  • 51. Data: 2013-08-21 18:03:06
    Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tadeusz L" 5214d8c4$0$1463$6...@n...neostrada.pl

    > A Ciebie z tego zakonu juz wypuścili?

    Najpierw wypuścili z zakonu PRL, ale natychmiast umieścili w zakonie RP. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2013-08-21 18:46:49
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    > "Trybun" kv24p6$g4o$...@u...news.interia.pl

    > Problem polegał na nietrafieniu palcem w >>Nowy APN<< -- zamiast dodania
    > nowego, uruchomiłem resetowanie -- uznałem więc, że nie ma opcji
    > dodawania
    > i mogę jedynie przywrócić wartości ,,fabryczne''.
    >
    > Opisałem to Tobie dość szczegółowo w innym poście.
    >
    > W Ace ani razu nie zdarzyło się nietrafienie w tak duży :) ,,przycisk'',
    > więc nie brałem pod uwagę takiego czegoś.
    >
    > Ponieważ na opakowaniu Monstera napisano, że współpracuje z Aero2
    > a w ustawieniach był APN z Aero2, uznałem, że w Monsterze nie można
> [...]

    Ale teraz już wiesz że możesz dodać dowolna ilość APNów.. a także usunąć
    te skonfigurowane fabrycznie, oczywiście tylko o czasu gdy nie
    przywrócisz ustawień fabrycznych. Jednym słowem z APNami możesz robić
    dowolne operacje, ale jak chcesz mieć Aero2 to musisz APN z nazwą Aero2
    i apn-em "darmowy" ustawiony jako domyślny.

    > Dopiero rozmawiając z Tobą, sprawdziłem, czy aby na pewno wstukanie
    > sprawdzanie wszystkiego na wszelki wypadek przed opisaniem jest
    > u mnie standardowym :) zachowaniem.

    > W Monsterze resetowanie daje złe wyniki -- wstawia się niepotrzebnie
    > słowo 'internet' w poletku typ APN. Usuniecie tego słowa daje pożądany
    > efekt. Już po wszystkim zacząłem szukać pomocy w sieci i znalazłem
    > sporo opisów tego problemu. :)

    Mam w Alcatelu przy każdym fabrycznie ustawionym APNie "Internet" w
    nazwie, jest ich chyba z dziesięć - Orange, Ery, Astro itd. Ale to nie
    ma żadnego znaczenia, Areo2 muszę skonfigurować sam. Tobie radzę zrobić
    to samo. Działa u mnie na tablecie, telefonie Alcatel i bez systemowym
    Samsungu Monte, to dlaczego miałoby nie zadziałać na "Bestii"..

    > Te Alcatele, które ja oglądałem (Idol i jakiś inny) nie były rozbieralne.
    > W EuroAGD powiedziano mi, że Alcatele z reguły nie są rozbieralne i w
    > razie
    > zawieszenia -- pozostaje serwis lub czekanie na rozładowanie baterii. Ace
    > nie zawiesił się ani razu, ale moim zdaniem na takie nierozbieralne
    > telefony
    > nie nadszedł jeszcze czas.

    Chodzi o zdejmowaną klapkę od baterii? Mój Alcatel ma ściąganą. Tak
    prawdę mówiąc to nie miałem jeszcze telefonu w którym klapka byłaby
    zamocowana na stałe, także mój tablet ma zdejmowana klapkę od baterii i
    karty SIM.

  • 53. Data: 2013-08-21 18:47:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-20 12:13, J.F. pisze:
    > Carfoura i Kauflanda musze pochwalic - faktycznie reklamacje
    > zalatwiaja szybko. Ale chodzilo o swietlowki. Podejrzewam ze z
    > tabletem byloby inaczej Tesco juz z glupia zapalniczka do gazu za 15
    > zl wolalo sie 2 tyg bujac.

    W Tesco nic nie reklamowałem ale i też jadę tam jak nie ma innego wyjścia.
    Auchan - zero problemów z reklamacją czy też zwrotem czegoś, co nie
    spełnia cech opisanych na pudełku (np kierownica do PC firmy Manta co to
    miała mieć pedały analogowe, dostałem kasę i kupiłem Logitecha używanego
    w idealnym stanie).
    Biedronka też zero problemów z nawigacją, dostałem nową.
    Rossmann kiedyś kupiłem DVD za 3 stówki, po prawie dwóch latach przed
    końcem gwarancji jak się zaczęło sypać pani nawet nie dyskutowała tylko
    od razu formularz zwrotu i kasa do ręki. Kupiłem wtedy w sklepie obok
    DVD Panasonica które zdążyło stanieć z 1200zł na 555zł.

