  • 31. Data: 2009-09-09 22:54:09
    Temat: Re: Filtr odwrócona osmoza
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 07:50:13 +0200, Kane napisał(a):

    > To jak to jest ? Teoria czy Pan Piotr jednak to sprawdza ? Te "wielkosci
    > pozytecznych pierwiastkow" to tez takie lanie wody czy cos wiecej i np
    > dysponuje Pan odpowiednim pdfem do przeslania ? ;)

    Primo - woda zdemineralizowana to nic innego, jak woda z obniżoną
    zawartością minerałów.
    Ba, woda destylowana też zawiera śladowe ilości różnych związków - na
    przykład krzemianów, jeśli przechowywana w szklanej butelce.

    Filtr RO usuwa u mnie 95% rozpuszczalnych w wodzie związków, przynajmniej
    według wskazań miernika twardości wody.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2009-09-10 04:23:57
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Filtr RO usuwa u mnie 95% rozpuszczalnych w wodzie związków, przynajmniej
    > według wskazań miernika twardości wody.

    Dokladnie. Usuwa iles tam procent. Bez "magii" przepuszczajacej wlasnie te
    "pozyteczne mineraly" bo sa mniejsze. Przynajmniej wedlug mnie - stad
    prosilem o jakies opracowanie mowiace co innego bo chetnie bym sie
    doedukowal ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 33. Data: 2009-09-10 04:59:40
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "pozyteczne mineraly" bo sa mniejsze. Przynajmniej wedlug mnie - stad
    > prosilem o jakies opracowanie mowiace co innego bo chetnie bym sie

    Ilość "przepchniętych" zanieczyszczeń zależy od ciśnienia wody i ich
    rodzaju - większość rozpuszczalnych związków nieorganicznych ma cząstki
    niewielkie np. gazy - te przejdą, ale są wyłapywane przez filtr węglowy na
    wyjściu, za to organiczne związki (np. środki ochrony roślin, hotmony - te
    zmiękczające ptaka itp.), tworzące łańcuchy cząstek nie przejdą przez
    nieuszkodzoną membranę, a jeżeli, z różnych powodów to się uda - węgiel
    zrobi swoje. Dlatego istotne jest wymienianie wkładów średnio po pół roku
    użytkowania. Te wysokie ceny dotyczą nie tylko zakupu samego filtra, ale
    koszty montażu i co półroczne wymiany wkładów - czyli usługę - nie każdy ma
    specjalistyczne mierniki i narzędzia, wiedzę hydraulika, laboratorium - w
    razie konieczności.
    Pożyteczne minerały to jony wapnia, litu, potasu i magnezu - pobierane
    najczęściej z dolomitu (polski dolomit ma duże wzięcie - a przynajmniej
    miał) - to nie tylko poprawa smaku, ale dostarczanie jonów potrzebnych do
    odpowiednich stężeń elektrolitów w organiźmie, czyli dla zdrowia. Po za
    wapniem (twarda woda) kranówka ich nie zawiera wcale lub bardzo mało...

  • 34. Data: 2009-09-10 14:56:39
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > odpowiednich stężeń elektrolitów w organiźmie, czyli dla zdrowia. Po za
    > wapniem (twarda woda) kranówka ich nie zawiera wcale lub bardzo mało...

    Dziekuje bardzo ;)

    Kane

  • 35. Data: 2009-09-10 18:14:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 06:23:57 +0200, Kane napisał(a):

> [...]
    > "pozyteczne mineraly" bo sa mniejsze. Przynajmniej wedlug mnie - stad
    > prosilem o jakies opracowanie mowiace co innego bo chetnie bym sie

    Jedyne co można stwierdzić, to fakt, że im mniejsze cząsteczki, tym łatwiej
    przez membranę im sie przedostać.
    Ale z dzielniem na 'dobre' i 'złe' to IMO bajka.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 36. Data: 2009-09-10 18:16:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 06:59:40 +0200, Slavinka napisał(a):

    > Ilość "przepchniętych" zanieczyszczeń zależy od ciśnienia wody i ich

    Owszem nie.

> [...]
    > specjalistyczne mierniki i narzędzia, wiedzę hydraulika, laboratorium - w

    LOL. Komplet filtrów do mojego zestawu to koszt poniżej 100zł. Wymiana
    zajmuje 15 minut, klucz do filtrów jest w zestawie.
    Może jak ktoś ma dwie lewe ręce, to mu zajmie dłużej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 37. Data: 2009-09-10 20:46:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 22:24:12 +0200, Slavinka napisał(a):

    > Albo starsi ludzie, kobiety samotne itd. To są sieci sprzedaży

    Cóż, wiara we własną niemoc kosztuje.

    Nie? http://www.osmoza.pl - i le kosztuje R05?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356