  • 31. Data: 2020-02-07 11:22:11
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.02.2020 23:53, Zenek Kapelinder wrote:
    >. Trzeba mieć nasrane we łbie żeby uważać że jak ktoś dzisiaj na dzisiejszych
    zasadach uruchomi instalacje FV to do końca jego życia warunki nie zostaną zmienione.

    Święte słowa :-) Najpierw popsują się falowniki co miały mieć 12 lat
    gwarancji tylko gwaranta nie będzie, to samo z panelami, a prawo może
    się zmienić jutro.

  • 32. Data: 2020-02-07 11:25:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.02.2020 17:37, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Co znaczy, że "rząd traci"? Rząd ma zobowiązania międzynarodowe, z kórych
    > wynika, że jakiś procent produkowanej w kraju energii ma pochodzić z OZE.
    > I tylko do tej granicy "wspiera" takie źródła, bo inaczej strata przyjmuje
    > realny wymiar kar liczonych w euro.

    Ja bym w związku z tym wypowiedział te traktaty z Unią Jewropejską, a
    przynajmniej je renegocjował.

    Cały świat ma to gdzieś, azjatyckie i afrykańskie gospodarki w
    szczególności. Cała produkcja niebawem ucieknie z UE przez te ich eko
    regulacje.

  • 33. Data: 2020-02-07 11:53:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI napisał:

    > Ja bym w związku z tym wypowiedział te traktaty z Unią Jewropejską,
    > a przynajmniej je renegocjował.

    Ten pogląd nie jest odosobniony, zatacza czoraz szersze kręgi.
    Nie zdziwię się, jeśli dyktatura ciemniaków w końcu zwycięży
    i tak się stanie.

    > Cały świat ma to gdzieś, azjatyckie i afrykańskie gospodarki
    > w szczególności. Cała produkcja niebawem ucieknie z UE przez
    > te ich eko regulacje.

    Zajmiemy wtedy godne miejsce na równi z gospodarkami afrykańskimi.
    Azjatyckie aspiracje możemy sobie wybić z głowy -- nie ta klasa.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-02-07 13:28:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.02.2020 o 23:44, Uzytkownik pisze:

    > To co napisałeś świadczy tylko o tym, że jesteś idiotą i im jesteś starszy tym
    > bardziej skretyniałym.

    Paradne, gdy usenetowy użyszkodnik z nienachalną inteligencją,
    innych wyzywa od idiotów. Prawo nie działa wstecz jeszcze tylko
    na wykładach z prawa rzymskiego. W ojczyźnie suwerena wystarczy
    tylko wola polityczna, by w ciągu jednej nocy uznać, że to co do
    wczoraj było białe, od dzisiaj jest czarne i na abarot. Albowiem
    "nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne".
    Głupcze.

  • 35. Data: 2020-02-07 14:17:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Feb 2020 16:48:32 +0100, adam

    > W ogóle FV kiedyś przestanie być opłacalna.

    Wąpię. Ja dla przykładu robię PV głównie do ładowania EV.
    Dom grzać będę i tak sieciowym G12.

    > Tak jak ogrzewanie na olej opałowy. Było super dopóki rząd nie
    > zorientował się, że na tym traci.

    Nie ma analogii. W przypadku OO "rząd tracił" bo znaleźli się tacy co
    zaczęli tym OO napędzać samochody zamiast grzać domy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2020-02-07 17:43:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.02.2020 11:20, Pete wrote:
    > chyba się połapał, bo  teraz liczy po 4,5tys

    Faktycznie, teraz mi 4,2tys/kWp beż żadnych dotacji wyliczyli. Bez
    dotacji szacunkowy czas zwrotu 12 lat, z dofinansowaniem 10,5 roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2020-02-07 18:22:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest liczony ten szacunkowy czas zwrotu. W sprawie formalnej. Okres zwrotu - jest
    to czas, jaki jest niezbędny aby wpływy wyrównały poniesione nakłady. Taka jest
    definicja czasu czy okresu zwrotu. W przypadku domowej i instalacji FV można
    definicje naciągnąć i przyjąć że nie wpływy a oszczędności wynikające z tego że
    gdzieś indziej się nie kupuje powodują że występuje okres zwrotu. Również trochę
    naciagajac definicje można przyjąć że baza do określenia kiedy następuje czas zwrotu
    jest jakaś usrednina cena kilowatogodziny prądu z sieci. Z definicji czasu zwrotu
    wynika że po przekroczeniu punktu w którym oszczędności są większe niż nakłady nie
    następuje cudowne obniżenie ceny kilowatogodziny z własnej instalacji do zera
    złotych. Koszt pierwszej kilowatogodziny z instalacji za 25 tysięcy to 25000zl. Jeśli
    instalacja wyprodukuje 100000 kilowatogodzin to kilowatogodzina z niej kosztuje 25
    groszy.