    W jakimkolwiek sklepie nie kupiłbym to problemy jak cholera robią.
    Akumulator Centry Futury jak zdechł po miesiącu to mi gość wciskał że go
    zepsułem bo auto źle ładuje. 8 letni Bosch na szczęście o tym nie
    wiedział i na nim bujałem się 2 miesiące puki nie dostałem nowego. Nigdy
    więcej Centry.

    I jak tu popierać mały handel, kiedy Polak Polakowi takie schody robi.
    To ja wolę bezproblemową zagraniczną sieciówkę.

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2013-08-21 18:56:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" kv2qu1$56j$...@u...news.interia.pl

    > Ale teraz już wiesz że możesz dodać dowolna ilość APNów..

    Liczbę. :)

    Teraz już wiem, tuż po zakupie nie wiedziałem.

> [...]
    > APNami możesz robić dowolne operacje, ale jak chcesz mieć Aero2 to musisz APN z
    nazwą Aero2 i apn-em "darmowy" ustawiony jako

    Nazwa może być dowolna. Co więcej -- sam się ustaw jako
    domyślny, o ile będzie poprawnie ,,skonfigurowany''.

> [...]
    to samo. Działa u mnie na tablecie, telefonie
    > Alcatel i bez systemowym Samsungu Monte, to dlaczego miałoby nie zadziałać na

    To działa juz od dawna. I nie trzeba niczego dodawać -- można
    wywalić wpis 'internet'. Ace w tym miejscu ma 'internet+MMS'.

    Aero2 pisze wyraźne -- nic nie ustalać poza wpisem w poletu 'APN'.

    Przerobiłem sporo tabletów i smartfonów obsługujących Aero2.

    > Chodzi o zdejmowaną klapkę od baterii?

    Tak.

    > Mój Alcatel ma ściąganą. Tak prawdę mówiąc to nie miałem jeszcze telefonu w którym
    klapka byłaby zamocowana na stałe, także mój
    > tablet ma zdejmowana klapkę od baterii i karty SIM.

    Polecam obejrzenie Idola. Jednobryłowe tak zwane. Wstydliwe
    do tego stopnia, że nic tam nie rozbierzesz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2013-08-21 19:18:17
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    > "Trybun" kv2qu1$56j$...@u...news.interia.pl

    > Liczbę. :)
    >
    > Teraz już wiem, tuż po zakupie nie wiedziałem.

    Ilość=liczba..
    ;-)

    > Nazwa może być dowolna. Co więcej -- sam się ustaw jako
    > domyślny, o ile będzie poprawnie ,,skonfigurowany''.

    Żeby się nie myliło lepiej nazwać prawdziwym imieniem. Być może w
    "Bestii" tak jest, ale w moim sprzęcie zawsze muszę dokonywać wyboru
    ręcznie.

    > To działa juz od dawna. I nie trzeba niczego dodawać -- można
    > wywalić wpis 'internet'. Ace w tym miejscu ma 'internet+MMS'.

    Wpis "internet" nie ma nic wspólnego z MMSami. Spokojnie można go usunąć
    i nie stracić możliwości operowania MMSami.

    > Aero2 pisze wyraźne -- nic nie ustalać poza wpisem w poletu 'APN'.
    >

    > Przerobiłem sporo tabletów i smartfonów obsługujących Aero2.

    No to ja już sam nie wiem na czym polega problem z którym zgłaszasz się
    do sprzedawcy...

    > Tak.

    > Polecam obejrzenie Idola. Jednobryłowe tak zwane. Wstydliwe
    > do tego stopnia, że nic tam nie rozbierzesz. :)

    Raczej już nie wybiorę produktu firmy Alcatel (no chyba że jako pierwsza
    wprowadzi system Ubuntu do swoich telefonów), ale myślę że telefony w
    których nie ma dostępu do baterii muszą mieć jakiś zewnętrzny przycisk
    umożliwiający restart urządzenia.

  • 56. Data: 2013-08-22 00:42:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" kv2sor$9mi$...@u...news.interia.pl

    > Ilość=liczba..
    > ;-)

    Proponuję słownik języka polskiego. :)

    > Żeby się nie myliło lepiej nazwać prawdziwym imieniem. Być może w "Bestii" tak
    jest, ale w moim sprzęcie zawsze muszę dokonywać
    > wyboru ręcznie.

