-
11. Data: 2022-09-20 18:07:39
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 20 September 2022 at 17:41:43 UTC+2, M M wrote:
> poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
> Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
> W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę
do celu.
> Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
zimowych ubrań.
> Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
> > Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
> To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
> W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
> Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.
>
> Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
> > Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
znajoma ciotki z Brooklynu
> Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?
Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres
---Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./
Potrzebna jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna , umieszczona na desce i skierowana
na szybe przednią
Ale samochód ma 3 szyby, ktore są niezdbędne podczas jazdy,
czli przednia i 2 razy szyby w drzwiach bocznych.
Czyli Melex nie nadaje się na zimę, bo kabina nie jest ogrzewana, fotele zimne i
pierwsza choroba to zapalenie korzonków od zimnego fotele a potem zapalenie nerek,
czyli roczne inwalidztwo po tygodniu jazdy zimą.
Kolega kupił elektryczną furgonetkę z Włoch
\80 aku litowych i kilka padło a cały string dawał ponad 300V do zasilania silnika
no i zezłomował, bo same aku kosztowały 40.000 zł
Starego Melexa kupisz na złomie za 1000zł
i mozesz eksperymentować, bo jak oddasz, 500zl odzyskasz
Trakcyjne ołowiane nie są juz produkowane, gdy litowe maja 3 x większą gęstość
energii w tym samym ciężarze
Ale zniechęcać nie będę.
Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
poeksperymentować z jazdą zimą
Ale Melex to stary złom i nie ma żadnej wartości w mieście, ani na wsi.
Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego ruchu,
czyli trzeba go przewozic na lawecie, a ta nie jest za frico.
Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
stary złom.
-
12. Data: 2022-09-20 21:56:49
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: M M <m...@g...com>
wtorek, 20 września 2022 o 18:07:41 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres
Na pewno adres a nie PPE?
Jeśli tak to kiepsko, ale trzeba będzie pogadać z sąsiadem który prawie nie mieszka,
by jego limit (i nadprodukcja z PV) nie przepadły.
> Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
> bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./
A jak to rozwiązywano kiedyś w wozach konnych, czy saniach z psim zaprzęgiem?
Prędkość podobna...
> Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
poeksperymentować z jazdą zimą
Ale ja nie jestem w Tatrach - raczej na drugim końcu, zimy ostatnio łagodne
(pomorskie, choć nie nad samym morzem).
A jak przez kilka dni będą duże mrozy, to prawdopodobnie problem dojazdów do szkoły
rozwiąże się sam - nauka zdalna wskutek braku odpowiedniej temperatury w szkole (bo
gaz drogi).
> Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego
ruchu,
Nie potrzebuję. Wystarczy że może jeździć po zwykłych drogach publicznych. Google
Maps podaje z domu do szkoły samochodem 7 minut i 3,9 km w jedną stronę (2,9 km na
skróty ale po dużo gorszych drogach).
> Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
> i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
stary złom.
Jakieś źródło, link? Tylko spodziewam się że tam aku musi być oryginalny z jakimś
inteligentnym BMS, więc własnoręczna rzeźba raczej odpada. Melex ma prostą elektrykę
łatwo naprawialną.
-
13. Data: 2022-09-20 22:21:13
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 20 September 2022 at 21:56:51 UTC+2, M M wrote:
> wtorek, 20 września 2022 o 18:07:41 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > Będzie 1 licznik z limitem 2000 kWh na jeden adres
> Na pewno adres a nie PPE?
> Jeśli tak to kiepsko, ale trzeba będzie pogadać z sąsiadem który prawie nie
mieszka, by jego limit (i nadprodukcja z PV) nie przepadły.
> > Brak ogrzewania to brak możliwości jazdy zimą,
> > bo szyby zamarzniete i po oskrobaniu z lodu znow zaparują z wydechu delikwenta./
> A jak to rozwiązywano kiedyś w wozach konnych, czy saniach z psim zaprzęgiem?
Prędkość podobna...
> > Za 2 tygodnie w Tatrach będą mrozy i ktoś ma Melexa w stodole i mozna pojechać i
poeksperymentować z jazdą zimą
> Ale ja nie jestem w Tatrach - raczej na drugim końcu, zimy ostatnio łagodne
(pomorskie, choć nie nad samym morzem).
> A jak przez kilka dni będą duże mrozy, to prawdopodobnie problem dojazdów do szkoły
rozwiąże się sam - nauka zdalna wskutek braku odpowiedniej temperatury w szkole (bo
gaz drogi).
> > Ma ograniczenie prędkości uniemozliwiające poruszanie się po drogach szybkiego
ruchu,
> Nie potrzebuję. Wystarczy że może jeździć po zwykłych drogach publicznych. Google
Maps podaje z domu do szkoły samochodem 7 minut i 3,9 km w jedną stronę (2,9 km na
skróty ale po dużo gorszych drogach).
> > Może są jeszcze te elektryki z wypożyczalni pod Paryżem po 1000 euro
> > i warto kupic nawet 10 i dokupic aku, bo to sa nowe samochody z homologacją a nie
stary złom.
> Jakieś źródło, link? Tylko spodziewam się że tam aku musi być oryginalny z jakimś
inteligentnym BMS, więc własnoręczna rzeźba raczej odpada. Melex ma prostą elektrykę
łatwo naprawialną.
Na OLX Melexów bez liku
MELEX SP. Z O. O. zatrudni Konstruktora Mechanika
Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
Obserwuj
MELEX SP. Z O. O. zatrudni Ślusarza
Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
Obserwuj
MELEX SP. Z O .O. zatrudni Montera Pojazdów Elektrycznych
Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
Obserwuj
Pracownik komórki wiązek - MELEX SP. ZO.O.
Mielec - Odświeżono dnia 14 września 2022
Obserwuj
MELEX SP. Z O. O. zatrudni Spawacza
A te elektryki w Paryżu wypożyczala firma najwiekszego fran cuskiego miliardera, tego
od hipermarketow
Chciałem kupić, ale byla zaraza, kwarantanna, czyli trudny dojazd, rozmowy.
Jeszcze sniegu nie ma, to można kupować
Jakaś platforma, 10 się zmieści w poprzek, aby zwrócił się koszt transportu.
Aku wymontowano, ale BMS to żaden problem,
tam, były aku z gorącym elektrolitem, czyli jakiś syf
Znajomy przerabiał spalinowe osobowki na elektryczne i się dało i jeździły na aku
samochodowych, 5 z przodu
Czyli 1000 euro to warto bo to cena skutera, wypasionej hulajnogi, elektrycznego
roweru.
Tu masz zdjęcie buda z alu
może jeszcze stoją pod Paryżem na łące
firma była Bollore
https://i.iplsc.com/-/0007II2JVC3GYHLI-C122-F4.jpg