  • 1. Data: 2010-12-23 14:59:31
    Temat: Farba łuszczy się na scianie szczytowej.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam ścianę zewnatrzną w bloku. Ściana jest wyraźnie zimniejsza niż
    reszta i w dodatku jest zawilgotniala od zewnątrz (widać delikatne plamy
    wilgoci zmieniające rozmiar wraz z deszczami). Złapala pleśń
    (powierzchniowo, pod farbą ani sladu).

    Zdarlem starą powłaokę szlifując gips i kładąc nową wartwę ze środkiem
    grzybobójczym, kupiłem Dekoral, dolałem preparat grzybobójczy kupiony w
    Leroy (zapomniałem nazwy, jakaś mała butelka niemiecka Mueller czy coś).
    Pomalowalem. Pól roku i grzyba ani śladu, nie wrócił choć wilgoć
    przesiąka jak dawniej delikatnie odbarwiając farbę. Ale farba łuszczy
    się całymi płatami w miejscach, gdzie sciana jest lekko wilgotna, z
    reszta w ostatnim czasie nie tylko tam.

    Oczywiscie podstawowa przyczyna jest wilgotna sciana i przesiąkanie z
    zewnatrz. Ale to jest wieloletnia walka ze spółdzielnią. Szukam czegoś
    na wczoraj.

    Teraz mam takie pytania:

    a) Czy środki grzybobójcze dodawane do farb mogą powodowac łuszczenie?

    b) Jeśli tak, to jakie środki sa najmniej obojętne dla farby?

    c) A może to gips ze środkiem powoduje odpadanie farby?

    Jestem zdeterminowany pomalowac ponownie *tylko* tą scianę, ale nie
    jestem pewny gdzie popełniam błąd. Dodatek grzybobójczy mam tylko na tej
    ścianie i nie mam porównania.

  • 2. Data: 2010-12-23 17:40:11
    Temat: Re: Farba łuszczy się na scianie szczytowej.
    Od: M <M...@o...pl>

    > Teraz mam takie pytania:

    Złe pytania.

    Pierwsze pytanie to jak usunąć źródło wilgoci. Bez usunięcia przyczyny
    nic nie osiągniesz

    M.

  • 3. Data: 2010-12-23 17:59:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-23 18:40, M wrote:
    > Pierwsze pytanie to jak usunąć źródło wilgoci. Bez usunięcia przyczyny
    > nic nie osiągniesz

    Jak już napisałem usunięcie źródla wilgoci wymaga walki ze spółdzielnią.
    Sam elewacji naprawiać nie będę. Skuteczność środka grzybobójczego jest
    wystarczająca (9 miesiący bez sladu pleśni), jedynym problemem jest
    złuszczająca się farba i nie wiem czy winę ponosi dodatek do farby, do
    gipsu czy też zwykła badziewność Dekoralu.

  • 4. Data: 2010-12-23 20:47:21
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > złuszczająca się farba i nie wiem czy winę ponosi dodatek do farby, do
    > gipsu czy też zwykła badziewność Dekoralu.

    To weź folię w płynie, połóż glazurę, na dole odprowadzenie wody do
    kanalizacji i wystarczy.

    M.