  • 41. Data: 2020-02-08 15:40:42
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Feb 2020 13:40:51 +0100, Jarosław Sokołowski

    > więc faktycznie inwestycja 25 kzł
    > będzie się zwracać długo.

    Wiadomo ile się będzie zwracać, bo to policzalne jest. Mój PHEV wciąga
    rocznie 4-5MWh, a to raptem baterię 12kWh ma (EVy mają 2-4x większą czyli
    zużycie będzie odpowiednio większe). Do tego ładowarka jest powolna, więc
    nie zawsze się zdąży naładować na czas między jazdą. W nowym domu będzie 2x
    szybsza ładowarka a i pewnie drugi pełny EV się niebawem pojawi zamiast
    smroda spalinowego żony.

    > Najważniejsze jednak jest to, że rządzący wcale nie są głupsi od
    > jakiegoś Lotosu. Tylko patrzeć, jak rozporządzą, że każdy wehikuł
    > ma mieć pod maską zamontowany elektroniczny akcyźnik, który zlicza
    > wszystkie wpływające elektrony. Za każdy kawuha użyty do jazdy
    > po drodze, stosowny podatek.

    Są łatwiejsze sposoby, np. winietowanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2020-02-08 15:41:38
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.02.2020 13:40, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > wszystkie wpływające elektrony. Za każdy kawuha użyty do jazdy
    > po drodze, stosowny podatek. Niezależnie od tego, skąd ten prund

    I tak będzie. To tylko kwestia czasu.

  • 43. Data: 2020-02-08 15:55:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sobie ładowanie wyobrażasz. Żeby ładować w nocy potrzeba zmagazynowac w dzien. Do
    tego potrzebna jest sieć z dzisiejszym współczynnikiem 0,8, akcyza i opłatami roznymi
    albo własny akumulator buforowy i akcyza. Na obydwu rozwiązaniach się dużo traci. Na
    dodatek w okresach bezslonecznych i tak trzeba ladowac z sieci. Logiczne jest
    ładowanie w drugiej taryfie w tanich godzinach a nie pierdolenie się z fotowoltaika.
    Ty byś się nadawał na jakiego sekretarza w PRL. Dzielnie byś walczył z problemami
    które sam stworzyłeś.

  • 44. Data: 2020-02-08 18:17:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Logiczne jest ładowanie w drugiej taryfie w tanich godzinach a nie pierdolenie się
    z fotowoltaika.

    Dziś 'druga taryfa' to ta z godzin nocnych. Gdy już ludzie zaopatrzą się
    w samochody elektryczne, to 'druga taryfa' będzie za dnia.

    --
    MN

  • 45. Data: 2020-02-08 18:21:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podasz jakiś powód dla którego w dzień ma być druga taryfa a pierwsza w nocy.

  • 46. Data: 2020-02-08 18:24:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Podasz jakiś powód dla którego w dzień ma być druga taryfa a pierwsza w nocy.

    Bo ładowanie samochodów będzie miało wyższe potrzeby niż inne zużycie
    razem wzięte. Dawno to policzono.

    --
    MN

  • 47. Data: 2020-02-08 18:53:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Feb 2020 18:17:53 +0100, Marcin N

    > Dziś 'druga taryfa' to ta z godzin nocnych. Gdy już ludzie zaopatrzą się
    > w samochody elektryczne, to 'druga taryfa' będzie za dnia.

    Patrząc na opór w stosunku do EV to jeszcze ze 100 lat minie zanim do tego
    dojdzie. Poza tym jeśli PPV sięzwraca, przy normalnych cenach instalacji,
    po 6-8 latach w stosunku do 2T, to nie wiem co tu się nie opłaca...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2020-02-08 18:59:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kto tak policzył?

  • 49. Data: 2020-02-08 20:35:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Kto tak policzył?

    Kaziu od Chlapeckich.

    --
    MN

  • 50. Data: 2020-02-09 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Patrząc na opór w stosunku do EV

    IMO nie ma oporu w stosunku do EV.
    Jest tylko opor w stosunku do ceny EV a w niektorych zastosowaniach do
    zasiegu EV i mozliwości ładowania.
    Myslisz ze gdyby to auto miało rozsadna cene i mozliwości to bym sobie
    nie wymienił ducato na mana EV?
    Ale ja robie minimum 200km dziennie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.