  • 1. Data: 2009-11-05 21:31:04
    Temat: FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Jak TRWALE (najtrwalej?) pofarbować rzeczy?

    Mam dużo białych ręczników frotte, grubych, puszystych, _kiedyś_ białych.
    Piszę "kiedyś", bo biel każdego jest dziś inna, a niemal wszystkie już albo
    poszarzały, albo są ciemniejsze, albo robią się ecru.

    Najchętniej pofarbuję na granatowo, niebiesko lub błekitno - część, a drugą
    część na ciemny róż, czeriweń, wiśnię, bordo lub coś z tej gamy.

    Jak farbować takie rzeczy, rzeby to zrobić skutecznie, i trwale.
    Duży kocioł mam, jeśli to trzeba będzie gotować, jak i starą pralkę, w której
    mogę też włączyć pranie 95°C jako surogat gotowania.

    z góry dziekuję za wskazówki,
    NZSNNW

  • 2. Data: 2009-11-05 21:54:24
    Temat: Re: FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 22:31:04 +0100, NZSNNW napisał(a):

> [...]
    >
    > Najchętniej pofarbuję na granatowo, niebiesko lub błekitno - część, a drugą
    > część na ciemny róż, czeriweń, wiśnię, bordo lub coś z tej gamy.

    I potem będziesz każdy kolor prać osobno? Bo i tak kolory się spiorą i co
    gorsza wymieszają. Nie ma w sprzedaży barwników aż tak odpornych i
    trwałych.

    Już lepiej wybielić ręczniki co jakiś czas.
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=wybielacz&bt
    nG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=wybielacz&fp=d1964a28
    7023a406

    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2009-11-05 22:37:43
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "NZSNNW" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    której
    > mogę też włączyć pranie 95°C jako surogat gotowania.

    Wszystkie na jeden kolor - łatwiej prać - z innymi rzeczami mogą farbować.
    Zazwyczaj na farbach jest instrukcja, można dodac więcej octu...
    Najlepiej jednak poszukać farbiarni lub popytać w przędzalni włóczek, gdzie
    farbują. Ja dawniej kupowałem włóczki gobeliniarskie - córka tkała gobeliny,
    więc szukałem w ten sposób.

  • 4. Data: 2009-11-05 23:57:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 23:37:43 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
    > farbują. Ja dawniej kupowałem włóczki gobeliniarskie - córka tkała gobeliny,

    Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.
    --

    Ikselka.

  • 5. Data: 2009-11-06 04:09:05
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.
    > --
    >
    > Ikselka.

    Jasne.