  • 11. Data: 2009-07-15 08:30:29
    Temat: Re: Elektrycy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości
    > Prawie każda kuchnia ma piekarnik elektryczny i czajnik. Razem daje nam to
    > 4 kW. 1,5 mm2 się będzie grzał.

    W przypadku mojej mamy instalatorzy na własne oczy widzieli odbiorniki.
    Chcieli na jednej fazie umieścić czajnik + piekarnik + pralkę + grzejnik
    olejowy i pozostałe gniazdka. Razem wszystkie urządzenia mają ok 9 kW, a
    jednocześnie nierzadko obciązane jest na 6.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-07-15 08:30:56
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:11:08 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > cholerny czajnik elektryczny :)
    > a łązience suszarka do włosów :)
    Skocz poczytaj co tam mają na tabliczkach znamionowych, bo wydaje mi się,
    że < 2 kW.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Twój komputer też może być wolontariuszem! http://zwijaj.pl/
    Tanie hotele w Europie i nie tylko! http://skocz.pl/tanie_hotele

  • 13. Data: 2009-07-15 08:35:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .
    > Chce tanio to przychodzą tylko partacze bo fachowiec wie, że za tyle nie
    > da
    > się zrobić.

    Bzdury piszesz.
    Co fachofcowi za różnica czy kładzie przewód 2,5 czy 1,5.
    Robota ta sama.
    A zalezność "drogo= dobrze a tanio = żle " to żadna reguła.
    Panowie wykonawcy jak widze macie pretensje do inwestorów że negocjują ceny
    i chcą mieć taniej.
    Rozumiem więc że Panowie wykonawcy również nie negocjujecie cen w
    hurtowniach;)0 bo taniej to znaczy gorszy produkt będzie;)))

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-07-15 08:44:29
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Piąta ekipa u mojej mamy zakończyła robić instalację. Gniazdka w kuchni
    > wykonali 3x1,5. Chcieli, zanim ich pouczyłem zrobić jeden jednofazowy
    > (pomimo przyłącza trójfazowego) obwód na kuchnię i łazienkę, pokoje i
    > oświetlenie.

    Niestety dzisiaj tak jest, ze w branzy jest bardzo wielu (wiekszosc ?)
    niefachowcow lub partaczy.
    Zatem konieczne staje sie samodzielne wykonanie niektorych rzeczy
    lub przynajmniej poznanie zagadnienia na tyle, zeby owych niefachowcow
    przypilnowac/nauczyc.

    pozdrawiam
    pluton

  • 15. Data: 2009-07-15 08:52:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Bzdury piszesz.
    > Co fachofcowi za różnica czy kładzie przewód 2,5 czy 1,5.
    > Robota ta sama.

    Chyba nigdy nie układałeś przewodów :) różnica jest znaczna jak jest do
    położenia kilkaset metrów.

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2009-07-15 09:08:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

    > Chyba nigdy nie układałeś przewodów :) różnica jest znaczna jak jest
    > do położenia kilkaset metrów.

    pitolisz, różnica jest marginala, czasem 1.5 jednego producent ajest
    sztywniejsze i grubsze od 2.5 innego

  • 17. Data: 2009-07-15 09:41:04
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:52:31 +0200, Bartek napisał(a):
    > Chyba nigdy nie układałeś przewodów
    Układanie, układaniem, ale łączenie... o ile wygodniej łączy się cieńkie
    druciki.... :-)

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 18. Data: 2009-07-15 09:45:17
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:16:38 +0200, Marcin napisał(a):
    > Roboty budowlane sa proste i kazdy jest w stanie je wykonac, moze nie
    > tak szybko jak robotnik budowlany ale napewno dokladniej
    Z takiego samego założenia wychodzą wszyscy "fachowcy", którzy jednego dnia
    handlowali gaciami na straganie, a następnego zakładają firmę budowlaną.
    A potem posty na grupie, że pręty zbrojeniowe nie w tą stronę albo co...

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 19. Data: 2009-07-15 12:53:06
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

> [...]
    > olejowy i pozostałe gniazdka. Razem wszystkie urządzenia mają ok 9 kW, a
    > jednocześnie nierzadko obciązane jest na 6.

    Skoro to prawda to nie wierzę, żeby oni mieli jakąkolwiek styczność z
    elektrycznością, nie wspominając o wykształceniu elektrycznym czy
    elektronicznym. Pisanie o nich instalatorzy/elektrycy jest ubliżaniem
    ludziom, którzy się parają tą profesją i znają się na tej roboci.
    Ale to jest własnie wina zleceniodawców, ponieważ szukają zawsze najtańszych
    wykonawców i nie sprawdzają kwalifikacji.
    Pierwsze to trzeba poprosić takiego elektryka o okazanie uprawnień
    kwalifikacyjnych. Wszyscy pracownicy firmy, którzy wykonują prace
    bezpośrednio przy instalacji elektrycznej muszą posiadać uprawnienia
    kwalifikacyjne eksploatacyjne "E" min. do 1kV w zakresie tychże instalacji.
    Osoba kierująca robotami i nadzorująca tych pracowników musi posiadać
    uprawnienia dozorowe "D" w zakresie jak wyżej. Oczywiście w ekipie mogą się
    znaleźć pracownicy nie posiadający ww uprawnień, którzy zajmują się kuciem,
    wierceniem, sprzątaniem, transportem itp. pracami, czyli nie bezpośrednio
    zajmujący się montażem instalacji.
    Nad tym powinien czuwać kierownik budowy, ale skoro kierowników także
    zatrudnia się najtańszych, których zadanie sprowadza się tylko do dokonania
    wpisu do książki to tak jest.
    Dlatego tak ważnym jest, aby robotę przy instalacji elektrycznej nadzorowała
    osoba z uprawnieniami dozorowymi (kierowniczymi).

  • 20. Data: 2009-07-15 13:03:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ale to jest własnie wina zleceniodawców, ponieważ szukają zawsze
    > najtańszych wykonawców i nie sprawdzają kwalifikacji.

    Nie szukała najtańszych. Cena miała niewielkie znaczenie i była zapłacona
    bez negocjacji. Wzięła ich z polecenia, bo mieli dobre rekomendacje.

    > Dlatego tak ważnym jest, aby robotę przy instalacji elektrycznej
    > nadzorowała osoba z uprawnieniami dozorowymi (kierowniczymi).

    Czyli ja wraz z całym usenetem.
    :-)