  • 21. Data: 2020-02-06 07:26:53
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Moduł 5G współpracujący z licznikiem może być wielkości połowy paczki zapałek.

    Co Ty tak ciągle o tym 5G? Wiesz w ogóle, jakie są tego założenia? To
    praktycznie nieprzydatne dla ludzi.

    --
    MN

  • 22. Data: 2020-02-06 08:58:37
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    Przecież już teraz liczniki dwukierunkowe są odczytywane zdalnie po GPRS.
    Operator w każdej chwili wie ile produkujesz w danej chwili energii.

    Wcześniej czy później na pewno będzie możliwość sterowania zdalnie
    falownikiem, inaczej sobie tego nie wyobrażam.

  • 23. Data: 2020-02-06 09:05:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Przesyłanie informacji po linii energetycznej to bajki
    > dla grzecznych dzieci. Energetyka bazuje na sieci CDMA
    > (która właśnie jest wygaszana) oraz LTE.

    Zniknąłeś właśnie m.in. cały Wrocław
    https://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/amiplus-wrocla
    w/postep-wymiany/wroclaw

    --
    Pete

  • 24. Data: 2020-02-06 09:21:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pete napisał:

    > Zniknąłeś właśnie m.in. cały Wrocław
    > https://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/amiplus-wrocla
    w/postep-wymiany/wroclaw

    Nie cały na raz, lecz w drobnych kawałkach. Liczniki odczytywane
    są lokalnie przez sieć zasilającą, na przykład w obrębie jednego
    budynku wielorodzinnego. Dalej już idzie "by air".

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-02-06 09:24:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MiSter napisał:

    > Przecież już teraz liczniki dwukierunkowe są odczytywane zdalnie po GPRS.
    > Operator w każdej chwili wie ile produkujesz w danej chwili energii.

    Jest to uproszczony opis, ale pomocny w zrozumieniu tego, co się dzieje.

    > Wcześniej czy później na pewno będzie możliwość sterowania zdalnie
    > falownikiem, inaczej sobie tego nie wyobrażam.

    Ja też, więc *w tym punkcie* się zgadzamy.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2020-02-06 16:48:32
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Nie uważam żebym przeginal.

    W ogóle FV kiedyś przestanie być opłacalna.
    Tak jak ogrzewanie na olej opałowy. Było super dopóki rząd nie
    zorientował się, że na tym traci.
    Tak jak dawniejsze super lokaty długoterminowe i jeszcze kilka innych.

  • 27. Data: 2020-02-06 17:37:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan adam napisał:

    > W ogóle FV kiedyś przestanie być opłacalna.
    > Tak jak ogrzewanie na olej opałowy. Było super dopóki rząd nie
    > zorientował się, że na tym traci.
    > Tak jak dawniejsze super lokaty długoterminowe i jeszcze kilka innych.

    Co znaczy, że "rząd traci"? Rząd ma zobowiązania międzynarodowe, z kórych
    wynika, że jakiś procent produkowanej w kraju energii ma pochodzić z OZE.
    I tylko do tej granicy "wspiera" takie źródła, bo inaczej strata przyjmuje
    realny wymiar kar liczonych w euro. Żadnych zysków społecznych z FV w tej
    chwili nie ma. I nie będzie, dopóki nie zmienie się cały model energetyki.
    A nie zmieni się, bo nikt tego nie chce. Nie tylko rząd, ale i większość
    społeczeństwa, które wybiera stałe taryfy i tani nocny prąd. Za jakiś czas
    powszechne staną się inteligentne sieci. Ale u nas, w przeciwieństwie do
    krajów cywilizowanych, nie będą służyły do równoważenia popytu i podaży
    oraz handlu energią po najniższych możliwych cenach. Posłużą do zdalnego
    wyłączania ludziom instalacji dla ochrony interesów elektrowni węglowych.

    Jarek

    --
    Zbudował wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.

  • 28. Data: 2020-02-06 23:01:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2020 20:13, Kris wrote:
    > A padały tu ceny w granicach 4.1tys/kWp

    Ja podawałem 3,5 tys/kWp - Hawelex

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2020-02-06 23:04:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2020 12:17, Kris wrote:
    > "Koszt instalacji brutto: 25 000 zł
    > Mój Prąd - 5 000 zł

    A założył ktoś sobie instalację 1kWp - mój prąd? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2020-02-07 11:20:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ja podawałem 3,5 tys/kWp - Hawelex

    chyba się połapał, bo teraz liczy po 4,5tys

    --
    Pete