  • 11. Data: 2010-10-26 18:34:49
    Temat: Re: Elektryk - na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać ?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > I jeszcze jedno:
    >
    > Elektryk też może położy mi kable do alarmu.
    >
    > Zacząłem sobie projektować gdzie umieszczę czujki , ale wyszło mi 11
    > czujek , a myślę jeszcze nad kontraktonami , ale chyba z kontraktonów
    > zrezygnuję bo za dużo tego będzie ...
    >
    > Tutaj rozmieszczenie. Czy prawidłowo ? Czy powinny być w innych
    > miejscach , czy 11 sztuk to nie za dużo ???
    > Może da się z jakiś zrezygnować lub nie warto w jakiś pomieszczeniach
    > ich umieszczać ? (np kotłownia) lub garaż ?

    Również zrobiłem instalacje pod alarm przewodowy i teraz żona cały czas
    mi truje bo wystają kable, jako że z założenia czujek zrezygnowałem,
    więc smętnie wiszą. U kolegi byli alarmiarze (firma z tradycją,
    powiadomieniem, samochodami itp, itd) zaproponowali mu system
    bezprzewodowy (bo nie chciał pruć ścian - dog zamieszkały) za bardzo
    rozsądne pieniądze. A przy okazji to nikt kompetentny nie powie ci ile
    masz mieć czujek i gdzie jeśli nie pozna obiektu, otoczenia obiektu a
    nawet przyzwyczajeń i zachowań domowników. Tu niestety trzeba zdać się
    na fachowców inaczej będziesz miał wydane pieniądze, a funkcjonalność
    może być żadna.

    pozdrawiam
    rafał

  • 12. Data: 2010-10-26 19:16:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Szczerze? Trudno byłoby bardziej nieprawidłowo.

    To może byście mi pomogli ?

    Rozmieszczenie czujek robił mi znajomy który kiedyś zajmował się alarmami

    Czy mogę prosić aby ktoś kto zna sie na alarmach zaznaczył w jakich miejsach
    dokładnie powinienem umieścić czujki ?

    Dzieki !

  • 13. Data: 2010-10-26 19:19:38
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    [.....]
> [...]
    > obejście tego alarmu to przysłowiowa bułka z masłem.
    > Widzisz, czujki to nie są obrazki czy też inne ozdóbki, które można
    > powiesić
    > byle gdzie i byle jak, lecz ich miejsce i sposób montażu zależy od wielu
    > czynników, a to jak są zamontowane i gdzie, rzutuje na ich skuteczność i
    > niezawodność działania, a przede wszystkim na eliminację fałszywych
    > alarmów.
    > Poza tym nie wszędzie się montuje czujki PIR. Nie jest wskazany montaż w
    > wiatrołapie czy w łazience. W garażu napewno musi być coś więcej niż tylko

    Czujki powinny być w każdym pomieszczeniu z oknem/drzwiami na parterze.
    Poprawnie wykonany alarm nie będzie wył.
    Bułka z masłem ? Ok. no to np. Risco 224, 7 czujek, sabotaż, 2 sygnalizatory
    zewn., komunikacja GPRS, akumlator 18AH. Jak to obejść ?

  • 14. Data: 2010-10-26 19:20:00
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >a nie sprawdzać kto do pokoju wchodzi a tak je właśnie umieściłeś. Poza
    t>ym nie powinny
    >być na ścianach zewnętrznych.

    Zadna czujka nie jest na ścianie zewnętrznej. Wszystkie są wewnątrz domu.

    Może zamist krytyki narysowalibyście mi gdzie dokładnie powinny być
    poprawnie umieszczone i zainstalowane czujki ?

    Chyba problem to nie jest ...

    Wystarczy w dowolnym programie graficznym umieścić i po chwili będą ...

    Po to się pytam aby źle nie zrobić alarmu ...

  • 15. Data: 2010-10-26 19:20:06
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?> Nie przewiduję podgrzewaczy wody. Elektryk mówił że standardowo jest
    > przyłącze 12kV.

    A płyta w kuchni ?

