  • 41. Data: 2015-12-03 17:10:32
    Temat: Re: Elektryczne kable grzewcze - czy to się opłaca?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 16:07:11 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jaka marka zmywarki?
    Elektrolux
    >Miales sprawna roznicowke?
    Tak
    Jak wpadłem do kuchni to pierwsze co wtyczkę z gniazdka wyciągnąłem.
    Czy różnicowa wywaliła nie pamiętam. Sprawna na pewno jest bo nawet niedawno
    testowałem.
    Nie mam pewności że to by się dalej paliło, i samo nie zgasło- tego nie wiem ale
    nawet do momentu mojej interwencji zadymiło kuchnię i salon solidnie.
    Fotki marnej co prawda jakości
    http://www.voila.pl/051/pyleo
    Jak przesłałem je do elektroluxa dosłownie w ciągu kilku minut miałem telefon że ich
    serwisant przyjedzie i zobaczy- zmywarka miała prawie 5 lat czyli już po gwarancji.
    Jak ją kupowałem to w ramach "promocji" za 1zł sklep dołożył przedłużenie gwarancji
    do 5 lat(a właściwie takie ubezpieczenie to było)
    Tam też roszczenie zgłosiłem i koszty naprawy na szczęście pokrył ubezpieczyciel-
    podobno ok 900zł.
    Z elektroluxa tylko meila później dostałem że pierdu pierdu przepraszają, że to wg
    ich informacji jednostkowy przypadek i w ramach dalszej współpracy byli gotowi na
    swój koszt uszkodzenie usunąć ale że ubezpieczyciel mi zapłacił za naprawę to oni nie
    muszą itp...

  • 42. Data: 2015-12-03 17:52:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 16:28:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no i wracamy do punktu wyjscia tej dyskusji -zeby te koszty były akceptowalne muszą
    niektórzy, ci co sie stratami nie "dwóch flaszek" nie przejmowali, montowac kotły
    węglowe.

    Pisałem, Ergi, Maniek, Marek- oni węglowych nie mają a koszty ogrzewania chyba ich
    nie zabijają.
    Ci co mają węglowe to płacą pewnie porównywalnie z Adama PC.
    Jak teraz na ekogroch wydadzą 2tys to gazem by im wyszło pewnie z 500=1000drożej.
    Albo i nie bo rôżnie tu liczyli.
    Do przeżycia pewnie.

  • 43. Data: 2015-12-03 18:13:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 17:52:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Jak teraz na ekogroch wydadzą 2tys to gazem by im wyszło pewnie z 500=1000drożej.
    Albo i nie bo rôżnie tu liczyli.
    > Do przeżycia pewnie.

    mam znajomka który ma budynek 120m2, beton komórkowy 24+10styro. Ekogroszek, 3kzł
    rocznie. Gadalismy o przejsciu na gaz - za cholere nie umiemy oszacowc ile go to
    bedzie kosztowac.

    b.

  • 44. Data: 2015-12-03 22:00:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 18:13:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > mam znajomka który ma budynek 120m2, beton komórkowy 24+10styro. Ekogroszek, 3kzł
    rocznie. Gadalismy o przejsciu na gaz - za cholere nie umiemy oszacowc ile go to
    bedzie kosztowac.

    No jak nie? ;) 3k pln to ze 4t grochu? 4t po 27MJ kg razy 60% sprawnosc kotla
    to ~18660kWh. Troche duzo jak na 120m2 no ale moze duzo CWU zuzywa. Chyba,
    ze groch drozszy i zawyzylem kWh? :) To gazem na moje oko wyjdzie w
    granicy 2050m3 x 2,2 pln = 4500 pln ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2015-12-04 08:11:40
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2015 06:01:42 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Wyleczyłem się z tego jak chyba wiosna tego roku wieczorem siedzieliśmy w salonie i
    z kuchni nagle kłęby czarnego dymu.

    Przyznaję niezła masakra. Ogólnie u mnie urządzenia chodzą mniej więcej jak
    jeszcze nie śpimy (zmywarka po kolacji i tłucze się do jakiejś 24 a zwykle
    wtedy jeszcze nie śpię), pralka też jak ktoś jest w domu (choć czasem i 2x
    dziennie, więc tu przejście na dwie taryfy wiązałoby się u mnie z
    koniecznością niewielkiego planowania.