  • 38. Data: 2020-02-07 19:12:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie prawo nie działające wstecz. Prawo określa że można miec instalacje FV i
    dostarczać prąd do sieci. To jest część teoretyczna. Część praktyczna to umowa z tym
    co rządzi siecią. I ona bez naruszania prawa do dostarczania do sieci reguluje sprawy
    finansowe i techniczne. W części praktycznej sprawa działania albo niedzialania prawa
    wstecz nie ma żadnego znaczenia. Kozojebca napisał jakiś czas temu że we Francji
    kiedyś sieci za prąd z FV płaciły dużo więcej niż teraz. U nas nie płacą ale biorą
    20% za przechowanie. Mogą zrobić dowolny procent za przechowanie. Zabroni im ktos
    brać 100% za przechowanie w okresie kiedy nie potrzebują prądu z FV? Co najwyżej
    można z nimi nie podpisać umowy/aneksu do umowy i nie przechowywać prądu w sieci.
    Tylko co z nim robić w słoneczny letni dzień? Można samochód elektryczny ładować. Ale
    w dzień to mało kto ma samochod pod domem żeby ładować a nie jeździć do pracy. Jak
    ktoś pracuje w domu to mu samochód nie jest potrzebny. Chyba że taksówkarz co tylko
    na noce jeździ. Poza tym dokąd samochodów elektrycznych jest tyle co kot napłakał to
    ładowanie elektryków obłożone jest akcyza jak dla prądu do domu. Ale jak będzie
    więcej to dołożą akcyzę i opłatę paliwowa na takim poziomie że akcyza na kilometr
    przejechany elektrykiem będzie na takim samym poziomie co akcyza na kilometr z gazu
    płynnego. I takie rozwiązanie spowoduje przy wysokiej cenie elektryków nieoplacalnosc
    posiadania elektryka. Do tego kombinacje alpejskie bo trzeba będzie mieć licznik
    według którego będzie się płaciło akcyzę i opłatę paliwowa. Licznik oczywiście z
    legalizacja, zakładany przez operatora sieci. I oczywiście z jakąś stała opłata
    abonamentowa. A jeszcze prościej i skuteczniej to w samochodzie licznik ile się prądu
    w akumulatory wbilo. Każdy współczesny samochód ma połączenie z siecią i ta droga
    informacje o tym od kogo i ile prądu dostał samochód dotrą do urzędów skarbowych.

  • 39. Data: 2020-02-08 11:54:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Wąpię. Ja dla przykładu >robię PV głównie do >ładowania EV.
    >Dom grzać będę i tak >sieciowym G12

    Instalacja PV to tak z 25tysi
    25tysi na jak długo starczyło by Tobie na *tankowanie" EV?;)

  • 40. Data: 2020-02-08 13:40:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris napisał:

    > Instalacja PV to tak z 25tysi
    > 25tysi na jak długo starczyło by Tobie na *tankowanie" EV?;)

    Biorąc pod uwagę, że od stycznia Lotos bierze za podłączenie do
    ładowarki 24 zł -- na tysiąc ładowań, a więc mniej niż trzy lata.

    Do stycznia takie ładowanie było darmowe, co jest normalną praktyką
    u wszelkiego rodzaju dilerów. Teraz prąd z gniazdka na stacji jest
    przeszło siedem razy droższy od tego z gniazdka domowego -- co też
    dziwnym nie jest.

    Ładowanie słońcem może komuś wydać się kuszące, ale po pierwsze,
    to prąd z węgla też jest tani, więc faktycznie inwestycja 25 kzł
    będzie się zwracać długo. Zwłaszcza że nie wszyscy kręcą się tylko
    wokół własnego domu, czasem chcą gdzieś dalej pojechać. W dodatku
    mają zwyczaj używać samochodu także zimą.

    Najważniejsze jednak jest to, że rządzący wcale nie są głupsi od
    jakiegoś Lotosu. Tylko patrzeć, jak rozporządzą, że każdy wehikuł
    ma mieć pod maską zamontowany elektroniczny akcyźnik, który zlicza
    wszystkie wpływające elektrony. Za każdy kawuha użyty do jazdy
    po drodze, stosowny podatek. Niezależnie od tego, skąd ten prund
    pochodzi (za cofnięcie licznika kilometrów już teraz chcą ładować
    na pięć lat do paki).

    --
    Jarek