  • 1. Data: 2010-03-25 12:30:23
    Temat: Elewacja co zamiast deski
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Planuje w szczycie sciany połozyc cos innego niż styropian+tynk.
    Przegladalem propozycje ale sa albo systemy elewacyjne dla duzych budynkow,
    albo deska drewniana lub siding. ja natomiast poszukuje cos co bedzie w 99%
    przypominało deske a nie bede musiał tego malowac co 2-3 lata.
    Podobno sa jakies deski impregonowane zywicami itp ale niestety nie moge
    znalezc.
    Moze ktos moze podsunac jakies rozwiazanie?

  • 2. Data: 2010-03-25 12:38:55
    Temat: Re: Elewacja co zamiast deski
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalezc.
    > Moze ktos moze podsunac jakies rozwiazanie?

    Jest coś takiego jak "drewno kompozytowe" deski wykonane z połączenia
    naturalnego drewna oraz PVC.
    Daje się to na tarasy ale też na elewacje.
    Sam chcę coś takiego zastosować na elewacji.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-03-25 12:40:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    http://www.dombal.com.pl/elewacje/elewacje-kompozyto
    we-twinson/twinson-elewacje.html

  • 4. Data: 2010-03-25 12:49:07
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > http://www.dombal.com.pl/elewacje/elewacje-kompozyto
    we-twinson/twinson-elewacje.html

    Twinsona widziałem. Niestety zdjecia na stronie sa chyba specjalnie zrobione
    zeby nie było niczego widac. Pozostaje pojechc do sprzedawcy i zobaczyc jak
    to wyglada w realu.

  • 5. Data: 2010-03-25 14:19:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    quent pisze:
    > http://www.dombal.com.pl/elewacje/elewacje-kompozyto
    we-twinson/twinson-elewacje.html

    Wszystko ładne fajne z tym, że koszt 1 m2 to coś koło 120 zł. Drewno
    wychodzi około 30-40 zł za m2 + olej jakieś 6 zł (3 warstwy na 1m2) - no
    i robocizna... - powiedzmy nawet za m 45-55 zł a i tak wychodzi o wiele
    mniej a deska to deska starzeje się razem z nami

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-03-25 15:47:27
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robocizna... - powiedzmy nawet za m 45-55 zł a i tak wychodzi o wiele
    > mniej a deska to deska starzeje się razem z nami

    Ja się nie starzeję :-)))))).
    A róznica w cenie niewielka. 120zł za sam kompozyt czy z robocizna?

  • 7. Data: 2010-03-25 18:46:01
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > przypominało deske a nie bede musiał tego malowac co 2-3 lata.

    Moze deska z modrzewia ? Krajowy a szczegolnie syberyjski - bardzo wysoka
    odpornsc na warunki zewnetrzne. Kwestia malowania - zamiast 2-3 lata
    powiedzialbym raczej lat 5-8 a i to dla estetow (znam taka elewacje malowana
    na jesieniu przed sylwestrem 2000roku w lokalu gastronomicznym - nadal jest
    sliczna).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2010-03-25 18:58:47
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiedzialbym raczej lat 5-8 a i to dla estetow (znam taka elewacje
    > malowana na jesieniu przed sylwestrem 2000roku w lokalu gastronomicznym -

    Byłem niedawno na Słowacji pod Chopokiem i przy okazji obejrzalem sobie
    sporo pensjonatow z elewacjami krytymi deska. Na moje oko swierk /sosna. Z
    daleka wygladaja ok. Ale czym blizej sie podejdzie tym gorzej. Czesc po 3
    latach od mojego ostatniego pobytu z odleglosci 10-20 metrow jak dla mnie
    nie do zaakceptowania. Oczywiscie nie mieszkam w gorach ale warunki mam
    wymagajace. jedna sciana od poludnia,, nagrzewa sie, druga od zachodu, tu
    zacina deszcz a trzecia od polnocy- tej zimy lezalo mi tu metr sniegu na
    daszku bo jakiews wiry powstaja na krawedzi budynku. Ciekawe czy takie
    warunki wytrzyma jeden rodzaj lakieru.

  • 9. Data: 2010-03-25 19:03:04
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 25 Mar 2010 13:30:23 +0100, Piotr Maksymowicz napisał(a):

> [...]
    > znalezc.
    > Moze ktos moze podsunac jakies rozwiazanie?

    Zainteresuj się drewnem modyfikowanym termicznie (thermowood).

    --
    ŁC
    Śmiech to umiejętność zobaczenia świata trochę inaczej

  • 10. Data: 2010-03-25 19:11:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Ciekawe czy takie warunki wytrzyma jeden rodzaj lakieru.

    Lakieru nie wiem - ale modrzew bez impregnacji albo z olejem/olejowoskiem
    wytrzyma - plus "odnowienie" odbywa sie po prostu poprzez przemalowanie
    calosci - zadnego szlifowania czy zdzierania poprzednich warstw. Sam modrzew
    nawet bez niczego jest juz bardzo odporny na warunki zewnetrzne, popytaj
    górali albo poczytaj. Jesli chodzi o odpornosc to od sosny modrzew dzieli
    przepaść, nie ma wlasciwie czego porownywac.

    Gdybys jednak bral te deski to zwroc uwage by byly bardzo dobrze
    wyszlifowane !

    Pozdrawiam

    Kane