  • 1. Data: 2012-09-05 22:03:19
    Temat: Elektryka - mieszkanie 2-pokojowe w bloku
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Takie pytanie. Jakie zabezpieczenia powinna posiadać, zgodnie z prawem i
    normami, instalacja elektryczna w mieszkaniu w bloku?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-09-06 00:53:36
    Temat: Re: Elektryka - mieszkanie 2-pokojowe w bloku
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Takie pytanie. Jakie zabezpieczenia powinna posiadać, zgodnie z prawem i
    > normami, instalacja elektryczna w mieszkaniu w bloku?

    Zależy jakie masz przekroje kabli. Zabezpiecza się każdy obwód w zależności
    od tego czy jego zwarcie wywali ten bezpiecznik czy nie. Są do tego tablice.

  • 3. Data: 2012-09-06 07:42:09
    Od: "PcmOl" <...@...com>

> [...]
    >
    > Takie pytanie. Jakie zabezpieczenia powinna posiadać, zgodnie z prawem i
    > normami, instalacja elektryczna w mieszkaniu w bloku?

    Takie, jakie obowiązywały w momencie odbioru technicznego.

  • 4. Data: 2012-09-06 10:06:28
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 00:53:36 +0200, kiki napisał(a):

    > Zabezpiecza się każdy obwód w zależności
    > od tego czy jego zwarcie wywali ten bezpiecznik czy nie. Są do tego tablice.

    Dokładnie! Szwagier zwiera gniazdka drutem, a Ty wymieniasz zabezpieczenia
    ;-))))

  • 5. Data: 2012-09-06 16:52:07
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    >
    > Takie pytanie. Jakie zabezpieczenia powinna posiadać, zgodnie z
    > prawem i normami, instalacja elektryczna w mieszkaniu w bloku?

    domyślnie B16 na gniazdka i B10 na oświetlenie i koniecznie różnicówka
    na kuchenkę elektryczną więcej ale trzeba wiedzieć jaki leży przewód

    jeffrey

  • 6. Data: 2012-09-06 20:36:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-06 00:53, kiki pisze:

    > "wolim" <n...@p...tu> wrote in message

    > Zależy jakie masz przekroje kabli. Zabezpiecza się każdy obwód w
    > zależności od tego czy jego zwarcie wywali ten bezpiecznik czy nie. Są
    > do tego tablice.

    No nie chodzi mi o ilość amper, tylko o rodzaj zabezpieczeń. Na pewno
    esy, różnicówka (jedna?), bezpiecznik główny... Czy coś jeszcze?

    Chodzi o możliwie najmniej, byle spełniało normy do odbioru :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-09-07 02:41:08
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "1cm" <j...@g...com> wrote in message

    > Dokładnie! Szwagier zwiera gniazdka drutem, a Ty wymieniasz zabezpieczenia
    > ;-))))

    No dokładnie :-) Są do tego tablice przekroju żył i rodzaju zabezpieczenia
    :-)
    To był taki skrót myślowy :-)

  • 8. Data: 2012-09-07 14:56:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    wolim wrote:

    > No nie chodzi mi o ilość amper, tylko o rodzaj zabezpieczeń. Na pewno
    > esy, różnicówka (jedna?), bezpiecznik główny... Czy coś jeszcze?

    Bezpiecznik główny powinien być poza mieszkaniem, bo jego rolą
    jest m.in. ograniczenie Twojego poboru energii do wartości zapisanej
    w umowie z ZE. Z tego powodu powinien też być zaplombowany, byś sobie
    tego przydziału bez pozwolenia nie zwiększał, zwłaszcza "naprawiając"
    bezpiecznik drutem.

    > Chodzi o możliwie najmniej, byle spełniało normy do odbioru :)

    Od norm są tu inni [:-)], ale w praktyce warto jeszcze dodać odłącznik
    i nie dokładać przepięciówki z powodu niemożliwości zadziałania *w bloku*.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2012-09-07 22:36:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 06 Sep 2012 20:36:31 +0200, wolim napisał(a):

    > No nie chodzi mi o ilość amper, tylko o rodzaj zabezpieczeń. Na pewno
    > esy, różnicówka (jedna?), bezpiecznik główny... Czy coś jeszcze?
    > Chodzi o możliwie najmniej, byle spełniało normy do odbioru :)

    tyle, ile masz na projekcie. Może być zwykły bezpiecznik topikowy nawet.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356