  • 1. Data: 2009-07-15 05:06:10
    Temat: Elektrycy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Jeżeli ktoś się dziwi dlaczego ludzie sami robią instalacje, to w skrócie
    moja historia:

    Jeden elektryk zapił.
    Drugi nie przyszedł.
    Trzeci powiedział "panie, a na chuj panu przepięciówka?".
    Czwarty dziwił się że chcę automatyczny przełącznik fazy i nigdy nie słyszał
    o czymś takim.
    Piąta ekipa u mojej mamy zakończyła robić instalację. Gniazdka w kuchni
    wykonali 3x1,5. Chcieli, zanim ich pouczyłem zrobić jeden jednofazowy
    (pomimo przyłącza trójfazowego) obwód na kuchnię i łazienkę, pokoje i
    oświetlenie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-07-15 06:15:32
    Temat: Re: Elektrycy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > kuchni wykonali 3x1,5. Chcieli, zanim ich pouczyłem zrobić jeden
    > jednofazowy (pomimo przyłącza trójfazowego) obwód na kuchnię i

    bo przecież klienci chcą jak najmniej bezpieczników i jak najtaniej :)

  • 3. Data: 2009-07-15 06:23:32
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > bo przecież klienci chcą jak najmniej bezpieczników i jak najtaniej :)

    - To jak robimy panie kierowniku?
    - Zróbcie tak żeby było tanio i dobrze.
    ;))

  • 4. Data: 2009-07-15 07:27:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:h3jo89$o00

    > Jeżeli ktoś się dziwi dlaczego ludzie sami robią instalacje, to w skrócie
    > moja historia:

    Robią sami bo im się wydaje, że jak zadają kilka pytań na grupach
    dyskusyjnych to już są specjalistami, a do tego myślą, ze zaoszczędzą.

> [...]
    > wykonali 3x1,5. Chcieli, zanim ich pouczyłem zrobić jeden jednofazowy
    > (pomimo przyłącza trójfazowego) obwód na kuchnię i łazienkę, pokoje i

    To masz wyjątkowego pecha.
    Ja dla przykładu bardzo często namawiam klientów na zamontowanie dobrych
    zabezpieczeń oraz prostej automatyki. Niestety prawie w 100% wygrywają
    argumenty koszty, bo się zaoszczędzi kilka stów.

    Co zaś się tyczy przewodów 1,5mm2 do gniazdek to nie jest to żaden błąd.
    Jeżeli instalacja ma niewielkiprzydział mocy i z tego powodu niewielkie
    zabezpieczenia obwodów to można instalację robić przewodem o mniejszym
    przekroju oczywiście [pod warunkiem, ze taki będzie projekt tej instalacji.
    Choć osobiście uważam i zawsze tak mówię swoim klientom, że to nie jest
    żadna oszczędność.

  • 5. Data: 2009-07-15 07:30:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > projekt tej instalacji. Choć osobiście uważam i zawsze tak mówię
    > swoim klientom, że to nie jest żadna oszczędność.

    1.5mm2 to troszkę mało jednak szczególeni do kuchni

  • 6. Data: 2009-07-15 08:03:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > 1.5mm2 to troszkę mało jednak szczególeni do kuchni

    A jeżeli przydział mocy jest na poziomie 5kW 3 fazy na cały dom
    jednorodzinny ?
    Niestety spotykałem już takie domy o takim przydziale mocy.
    To po co komu instalacja z przewodów 2,5mm2 ?
    Przecież i tak największe zabezpieczenia będą 10-13A.
    Kuchnia ?
    Jeżeli w kuchni nie będzie kuchenki elektrycznej, bo jest gaz to poza
    piekarnikiem, który może być 2 lub 3 fazowym nie masz innych urządzeń, które
    mogłyby obciążyć obwód więcej jak 2kW.

  • 7. Data: 2009-07-15 08:11:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > piekarnikiem, który może być 2 lub 3 fazowym nie masz innych
    > urządzeń, które mogłyby obciążyć obwód więcej jak 2kW.

    cholerny czajnik elektryczny :)

    a łązience suszarka do włosów :)

  • 8. Data: 2009-07-15 08:16:38
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    >
    > Robią sami bo im się wydaje, że jak zadają kilka pytań na grupach
    > dyskusyjnych to już są specjalistami, a do tego myślą, ze zaoszczędzą.

    W poprzednim mieszkaniu remont wykonala ekipa. Wiele zeczy bylo
    zrobionych zle i w zasadzie wszystko byle jak.
    Teraz sam wykanczalem nowe mieszkanie. Drzwi, podlogi, elektryka.
    Jak narazie jestem zadowolonych. Wszystko jest zrobione porzadnie, rowno
    i ladnie.

    Jesli ktos jest gotow poswieci swoj wolny czas to nie widze powodow by
    zatrudniac ekipe.
    Roboty budowlane sa proste i kazdy jest w stanie je wykonac, moze nie
    tak szybko jak robotnik budowlany ale napewno dokladniej

  • 9. Data: 2009-07-15 08:28:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > A jeżeli przydział mocy jest na poziomie 5kW 3 fazy na cały dom
    > jednorodzinny ?

    Tutaj akurat jest chyba z 16.

    > Niestety spotykałem już takie domy o takim przydziale mocy.
    > To po co komu instalacja z przewodów 2,5mm2 ?

    Po to, że różnica kosztu kabla to 0.30 zł/m, a jak się zwiększy
    zapotrzebowanie, to tylko pisemko do ZE i mamy większą moc bez PONOWNEGO
    PRUCIA ŚCIAN.

> [...]
    > piekarnikiem, który może być 2 lub 3 fazowym nie masz innych urządzeń,
    > które mogłyby obciążyć obwód więcej jak 2kW.

    Prawie każda kuchnia ma piekarnik elektryczny i czajnik. Razem daje nam to 4
    kW. 1,5 mm2 się będzie grzał.

  • 10. Data: 2009-07-15 08:28:45
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 09:27:25 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):
    > To masz wyjątkowego pecha.
    Albo jest wyjątkowo oszczędny.
    Chce tanio to przychodzą tylko partacze bo fachowiec wie, że za tyle nie da
    się zrobić.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/