    > Czy różnicówka to standard i jest wymagana przez jakieś normy ? Jak z
    > uziemnieniem , jak z zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi ?

    Wyłączniki różnicowoprądowe są obligatoryjne i zasadniczo na domek daje się 2 lub 3
    jednofazowe i jeden trójfazowy. Nie wolno stosować aparatu trójfazowego do zasilania
    odbiorników jednofazowych. Uziemienie miało zostać wykonane podczas prac ziemnych -
    teraz masz pewnie tylko poprowadzony przewód do rozdzielnicy. Ochronniki
    przeciwprzepięciowe jakie potrzebujesz to "C" w rozdzielnicy oraz "B" w szafce obok
    szafki licznikowej. Do tego dobrze dodać zabezpieczenia "D" (UPS, "listwa") przy
    sprzęcie RTV.

    > Czy są jakieś normy co MUSI spełniać nowo oddawane instalcjaelektryczna w nowo
    wybudowanym domu ?

    "Rozporządzenie" w zasadzie opisuje to co musi.

  • 16. Data: 2010-10-26 19:21:20
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Dlaczego te czujki nie są skierowane na okna i drzwi ?

  • 17. Data: 2010-10-26 19:24:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > nawet przyzwyczajeń i zachowań domowników. Tu niestety trzeba zdać się na
    > fachowców inaczej będziesz miał wydane pieniądze, a funkcjonalność może

    Ale soory co tu poznawać ?

    Dom znajdujący się na wsi , na małym osiedlu domków ...

    Nie zależy mi na jakiś bajerach i super zabezpieczeniach bo wiem że alarm to
    nie jest coś co uchroni mnie wrazie czego przed włamaniem ...

    Alarm ma być prosty. Zapewne zbuduję go na Satelu CA5 lub CA10 , czujki
    Satel Amber lub jakiś odporne na zwierzęta (bo chciałbym kotka) i będą dwa
    manipulatory. Jeden w wiatrołapie , drugi w garażu.
    Będą same czujniki PIR i to wszystko.

  • 18. Data: 2010-10-26 19:25:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    A jak u ciebie z budową? Wycofałeś się z niej czy zmusiłeś do naprawy
    usterek ?

  • 19. Data: 2010-10-26 19:28:13
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    [.......]
> [...]
    > osobę uprawnioną (z uprawnieniami budowlanymi w branży elektrycznej).
    > Wykonanie instalacji powinno się odbywac pod nadzorem uprawnionego
    > kierownika budowy (branżysty a nie "ogólnego" kierownika budowy) i jego
    > obowiązkiem jest sporzadzenie odpowiednich oświadczeń zwiazanych z
    > wykonaniem instalacji. Instalację powinna wykonywaćosoba z odpowiednimi
    > uprawnieniami Prace powinno się zakończyć sporządzeniem protokołu z
    > pomiarów ochronnych instalacji. Protokół taki wystwia osoba z odpowiednimi
    > uprawnieniami dozorowymi obejmującymi pomiary ochronne.

    Instalację elektryczną NIEZWYKLE TRUDNO jest wykonać zgodnie z projektem.
    Każdy praktyk Ci to powie :) Chociażby dlatego, że trochę inaczej robi się
    dla TT a inaczej dla TN-C a projektant nie wie jaka sieć będzie do danego
    domu podłączana. Projekty często są błędne bo owi projektanci z
    uprawnieniami słabo na elektryce się po prostu znają. Chyba już najgorzej
    sprawa tyczy się odgromówki.

  • 20. Data: 2010-10-26 19:32:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > A płyta w kuchni ?

    okazało się że inwestor "oszczedza" i będzie przyłącze 7.5 KV !

    Szok ...

    Zapewne na mnie spadnie w przyszłości zwiększenie mocy i "dopłata" ...

    Pytanie jakie kable energetyczne inwestor może zastosować dla przyłącza
    7.5KW a jakie by musiał jakbym chciał miec instalację gotową np. na 15KV ??
    Po prostu wolałbym nawet "dopłacić" i kazać dac lepsze kable aby w
    przyszłości nie było problemów ...