  • 41. Data: 2010-10-10 08:38:43
    Temat: Re: Elektryk - duży koszt
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Podstawa prawna (przepis/umowa)? Jak występujesz z powództwem, to
    > musisz coś napisać w pozwie.

    napisze bo jak tak mówię...

  • 42. Data: 2010-10-10 11:13:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Bo tak wynika z mojego osobistego doświadczenia.

    Mam propozycję. Chodź mi codziennie do sklepu i rób zakupy i przywoź mi je
    do domu. Proś o upusty i oczywiście wszystkie te upusty dawaj mnie.

  • 43. Data: 2010-10-10 11:25:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie ma prawa nie dać gwarancji dlatego, że nie jego materiał. Może co
    > najwyżej określić na piśmie zapotrzebowanie. Jak się wszystko zgadza, to
    > nie ma podstaw nieudzielenia gwarancji.

    Nieprawda. Kolego mylisz pojęcia i roszczenia.
    Gwarancja zgodnie z obowiązującym prawem jest świadczeniem całkowicie
    dobrowolnym i to od elektryka zalezyczy Ci takiej gwarancji udzieli czy też
    nie.
    Nie może natomiast odmówić roszczenia z tytułu "niezgodności z umową", ale
    to roszczenie dotyczy tylko i wyłącznie sprzedawanych przez siebie produktów
    i usług.

    Mówiąc najprościej.
    Elektryk, który wykona usługę z powierzonego materiału odpowiada tylko i
    wyłącznie za jakość wykonanej usługi tylko i wyłacznie z tytułu
    "niezgodności z umową".
    Jeżeli awaria nastąpi z powodu wadliwego matreriału to Ty możesz kierować
    roszczenia tylko i wyłącznie do producenta z tytułu gwarancji lub do
    sprzedawcy, u którego ten towar kupiłeś z tytułu "niezgodności z umową".
    Jeżeli elektryk wykonuje usługę ze swojego materiału, wtedy odpowiada
    zarówno za jakość usługi jak i za materiał z tytułu "niezgodności z umową" i
    tylko w tym przypadku nie może się uchylić od odpowiedzialności.

  • 44. Data: 2010-10-10 11:27:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > W konkretnym przypadku braku ciągłości żył będzie odpowiadał elektryk,
    > ponieważ nie sprawdził przewodu.
    > Podaj inne konkretne pytania, to powiem Ci kto będzie odpowiedzialny.

    Nieprawda.
    Elektryk niczego nie musi sprawdzać przed zamontowaniem. To jest problem
    producenta oraz sprzedawcy, żeby dostarczyć odpowiedniej jakości towar bez
    wad.
    Chłopie rozgranicz te dwie rzeczy - odpowiedzialność za usługę i
    odpowiedzialność za jakość materiału.

  • 45. Data: 2010-10-10 20:04:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 13:25:50 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Mówiąc najprościej.
    > Elektryk, który wykona usługę z powierzonego materiału odpowiada tylko i
    > wyłącznie za jakość wykonanej usługi tylko i wyłacznie z tytułu
    > "niezgodności z umową".

    Jacuś, jak zwykle pierdoli. Jacusiu, dopóki nie znasz treści umowy, to nie
    wiesz za co odpowiada elektryk.
    Jak zawsze, jestes przemądrzałym dupkiem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 46. Data: 2010-10-10 20:16:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MzFmr$Ixz@mike.oldfield.org.pl...

    > Jacuś, jak zwykle pierdoli. Jacusiu, dopóki nie znasz treści umowy, to nie
    > wiesz za co odpowiada elektryk.
    > Jak zawsze, jestes przemądrzałym dupkiem.

    Zbyt głupi jesteś, aby zrozumieć o czym piszę. Zacznij prowadzić firmę to
    zrozumiesz jak wielka jest twoja głupota.

  • 47. Data: 2010-10-10 21:37:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 22:16:30 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Zbyt głupi jesteś, aby zrozumieć o czym piszę. Zacznij prowadzić firmę to
    > zrozumiesz jak wielka jest twoja głupota.

    Jacusiu w umowie może być zawarty również punkt zobowiązujący wykonawcę do
    dokonania weryfikacji jakości materiałów jakie zostaja mu powierzone i
    nakładający nań odpowiedzialność za działanie całej instalacji.
    Jak napisałem wczesniej - nie znając umowy stawiasz tezę. Jesteś dupkiem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 48. Data: 2010-10-11 07:35:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MzHr4$IyU@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    > nakładający nań odpowiedzialność za działanie całej instalacji.
    > Jak napisałem wczesniej - nie znając umowy stawiasz tezę. Jesteś dupkiem.

    Co do umowy to wszyscy wiedzą, że można w niej zawrzeć prawie wszystko i
    usługobiorca odpowiada za to co jest w umowie.
    Adasiu, debilku zauważ, że nie mówimy tu o tym co można lub nie można
    zawrzeć w umowie tylko co musi i nie musi elektryk.
    Werbiński napisał, że elektryk "Nie ma prawa nie dać gwarancji dlatego, że
    nie jego materiał.".
    Odpowiedziałem, że nie jest to prawdą, ponieważ elektryk nie ma obowiązku
    brania odpowiedzialności za materiały, których nie sprzedaje, ale ma
    obowiazek odpowiadania tylko i wyłącznie za wykonaną pracę/usługę. Obowiązek
    odpowiadania za materiał ma dopiero wtedy, kiedy jest jednocześnie jego
    sprzedawcą.
    Ty kolejny raz ja zwykle z resztą wpier....sz się do dyskusji, ubliżasz jak
    skończony debil i cham nie rozumiejąc o czym jest dyskusja.
    Adasiu spir....aj stąd i nie rób ludziom z wody z mózgu. Przestań kolejny
    raz udowadniać wszystkim, ze jesteś kretynem, bo wszyscy to już wiedzą.

  • 49. Data: 2010-10-11 10:03:51
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > do domu. Proś o upusty i oczywiście wszystkie te upusty dawaj mnie.

    Ale nikt nie krytykuje tego że fachowcy nie chca dzielic się upustami. Nie
    chą bo nie maja w tym żadnego interesu,a zakupujac towar muszą wliczyć koszt
    przywozu itp do ceny towaru itp. Dlatego zakup towaru u wykonawcy wychodzi
    dla inwestora drożej niz zakup samemu w huirtowni. Bo hurtownie są od
    sprzedawania i rabaty dadza każdemu kto zechce kupić odpowiednią ilośc
    towaru.
    A inwestor skoro wybiera wersję materiał+usługa zakupione od wykonawcyto
    musie się liczyc z tym że za materiał zapłaci drożej. Wykonawca to przeciez
    kolejne ogniwo na trasie producent-hurtownia-inwestor.

    Krzysiek

  • 50. Data: 2010-10-11 12:24:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale nikt nie krytykuje tego że fachowcy nie chca dzielic się upustami. Nie
    > chą bo nie maja w tym żadnego interesu,a zakupujac towar muszą wliczyć
    > koszt przywozu itp do ceny towaru itp.

    A takze obsługę reklamacyjną.

> [...]
    > musie się liczyc z tym że za materiał zapłaci drożej. Wykonawca to
    > przeciez kolejne ogniwo na trasie producent-hurtownia-inwestor.

    Nie zawsze. Czesto firma instalatorska dostaje na tyle duże rabaty, ze
    opłaca sie jej sprzedać towar klientowi taniej niż sprzedałby hurtownia. Nie
    twierdzę, ze zawsze i wszystko, ale tak bardzo często jest.
    Zależy od polityki hurtownii oraz wysokości rabatów dla instalatorów.