  • 1. Data: 2009-01-13 18:50:08
    Temat: Filtr odkamieniacz wody
    Od: psb <p...@p...to>

    Witam!

    Proszę praktyków o opinie na temat takiego filtra.
    Konkretnie chodzi mi o urządzenie typu:

    http://www.osmozaserwis.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=31

    czyli wkład żywiczny z regeneracją solą.
    Mam sporo kamienia w wodzie i dlatego w ogóle się zainteresowałem tego
    typu ustrojstwem.
    Wodę dawałem do badania i okazało się, że nie umrę od picia, ale do
    szału doprowadzają mnie zacieki na prawie wszystkim.
    Pytałem panią z wodociągów która badała wodę i stwierdziła, że montaż
    jakichkolwiek filtrów powoduje powstanie błony biologicznej, na której
    mogą namnażać się bakterie, ale może ktoś z Was ma i używa.

    psb

  • 2. Data: 2009-01-13 20:14:19
    Temat: Re: Filtr odkamieniacz wody
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 19:50:08 +0100, psb napisał(a):

> [...]
    > jakichkolwiek filtrów powoduje powstanie błony biologicznej, na której
    > mogą namnażać się bakterie, ale może ktoś z Was ma i używa.

    To zamontuj sobie filtr odwróconej osmozy o wydajności rzędu 150GPD + duży
    zbiornik przeponowy (c.a. 150l) i będziesz miał wodę bez śladu kamienia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-01-13 20:24:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Ja uzywam dzbanka do wody Anna z filtrem do wody twardej. Działa, w czajniku
    nie ma kamienia, widac metaliczne dno. :-)

  • 4. Data: 2009-01-13 20:34:18
    Od: psb <p...@p...to>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > To zamontuj sobie filtr odwróconej osmozy o wydajności rzędu 150GPD + duży
    > zbiornik przeponowy (c.a. 150l) i będziesz miał wodę bez śladu kamienia.

    Ale osmoza ma chyba małą wydajność. Co będzie jeżeli równocześnie ruszy
    pralka, zmywarka i jeszcze prysznic.
    Może RO byłoby dobre do kuchni, ja potrzebuję filtr na wszystkie
    urządzenia w domu.

    psb

  • 5. Data: 2009-01-13 20:43:38
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja kupiłem filtr z firmy BIMS Plus - ściągają to z USA pod własną marką
    chodzi wyśmienicie

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-13 20:50:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gasper wrote:
    > ja kupiłem filtr z firmy BIMS Plus - ściągają to z USA pod własną
    > marką chodzi wyśmienicie

    potwierdzam :-)

  • 7. Data: 2009-01-13 20:55:50
    Od: psb <p...@p...to>

    gasper pisze:
    > ja kupiłem filtr z firmy BIMS Plus - ściągają to z USA pod własną marką
    > chodzi wyśmienicie

    Ile za niego zapłaciłeś (za jaki model) pytam, bo na stronie brak cennika.

    psb

  • 8. Data: 2009-01-13 21:03:20
    Od: psb <p...@p...to>

    Naczytałem się na różnych forach i generalnie wiem mniej niż 6h temu...
    Niektórzy twierdzą, że jony wapnia w tych maszynkach zamieniane są na
    jony sodu, a to nie dobre na seducho..

    psb

  • 9. Data: 2009-01-13 22:28:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 21:34:18 +0100, psb napisał(a):

    > Ale osmoza ma chyba małą wydajność. Co będzie jeżeli równocześnie ruszy
    > pralka, zmywarka i jeszcze prysznic.

    Toż po to jest duży zbiornik przeponowy. 150GPD oznacza 630 litrów wody na
    dobę, czyli 26l na godzinę. Natomiast zbiornik przeponowy o pojemności 150l
    zmagazynuje jakieś 120l wody do wykorzystania natychmiastowego.
    To spokojnie wystarczy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-01-13 23:40:51
    Od: psb <p...@p...to>

    Adam Płaszczyca pisze:
> [...]

    > dobę, czyli 26l na godzinę. Natomiast zbiornik przeponowy o pojemności 150l
    > zmagazynuje jakieś 120l wody do wykorzystania natychmiastowego.

    Na mój chłopski rozum (może się mylę) chodzi Ci o działanie na zasadzie
    zbiornika przeponowego przy hydroforze? Tam mamy dobijanie ciśnienia za
    pomocą pompy jeśli akurat się włączy np przy 2.5bar, a w podawanym przez
    Ciebie przykładzie to imho jak odkręcę np krany, to ciśnienie w
    zbiorniku przeponowym spadnie pomału, do zera, a filtry RO nie nadążą go
    dobijać.

    psb