    IMO należy tylko wpisać 'darmowy' i można nawet wpisać 'darmowy internet'. :)
    Co do nazwy? Z czym ma się mylić? Aero2 i tak wybierze sobie to, co zawiera
    w sobie słowo 'darmowy'.

    ich chyba z dziesięć - Orange, Ery, Astro itd.
    zrobić to samo. Działa u mnie na tablecie, telefonie
    "Bestii"..

    Przy slocie1 mam tylko jeden wpis, przy slocie2 mam masę.

    > Wpis "internet" nie ma nic wspólnego z MMSami. Spokojnie można go usunąć i nie
    stracić możliwości operowania MMSami.

    Być może -- nie używam MMSów. :)

    > No to ja już sam nie wiem na czym polega problem z którym zgłaszasz się do
    sprzedawcy...

    Więc i ja Ci nie wyjaśnię, :) gdyż wyjaśniłem dostatecznie dokładnie.
    Po uruchomieniu telefonu uznałem, że wpis jest niepoprawny i zacząłem
    go poprawiać. Nawet **chyba** na chwilę mignęła literka H przy słupkach
    oznaczających zasięg -- a taka literka oznacza nawiązanie łączności.
    Rzecz **chyba** (już nie pamiętam dokładnie, bo jednak dużo czasu
    upłynęło) miała miejsce na zewnętrz, gdzie było bardzo jasno, gdyż
    dzień był słoneczny. A dlatego wyszedłem na zewnątrz, gdyż uznałem,
    że być może Monster ma słaby zasięg. Ponieważ uznałem, że mogę
    niepotrzebnie namieszać, wolałem dodać nowy wpis i przywróciłem
    to, co było oraz przeszedłem do wpisywania nowego APN.

    I tu miałem pecha (kolejnego tego dnia -- pierwszym był zawieszenie
    się (chyba pierwsze od ponad roku, czyli całego aktywnego życia tegoż
    APka) APka WiFi, przez co smartfon nie łapał WiFi -- ten problem został
    rozwiązany bezboleśnie, bo i laptopy nie łączyły się z APkiem) gdyż
    naciskając >>nowy APN<< nacisnąłem >>Resetuj ustawienia<<. Skoro oczom
    moim ukazało się przywracanie stanu fabrycznego, uznałem, że producent
    nie zakłada w ogóle możliwości wpisania jakiegokolwiek innego wpisu
    poza tym jednym.

    Nie wpadłem na pomysł, że nie trafiłem palcem tam, gdzie chciałem,
    gdyż w Ace ani razu nie chybiłem.

    Nie dociekałem, gdzie tkwi błąd, gdyż zwykle uważam, że inni są
    mądrzejsi ode mnie, i skoro producent nie daje możliwości wpisania
    innego APN, to zapewne jest pewny tego, że telefon trafi w ręce
    przygłupa :) z którym nie warto ,,dyskutować'' a wpis jest na
    pewno dobry.

    W nocy przed dniem odebrania smartfonu spałem krótko (może
    ze 2 godziny) i raczej nie byłem wyspany, co zniechęcało do
    nurtowania tematu. Co więcej -- nie znałem tego telefonu,
    więc nie wiedziałem, czego po nim spodziewać się -- uszkodzenia
    mechanicznego czy softowego, złego/słabego modułu 3G...
    Sprawdziłem jedynie, że karta jest w slocie 3G, nie zaś w slocie 2G.

    Wysłałem informacje do sprzedawcy i czekałem na podpowiedź, uważając,
    że jeśli jest jakiś błąd w smartfonie, to sprzedawca mi o tym powie.
    Mignięcia literki H nie byłem pewien -- było bardzo jasno, a smartfon
    wcale nie jest niezwykle jasny.

    Żal mi było czasu na dociekania -- smartfon warto było sprawdzić
    także pod kątem poprawnego wskazywania pozycji, współpracowania
    z WiFi, GSM itd... Nadto i Android 4 jest nieco inny od wersji
    2, czyli tej, jaką mam w Ace, co zachęcało do zabawy. Zobaczyłem
    z zadowoleniem, że wersja 4 ma wiele użytecznych drobiazgów sama
    w sobie, podczas gdy 2 wersja domagała się instalowania dodatkowych
    aplikacji.

