  • 11. Data: 2011-09-27 10:14:17
    Temat: Re: Elektryka pytanie
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Udostępnij proszę tę instrukcję.

    > http://tnij.org/rolety-neomatplus

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-09-27 10:15:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Amir napisał:

> [...]
    > (ale moze nie wzieli pod uwage, ze cenetrale alarmową mogę zaprogramować aby
    > trzymała zwarcie okreslony czas)
    >
    > sterownik niewiele mi pomoze, jesli jest opcja dzwonkowego włacznika
    > ale teraz doczytalem, ze pogodowy kontroler wykorzystuje
    > dodatkowe przewody, które moglbym wykorzystac
    > programując centralę alarmową jako roleta góra
    > zewrze mi np na 5sekund 2 przewody wtedy
    > zawsze sie tylko otworzy a jak powyzej 10s zewrze to tylko zamknie się.
    >
    > czyli w sumie chyba udalo mi się rozwiązać problem, muszę to przetestować.
    >
    > czy może coś ominąłem i nie sprawdzi się moja teoria?

    Może się pogubiłem, ale ważne jest odseparowanie poszczególnych silników
    od siebie i dopiero starowanie, a nie tylko sterowanie. Ale tyram
    właśnie i może coś mi umknęło. W takim razie już nie truję.

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2011-09-27 10:18:04
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    > 200zł to lekka przesada - za ok. 100zł można kupić sterowniki do puszek
    > lub skrzynek rolet (nawet radiowe) a za jakieś 20-50zł współpracujący z
    > nimi lokalny przycisk do puszki.

    Mozesz podac jakis konkretny przyklad chcialbym to przetestowac u siebie

    Pozdrawiam
    RN

  • 14. Data: 2011-09-27 10:33:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodlista&kat=6
    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/29

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2011-09-27 20:13:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 11:03:20 +0200, Amir napisał(a):

    > A mo?e masz pomys? jak sterowaae roletami tylko góra, albo tylko dó??
    Normalnie pstryczki do rolet są takie, że jeden kierunek podpinany jest
    do wyjścia NO klawisza, a drugi klawisz NO do wyjścia NC pierwszego.
    Wtedy nie da się jednocześnie podać napięcia up i down.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2011-09-27 20:16:17
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]

    Takie sterowanie będzie bardzo proste. Być może nawet da się zrealizować na
    wyjściach centrali alarmowej typu OC.
    Musisz stworzyć 2 wirtualne wyjścia typu roleta w górę i roleta w dół, dla
    jednego ustawiasz czas działania np. 5 sekund, dla drugiego - 15. Tworzysz
    trzecie wyjście fizyczne "suma wyjść" do którego podłączasz przewód "krok po
    kroku".
    Możesz potworzyć osobne strefy dla każdej grupy rolet. Uzbrojenie strefy
    spowoduje opuszczenie rolet, rozbrojenie - podniesienie.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2011-09-27 21:42:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Technicy z NICE nie są w stanie pomoc, stwierdzili ze sie nie da,
    > (ale moze nie wzieli pod uwage, ze cenetrale alarmową mogę zaprogramować aby
    > trzymała zwarcie okreslony czas)

    kiedys koledze zrobilem centralne sterowanie rolet za pomoca 3 zył do kazdej rolety i
    to bez zadnej elektroniki. Pan specjalista od rolet też powiedział ze to sie nie da
    :-))))

    b.

  • 18. Data: 2011-09-28 07:49:28
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Normalnie pstryczki do rolet są takie, że jeden kierunek podpinany jest
    > do wyjścia NO klawisza, a drugi klawisz NO do wyjścia NC pierwszego.
    > Wtedy nie da się jednocześnie podać napięcia up i down.

    czy oby na pewno przy tych roletach będzie to możliwe? Wydaje mi się ze nie
    i tylko opcja z do 5s zwarcie co spowoduje otwacie, albo powyzej 10s zwarcie
    co spowoduje tylko zamknięcie.

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-09-28 07:52:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Możesz potworzyć osobne strefy dla każdej grupy rolet. Uzbrojenie strefy
    > spowoduje opuszczenie rolet, rozbrojenie - podniesienie.

    Właśnie o to mi chodziło :)
    tylko dlaczego NICE zapiera się twierdząc, ze to niemożliwe.
    Muszę rozbebeszyć puszki przy ktorych są kable i zobaczyć na jakich teraz
    przewodach do dzwonkowego
    jest to podłączone, a do których mam podłączyć przewody z centrali
    alarmowej.

    właśnie często ludzie robią tak, ze zazbrajając alarm strefa nocna zamykają
    się im rolety
    sam nie wiem czy to dobre, bo wyjezdzając i zostawiając zamknięte wiadomo,
    ze nikogo nie ma w domu

    moze lepiej będzie zrobienie jakiejs symulacji automatycznej, ze na dzien
    się same mają otwierać na wieczor same zamykać

    nie mam na to jeszcze pomysłu.

    pozdrawiam
    AT

  • 20. Data: 2011-09-28 08:01:03
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    nie
    > i tylko opcja z do 5s zwarcie co spowoduje otwacie, albo powyzej 10s

    Nie mam pewnosci jakie teraz są tam przewody podłaczone do dzwonkowego
    włacznika
    (spowodowanie zwarcia przewodow na ok 1s)
    działa to na zasadzie jak włączysz dzwonkowy to uruchamia się aż do
    zamknięcie, ponownie wciśnięcie zatrzyma, ponownowne spowoduje otwarcie
    rolety.

    ale z instrukcji można wykorzystać opis :
    http://tnij.org/rolety-neomat

    .1.1) Wejście "Krok po Kroku":
    Do ręcznego sterowania automatyki można podłączyć prosty przycisk
    (pomiędzy Wspólnym i wejściem Krok po kroku). Funkcjonowanie
    odbywa się według sekwencji: wznisienie-stop-obniżenie-stop.
    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 3 sekundy (ale krócej niż 10
    sekund) uaktywnia się zawsze ruch wzniesienia (nawijania) -
    (odpowiadający przyciskowi ? na pilocie).
    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 10 sekund uaktywnia się
    zawsze ruch obniżania (odwijania) (odpowiadający przyciskowi ?).
    Ta specjalna funkcja może być używana do "synchronizacji" kilku
    silników do tego samego ruchu niezależnie od pozycji, w których się
    znajdują.

    pozdrawiam
    AT