zapalniczka do gazu za 15 zl wolalo sie 2 tyg bujac.
I pewnie dlatego Tesco nie znajduje się wśród sklepów, w których kupuję.
>> Mogłem kupić w EuroAGD, też płacąc kartą via net. Cena niemal ta
>> sama, ale obawiałem się tego, że w EuroAGD kupię telefon z półki
>> sklepowej, macany, sprawdzany, stukany...
> Raczej nie, bo wiekszosc sprzetu to oni maja w pudelkach na zapleczu.
> Choc ryzyko istnieje.
Akurat ja oglądałem zdjęty z półki, z doklejonym zabezpieczeniem...
Uznałem, że taki telefon należy solidnie przecenić, gdyż służył
sprzedaży wielu innych. Podobnie z butami -- mierzone IMO należy
przecenić. O tym, że samochód przeznaczany na jazdy próbne należy
przecenić przed sprzedażą, nikt nie dyskutuje.
> Ale z reklamacja byloby tak samo.
>> Na pewno nie straciłbym czasu na włączanie Aero2 -- gdybym kupił
>> w EuroAGD czy w Sferis.
> A o co chodzi - maja od razu skonfigurowane pod Aero2 ?
O to, że on jest skonfigurowany pod Aero2, ale jest źle skonfigurowany.
Gdyby nie był -- nie byłoby problemu. Co więcej -- początkowo go nawet
dobrze skorygowałem, ale bojąc się namieszania, stuknąłem w Dodaj APN
i zamiast trafić w dodaj, trafiłem w przywrócenie wartości ,,fabrycznych'',
a te były złe. Moja karta Aero2 była wkładana do wielu smartfonów,
dlatego konfigurowanie raczej nie było trudne -- prawdę mówiąc należało
zawsze wstawić tylko jedno słowo 'darmowy' i niczego więcej nie ustawiać.
Smartfon został nadgorliwe skonfigurowany -- i jakoś błędnie.
Akurat taki wpis (internet) nie wygląda źle -- Ace ma
'internet + mms' czy jakoś podobnie.
>> Ja nie lubię takiego rozwlekłego kupowania.
>> Lubię szybkie transakcje -- raz i już. :)
> To zmien hobby.
> Elektronika sie tak skomplikowala ze tu juz zawsze beda klopoty :-)
Tu, czyli w Electro.pl?
Wiesz, w ilu miejscach pozwolono mi na włożenie karty Aero2?
Ile smartfonów i tabletów przetestowałem? Co tu dużo kryć -- z zadowoleniem
sprzedawcy, któremu ,,konfigurowałem'' ów sprzęt, czyli wstawiałem słowo
'darmowy' i dodawałem, że elastyczność tych wpisów jest duża. I jakoś nie
pamiętam, abym miał jakiekolwiek problemy. Tylko w jednym miejscu nie
pozwolono mi na włożenie karty Aero2, choć rozpakowano zafoliowane pudełko
i pozwolono na zaglądanie do środka.
BTW -- telefonów jednego producenta nie pozwolono mi rozbierać. ;)
Tym producentem jest Alcatel. :) Teraz pytanie -- Monster potrafi
tak zawiesić się, że trzeba albo wyjąć baterię, albo zaczekać do
czasu, gdy rozładuje się. Co w razie zawieszania się Alcatelu/a?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
19. Data: 2013-08-20 13:29:10
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." hpv3llndefw5$....@4...net
>> Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?
> Ta sama ustawa.
> Eneuel zglasza ze mu sie telefon zawiesza, oni odpowiadaja ze
> naprawili, lub ze nie zauwazyli, telefon dalej sie zawiesza ... a wiec
> nie naprawili i idziesz do rzecznika sporzadzic wezwanie.
> A termin biegnie od pierwszego zgloszenia :-)
> I niby terminu naprawy nie ma w ustawie, tylko "ustosunkowania" sie,
> ale jestes juz na plusie, bo sie ustosunkowali nieprawidlowo.
> Oczywiscie moze byc problem z wykazaniem takiego zawieszania.
Przerabiałem już problem z nagrywarką i ZETO Białystok.
Ustawa antybublowa jest legislacyjnym bublem. Sam rzecznik
nie wie, co oznaczają niektóre (a jest ich sporo) terminy,
a rzecznik i szef inspekcji handlowej (powołują się obaj na
tę samą ustawę) nie mogą dojść do porozumienia. Ta ustawa to
pop prostu ,,miejsca pracy'' dla pseudourzędników. :)
Jedynym wyjściem jest ,,samosąd'', czyli rezygnacja z kupowania w tych sklepach.
-=-
Z FCN /Tlenofonem nijak nie mogłem dojść do porozumienia -- aż do czasu,
gdy firma EasyCall stała się śmiertelną konkurencją dla FCN/Tlenofonu.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
20. Data: 2013-08-20 13:55:36
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Przesmiewca <o...@o...pl>
"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):
>A Ty (i inni także) możesz tam kupować i kopać się z koniem -- albo
>możesz wziąć do serca to, co ja piszę.
nie bierze sie do serca co ty wypisujesz na grupach. moznaby osiwiec