    Po przeczytaniu historii z gościem, co się z ubezpieczycielem bujał jak mu
    wężyk właśnie od pralki pękł i cały dom zalało najbardziej żałuję, że nie
    kupiłem pralki z elektrozaworem odcinającym). Nie widziałem nigdzie jakichś
    estetycznych elektrozaworów z przełącznikiem, co można je ładnie kliknąć
    przed i po praniu, a zakręcanie i odkręcanie zaworka jest średnio wygodne.

    Swoją drogą przeliczałem kiedyś przejście na 2T przy naszym stylu życia i
    za diabła mi się nie zwróci. Zwykle najmocniej eksploatujemy prąd między 17
    a 22 właśnie.

    --
    scruffty

  • 46. Data: 2015-12-04 08:47:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 22:00:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ze groch drozszy i zawyzylem kWh? :) To gazem na moje oko wyjdzie w
    > granicy 2050m3 x 2,2 pln = 4500 pln ? :)

    gdzies tam padło ze 3t czy 3,5tony. Tak to liczylismy - ale czy sprawnosc pieca mozna
    tak przyjąć? Jakis ekogroszkowiec z podajniekiem, latem palacy sie tylko na CWu
    troche na bezdurno.

    b.

  • 47. Data: 2015-12-04 11:04:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Dec 2015 23:47:13 -0800 (PST), Budyń

    > Tak to liczylismy - ale czy sprawnosc pieca mozna tak przyjąć?

    Można, a jak piec ekologiczny znacznie przewymiarowany, to jeszcze mniej
    tej średniej spawności będzie. Co tam u niego za moc stoi przy tych ~15
    tys. kWh i co to za durszlak* z tego domu, skoro mój obecny dom 140m2
    (podstawa z lat '70, góra z '90) wciaga w ostatnie zimy 10-12 tys. kWh z
    CWU 120L (a ja nie opalam tak zajebiście "inteligentym" kotłem na
    "eko"wyngiel)?

    * Może warto dom termowizją przejechać. Znajomemu dziecko podczas "zabawy"
    zrobiło dziurę w płycie KG na skosie -- postanowił ją sam naprawić i się
    okazało, żenie ma tam ocieplenia... Rozebrał dalej i też brakowało. Właśnie
    przed obecnym sezonem zrywał wszystkie KG na poddaszu i uzupełniał, brakło
    50%. I przestał się w końcu dziwić, że miał rachunki za gaz na poziomie 5-6
    tys. zł rocznie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2015-12-04 11:06:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 11:01:45 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > (podstawa z lat '70, góra z '90) wciaga w ostatnie zimy 10-12 tys. kWh z
    > CWU 120L (a ja nie opalam tak zajebiście "inteligentym" kotłem na

    no wiec dlatego jakos tak nie dowierzam szacunkom na18000kWh.

    > * Może warto dom termowizją przejechać.

    kiedys mialem kamere to mu sfociłem -nic szczególnego nie było widac.

> [...]
    > 50%. I przestał się w końcu dziwić, że miał rachunki za gaz na poziomie 5-6

    to jest w ogóle szok ze mozna odebrac robote nie widząc etapów - ledy, balkonyi
    kolumienki rządzą :)

    b.

  • 49. Data: 2015-12-04 11:17:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Dec 2015 02:06:47 -0800 (PST), Budyń

    > no wiec dlatego jakos tak nie dowierzam szacunkom na18000kWh.

    Tyle przecież wynika ze spalanej ilosci węgla. Pytanie zatem jakiej mocy
    sąsiad ma piec, jakiej kaloryczności węgiel używa i ile z tego idzie w
    komin. Podejrzewam, że sporo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2015-12-04 11:25:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 11:15:52 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Tyle przecież wynika ze spalanej ilosci węgla. Pytanie zatem jakiej mocy
    > sąsiad ma piec, jakiej kaloryczności węgiel używa i ile z tego idzie w

    ale jesli wegiel ma malej kalorycznosci, a piec nieco wieksza sprawnosc to i cyferki
    na koncu wyjdą inne, hgw - normalnie szacunki szacunków :)

    b.