  • 101. Data: 2009-07-19 20:09:50
    Temat: Re: Elektrycy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    >
    > To jest żadna odpowiedzialność. Ale wyobraź sobie co by sie stało
    > gdyby nie trzeba było w ogóle pozwoleń na budowę. Jaka by była wolna
    > amerykanka :-) Jestem przeciw liberalizacji prawa budowlanego.
    > Jak zlecasz wszystko architektowi, który robi nowy czy adaptuje gotowy
    > projekt to ci wszystko załatwi bez twojego kiwnięcia palcem. Żadne
    > przeszkody biurokratyczne nie istnieją.
    >
    > Powinien być wręcz dodatkowy nadzór, obligatoryjne załączanie faktur
    > na materiały budowlane - czyli eliminacja szarej strefy i wymagane
    > poświadczenie kwalifikacji dla budujących.

    przestań w końcu te swoje socjalistyczno etatystyczne bzdura tutaj
    wypuszczać.

    ludzie kurwicy dostają użerając sie z urzędami z odbiorami, głupiego daszka
    nad drzwiami sobie nie mog zrobić czy remontu bramy wjazdowej a ty chcesz
    nam dodać kolejne gówno za które zgadnij kto zapłaci MY zapłacimy MY
    INWESTORZY. Ja nie potrzebuje żeby mnie państwo za rączkę trzymało ja sobie
    sam pilnuje swojej budowy.

    Państwo ręce precz od mojej budowy i od mojego portfela.

  • 102. Data: 2009-07-19 20:11:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf wrote:

    > na temat wolnej amerykanki nie będę się wypowiadał, ale z wypowiedzi
    > wynika że do budowy wymaga się kierownika budowy (i kto wie jeszcze
    > kiego darmozjada) który to nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
    > swoją pracę!:O(

    a kiki by ci dołożył jeszcze prowadzenie ewidencji faktur oraz obowiązkowe
    kontrole na budowe jakiś zasranych darmozjadów oczywiście za wszystko ty byś
    zapłacił.

  • 103. Data: 2009-07-19 20:30:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf wrote:

    > pewnie że mogę, ale czy ten inspektor ponosi pełną odpowiedzialność?
    > a po kiego wymaga się zatrudnianie kierownika budowy który żadnej
    > odpowiedzialności nie ponosi?

    bo kiedyś jakiś kiki tak wymyślił i tak jest.

    imho powinno sie zlikwidować obligatoryjne zatrudnianie kierowników budowy,
    zlikwdować odbiór budynku, powinno być tylko zgłoszenie zakończenia budowy z
    oświadczeniem że prace zostały wykonane zgodnie z projektem ewentulanie z
    okreśłeniem zmian w stosunku do projektu.

  • 104. Data: 2009-07-19 20:35:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > zakończenia budowy z oświadczeniem że prace zostały wykonane zgodnie z
    > projektem ewentulanie z okreśłeniem zmian w stosunku do projektu.

    Zgadzam sie w 100%
    Jednak to Polska jest.

    W bagażniku auta kija bejsbolowego wozić nie możesz, ale 12 noży i 3
    siekiery to legalny ładunek jest np.;)))

    Kris

  • 105. Data: 2009-07-19 20:59:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Zgadzam sie w 100%
    > Jednak to Polska jest.
    >
    > W bagażniku auta kija bejsbolowego wozić nie możesz, ale 12 noży i 3
    > siekiery to legalny ładunek jest np.;)))

    albo kij golfowy stalowy :) nie mówiac o zwykłym ordynarnym stylu od kilofa

  • 106. Data: 2009-07-20 19:39:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w wiadomości

    > pewnie że mogę, ale czy ten inspektor ponosi pełną odpowiedzialność?
    > a po kiego wymaga się zatrudnianie kierownika budowy który żadnej
    > odpowiedzialności nie ponosi?

    Bo "państwu" się wydaje, że bez jego nadzoru żle się wybudujesz. Nasze prawo
    budowlane jest kontynuacją przepisów najpierw zaborców, następnie okupantów a potem
    bolszewików. Żadnej z tej grup swoboda budowania się nie była na rękę. A że urzednicy
    są "państwowością" skażeni to i nic dziwnego, że sędziowie Sądu Najwyższego w tym
    kraju pozwalają sobie na stwierdzenia, że samowola budowlana "niesie skutki społeczne
    i powinna być zwalczana z najwyższą surowością", podczas gdy kradzież radia z
    samochodu mianuje się "niską szkodliwością społeczną".

  • 107. Data: 2009-07-21 05:14:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > społeczne i powinna być zwalczana z najwyższą surowością", podczas
    > gdy kradzież radia z samochodu mianuje się "niską szkodliwością

    najgorsze jest przekonanie wśród ludzi że państwo musi pilnowac wciąż abyśmy
    nie pobłądzili, ba panstwo nawet nam nie pozwoli pod karą błądzić sobei
    jeśli chcemy.

  • 108. Data: 2009-07-22 09:21:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale wybacz jak mi przychodzi płacić za egzaminy po kilkaset, a nawet ponad
    > tysiąc złotych co kilka lat za te same egzaminy to mnie cholera bierze.

    No to wytlumacz mi prosta zaleznosc w takim razie, dla czego trzy lata temu
    oplacalo sie robic tynki po 10zl, a rok pozniej za 20zl bylo ciezko kogos
    znalezc? Kafelkarze jak brali po 20-30zl i zyli, dzis jeszcze chca po
    60-80zl. Jak roboty robi sie mniej to zaczyna sie lament ze za 10zl to tynku
    dobrze zrobic sie nie da, podczas gdy rok wczesniej sie dalo. Nikomu nie
    licze i kazdy powinien uczciwie zarabiac, ale dalo sie wczesniej a dzis juz
    nie przy niezmiennych pozostalych czynnikach.
    Zarabiac sie powinno na ilosci robot, nie na cenie jednej z nich. Dobry
    fachman ma kalendarz wypelniony na kilka miesiecy naprzod, dupa nie
    fachowiec szuka roboty z dnia na dzien i martwi sie ze stawki maleja. Dla
    tego uwazam ze przetrwaja najlepsi, kwestia czasu.

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2009-07-22 10:00:53
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

> [...]
    > fachowiec szuka roboty z dnia na dzien i martwi sie ze stawki maleja. Dla
    > tego uwazam ze przetrwaja najlepsi, kwestia czasu.

    Zwróć uwagę, że większość robót budowlanych ma charakter sezonowy i
    trzeba brać więcej żeby przeżyć poza sezonem.
    Co do najlepszych to są oni dobrzy bo potrafią myśleć, uczyć się i
    wyciągać wnioski a tacy ludzie przy niskich stawkach szybko się
    przekwalifikują i zostaną same dupy.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 110. Data: 2009-07-22 12:57:48
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    > Dobry fachman ma kalendarz wypelniony na kilka miesiecy naprzod, dupa nie
    > fachowiec szuka roboty z dnia na dzien i martwi sie ze stawki maleja. Dla
    > tego uwazam ze przetrwaja najlepsi, kwestia czasu.

    Myślę, że reguła "Nieśmiertelnego" tutaj nie obowiązuje. Gdyby tak było już
    dawno byśmy mieli dobrych wykonawców. Będzie moim zdaniem jeszcze gorzej.
    Przyjdą nowi, szkoły zaczną wypuszczać nastepnych. Będzie ich więcej po
    prostu.