  • 1. Data: 2011-01-17 20:24:43
    Temat: Elewacja z drewna
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Garaz wolnostojacy, nieogrzewany, z ytonga 24 cm
    Chce go oszalowac drewniana deska elewacyjna szerokosci 22 cm - ma wygladac
    jak dom ( z bala 22 cm wlasnie)
    Deska ma 5 cm grubosci, jest ciezka , prawde mowiac nie spodziewalem sie ze
    tak bardzo.
    Jak to sensownie i bezpiecznie zamocowac.?
    A drugie pytanie, czy miedzy deske a ytong dac folie wiatroizolacyjna ?
    pozdrawiam
    zbyszek

  • 2. Data: 2011-01-17 21:40:21
    Temat: Re: Elewacja z drewna
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > jak dom ( z bala 22 cm wlasnie)
    > Deska ma 5 cm  grubosci, jest ciezka , prawde mowiac nie spodziewalem sie ze

    zawieź do tartaku, niech ci przetrą na pół, na elewację wystarczy, a
    drewna ci zostanie...

    > Jak to sensownie i bezpiecznie zamocowac.?
    > A drugie pytanie, czy miedzy deske a ytong dac folie wiatroizolacyjna ?

    jeśli nie grzejesz, to nie baw się w folię,
    bijesz pionowo łaty gr.2,5 cm, wyrównując płaszczyznę (przykręcasz na
    kołki do "siporeksu") w odległościach co 40 cm (tak się daje pod
    ocieplenie z wełny, ale to też dla sztywności całej płaszczyzny dobrze
    zrobi)
    na to przykręcasz (lub przybijasz specjalnymi gwoździami o
    kwadratowym, skręconym przekroju) deski, pamiętając, żeby wypusty były
    do góry, a wpusty do dołu (woda nie będzie zaciekać w łączenia), na
    rogach albo się bawisz w zacinanie na wzór "jaskółczego ogona", albo
    na wierzch pionowe deski...
    ale jak na wstępie, bezsensownie gruba deska...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-01-17 21:40:30
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygladac
    > jak dom ( z bala 22 cm wlasnie)
    > Deska ma 5 cm grubosci, jest ciezka , prawde mowiac nie spodziewalem sie

    Drewno waży, niestety.
    Kombinowałbym chyba z pionowymi łatami przykręcanymi do ściany na kotwy, a
    do nich te dechy już jakkolwiek (gwoździe, śruby). Jeżeli doły łat dobrze o
    coś oprzesz (ideałem byłyby przypory choćby z cegieł wystawione od ławy
    fundamentowej), to w zasadzie te kotwy by jedynie cześc obciżenia
    przenosiły.

    > A drugie pytanie, czy miedzy deske a ytong dac folie wiatroizolacyjna ?

    A po co? Masz ściany murowane tak tragicznie, że wieje przez nie?

    J.

  • 4. Data: 2011-01-18 11:46:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2011 21:24, Zbyszek pisze:
> [...]
    > jak dom ( z bala 22 cm wlasnie)
    > Deska ma 5 cm grubosci, jest ciezka , prawde mowiac nie spodziewalem sie ze

    Takiej deski to szkoda na samą elewację garażu - prawdę powiedziawszy z
    takich dech to można i cały garaż zrobić.

    Sugestia z tartakiem jest dobra - 2cm z hakiem to więcej jak trzeba. Ja
    sobie ściany w wiacie skleciłem właśnie z takich desek.

    Reszta - jak pisali inni.