  • 51. Data: 2010-10-28 19:08:32
    Temat: Re: Elektryk - na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 09:54:38 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kolega Kaszpir dostał ode mnie dokładne wytyczne na priv z dokładnym
    > rysunkiem, gdzie i co ma zamontować, ale wybacz nie będę się produkował
    > publicznie wśród wszystkowiedzących ignorantów :)
    > Gdybyś nie zachowywał się tak bufoniaście to może i bym Ci wytłumaczył,
    > dlaczego czujka nie powinna być montowana w taki sposób, aby patrzeć na
    > wprost strefy podejścia. No ale przecież Tobie tego nie trzeba
    > tłumaczyć, bo Ty to wszystko wiesz :D
    No pewnie :)

    > P.S. Nie trzeba posiadać koncesji, żeby się zajmować alarmami, wystarczy
    > licencja, którą może dostać prawie każdy obywatel, który nie był karany
    > i do tego nie trzeba wielkiej filozofii. No ale jak sam napisałeś
    > "alarmami się nie zajmujesz" to skąd to masz wiedzieć :D
    Miałem na mysli licencję, koncesję musi mieś firma ochroniarska,
    drobne przejęzyczenie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2010-10-29 21:24:35
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Wyłączniki różnicowoprądowe są obligatoryjne i zasadniczo na domek daje
    > się 2 lub 3 jednofazowe i jeden trójfazowy. Nie wolno stosować aparatu
    > trójfazowego do zasilania odbiorników jednofazowych...

    A jaki przepis o tym mówi? O ile dobrze pamiętam, ktoś tu mówił, że można
    zastosować jedną różnicówkę trójfazową na cały dom. Wtedy nie uniknie się
    sytuacji zasilania odbiorników jednofazowych z różnicówki obsługującej trzy
    fazy. Rozdzielnice budowlane chyba też mają zazwyczaj jedną różnicówkę
    trójfazową i za nią wyłączniki nadprądowe na gniazda jedno- i trójfazowe.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 53. Data: 2010-10-31 07:52:13
    Temat: Re: Elektryk - na co zwróciae uwage i o czym pamietaae ?
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > A jaki przepis o tym mówi? O ile dobrze pamietam, kto? tu mówi?, ?e mo?na

    Nie ma na to wlasnie przepisu a jednak powinienes dla wlasnego dobra na to zwrócic
    uwage. Cos jak "szczyty" Kikiego. Róznicówka odcina równiez przewód zerowy co w
    kombinacji obciazenia moze dac chwilowe przepiecie napieciem miedzyfazowym w obwodzie
    jednofazowym (tak jak przy "upaleniu zera"). Innymi slowy - nie powinno sie zasilac
    drogiej elektroniki przez taki aparat. Oswietlenie, lodówke, boiler - nie ma
    przeciwskazan. Ale RTV odradzam.