  • 91. Data: 2009-07-18 09:00:48
    Temat: Re: Elektrycy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h3s278$7e9$1@news.onet.pl...

    > a czemu nie egzaminy opcjonalne. Czy inwestorzy są zbyt głupi aby wybierac
    > tych wykonawców co mają stosowne certyfikaty?

    Dokładnie.
    Kiki jak chce wykonawców z "papierami" po egzaminach itp to niech szuka
    takich.
    Co za problem abyś przed rozpoczeciem robót sprawdził czy wykonawca ma
    ukończone odpowiednie szkoły, egzaminy, certyfikaty itp.
    Przecież to inwestor wybiera wykonawcę a nie odwrotnie.
    Ja np w d...e mam czy wykonawca ma papiery egzaminy itp. Mnie ineteresuje
    tylko czy zna się na swojej robocie. Lokalny rynek nie jest duży- mozża
    obejrzeć efekty robót u poprzedniego inwestora itp.Ilość certyfikatów itp o
    niczym nie świadczy. Wiesz ilu idiotów z tytułami profesorskimi po Polsce
    się przewija.
    No i do diabła budowlanka to nie loty na inzynieria genetyczna jest- to
    trochę prostsza dziedzina przecież.
    Ale paragony to dobra metoda na niektórych- i tu Kikiego popieram w całej
    rozciągłośći- za fuszerki nie płacić. Miękkie serce= twarda dupa.
    Będe budował kolejny dom to też do pewnych spraw podejdę inaczej jak do tej
    pory. Człowiek uczy sie całe życie.

    Krzysiek

  • 92. Data: 2009-07-18 09:02:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    korekta;)

    No i do diabła budowlanka to nie loty na księżyc czy inżynieria genetyczna
    jest

  • 93. Data: 2009-07-18 11:21:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No i do diabła budowlanka to nie loty na księżyc czy inżynieria genetyczna
    > jest

    A nad całością i prawidłowością wykonania powinien czuwać kierownik budowy -
    za to mu się płaci.

  • 94. Data: 2009-07-18 12:29:59
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > A nad całością i prawidłowością wykonania powinien czuwać kierownik >
    > budowy - za to mu się płaci.

    płacić to można każdemu idiocie, tylko powiedz mi jaką odpowiedzialność
    ponosi taki opłacony kierownik budowy?:O)

  • 95. Data: 2009-07-18 17:45:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w wiadomości

    > płacić to można każdemu idiocie, tylko powiedz mi jaką odpowiedzialność
    > ponosi taki opłacony kierownik budowy?:O)

    Taką jaką określiła instytucja która go wynajmuje (PINB) - odpowiada karnie w razie
    katastrofy budowlanej, samowoli budowlanej w ramach inwestycji oraz chyba jeszcze
    przy stosowaniu materiałów bez aprobaty technicznej.

  • 96. Data: 2009-07-18 20:12:59
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "William Bonawentura" napisał:
    > Taką jaką określiła instytucja która go wynajmuje (PINB) -
    > odpowiada karnie w razie katastrofy budowlanej, samowoli
    > budowlanej w ramach inwestycji oraz chyba jeszcze przy stosowaniu
    > materiałów bez aprobaty technicznej.

    czyli żadnej odpowiedzialności majatykowej w wysokości nadzorowanej
    inwestycji nie ponosi i wszystko w temacie, kocham cię pooolsko!:O(

  • 97. Data: 2009-07-19 14:36:19
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message

    > czyli żadnej odpowiedzialności majatykowej w wysokości nadzorowanej
    > inwestycji nie ponosi i wszystko w temacie, kocham cię pooolsko!:O(

    To jest żadna odpowiedzialność. Ale wyobraź sobie co by sie stało gdyby nie
    trzeba było w ogóle pozwoleń na budowę. Jaka by była wolna amerykanka :-)
    Jestem przeciw liberalizacji prawa budowlanego.
    Jak zlecasz wszystko architektowi, który robi nowy czy adaptuje gotowy
    projekt to ci wszystko załatwi bez twojego kiwnięcia palcem. Żadne
    przeszkody biurokratyczne nie istnieją.

    Powinien być wręcz dodatkowy nadzór, obligatoryjne załączanie faktur na
    materiały budowlane - czyli eliminacja szarej strefy i wymagane
    poświadczenie kwalifikacji dla budujących.

  • 98. Data: 2009-07-19 16:54:27
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w wiadomości

    > czyli żadnej odpowiedzialności majatykowej w wysokości nadzorowanej
    > inwestycji nie ponosi i wszystko w temacie, kocham cię pooolsko!:O(

    Państwa nie obchodzi jak wydajesz swoje pieniądze. Jeśli chcesz to przecież
    powołujesz i zatrudniasz inspektora nadzoru inwestorskiego.

  • 99. Data: 2009-07-19 17:38:06
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "kiki" napisał:
    > To jest żadna odpowiedzialność. Ale wyobraź sobie co by sie stało gdyby
    > nie trzeba było w ogóle pozwoleń na budowę. Jaka by była wolna amerykanka
    > :-)

    na temat wolnej amerykanki nie będę się wypowiadał, ale z wypowiedzi wynika
    że do budowy wymaga się kierownika budowy (i kto wie jeszcze kiego
    darmozjada) który to nie ponosi żadnej odpowiedzialności za swoją pracę!:O(

  • 100. Data: 2009-07-19 17:39:57
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "William Bonawentura" napisał:
    > Państwa nie obchodzi jak wydajesz swoje pieniądze.
    > Jeśli chcesz to przecież powołujesz i zatrudniasz inspektora
    > nadzoru inwestorskiego.

    pewnie że mogę, ale czy ten inspektor ponosi pełną odpowiedzialność?
    a po kiego wymaga się zatrudnianie kierownika budowy który żadnej
    odpowiedzialności nie ponosi?