    Gdy chciałem Ci opowiedzieć o niemożliwości wpisania nowego APN,
    sprawdziłem to raz jeszcze, zanim wysłałem post opisujący to na
    grupę, i wówczas okazało się, że jednak można dopisać nowe APN.
    Skoro była możliwość dopisania, moje wcześniejsze domysły (co
    do tego,że producent jest pewny swego i uważa odbiorcę za przygłupa)
    straciły na swej wartości. Dopisałem nowy APN i ujrzałem literkę H.
    Skasowałem swoje ustawienia i wróciłem do fabrycznego wpisu,
    z którego usunąłem słowo 'internet'.

    Czy teraz już wszystko jest jasne?

> [...]
    > że telefony w których nie ma dostępu do baterii muszą mieć jakiś zewnętrzny
    przycisk umożliwiający restart urządzenia.

    Może i mają -- sprzedawczyni w EuroAGD powiedziała,
    że w razie zawieszenia -- pozostaje serwis. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2013-08-22 00:59:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5214ef34$0$1450$6...@n...neostrada.pl

    > W Tesco nic nie reklamowałem ale i też jadę tam jak nie ma innego wyjścia.

    Ja jadę tam (ze 2 razy do roku) tylko po to, aby przypomnieć sobie
    o tym, że są tam fatalne parkingi a w sklepie nic nie ma takiego,
    co mógłbym kupić.

    > [..] Nigdy więcej Centry.

    I ja nie lubię Centry. :)

    > I jak tu popierać mały handel, kiedy Polak Polakowi takie
    > schody robi. To ja wolę bezproblemową zagraniczną sieciówkę.

    Ja chcę omijać wszystkie te miejsca, gdzie mnie nie lubią. :)
    Galerie handlowe mają to do siebie, że można tam spokojnie
    skorzystać z toalety. Jako małe dziecko jeździłem z rodzicami
    po obozie socjalistycznym i przyzwyczaiłem się do tego, iż w polu
    tak zwanym można umyć się nad rzeką czy jeziorem a w mieście są
    do tego celu wyznaczone ;) hotele, kawiarnie i restauracje... :)

    Lubię spuścić z siebie to, co należy okresowo spuszczać i lubię
    wymyć twarz oraz ręce. Kiedyś myłem się w umywalkach od pasa
    w górę :) i marzyłem o upadku PRLi, bo opowiadano mi o tym,
    że w wolnym świecie na każdej stacji benzynowej można wziąć
    prysznic -- i uważałem, że w Polsce tez tak będzie...

    Ale niestety jest inaczej.
    Prysznic jednak można wziąć wszędzie -- nawet tam, gdzie
    nie ma niczego poza sklepem, bo akurat woda mineralna jest
    sprzedawana. :) Coś o księżach? Jadąc na pielgrzymkę do
    Częstochowy, miałem nadzieję na to, że będę się mył jak
    człowiek. Gdy wracaliśmy, miałem dosyć omijania każdej
    okazji do umycia się i obwieściłem, że na następnym
    ,,przystanku'' wezmę prysznic, czym zdumiałem księży
    prowadzących tę pielgrzymkę. :) Słowa dotrzymałem, choć
    księża celowo omijali parkingi z czynnymi prysznicami.
    Kupiłem wodę mineralną, rozebrałem się w pobliskim
    ,,lesie'' (trochę rzadkim) i wykąpałem. :)

    Lidl w ostateczności, choć rzadko. Tesco raczej nie. :)
    Real, Carrefour i Auchan -- niemal systematycznie.
    Kauflandu w Białymstoku nie ma, ale gdy gdzieś to
    spotykam -- chętnie tam zaglądam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2013-08-22 01:04:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" kv2a7k$sid$...@n...news.atman.pl

    > Jak dla mnie nie ma różnicy między sklepem a serwisem oprócz tego że sklep to
    pośrednik i wydłuża tylko czas.

    Sklep może od ręki zabrać uszkodzony towar i dać mi w zamian nowy.
    Na to liczyłem -- ten sam kurier wziąłby ode mnie paczkę z uszkodzonym
    smartfonem, który by przywiózł paczkę ze smartfonem nowym.

    Ja poinformowałem w ciągu paru godzin.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2013-08-22 11:39:59
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >TV mówi, że biją się między sobą. :)
    >(a nawet biją dziennikarzy)

    za malo, postaraj sie bardziej

  • 60. Data: 2013-08-22 11:41:23
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    >Jak dla mnie nie ma różnicy między sklepem a serwisem oprócz tego że sklep
    >to pośrednik i wydłuża tylko czas.

    i dlatego ludzi, ktorzy nie znaja swoich praw, robia w bambuko