  • 11. Data: 2011-04-08 12:11:24
    Temat: Re: Firanka w oknie trójkątnym
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 12:50, medea <x...@p...fm> wrote:

    > Tr jk t z podstaw  na dole, czy na g rze?
    >
    > Ewa

    Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
    nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
    bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.
    Piotr

    Odpowiedz do Ikselki: nie bardzo rozumiem pytanie (poza tym, ze ma byc
    spontanicznie zlosliwe). Co by to zmienilo, gdybym zastanawial sie nad
    tym przed wybudowaniem domu? Naprawde myslisz, ze zrezygnowalbym z
    trojkatnych okien, a wiec z konkretnego wygladu elewacji budynku i
    charakteru wnetrz, zeby uniknac dylematu z upieciem firanek?

  • 12. Data: 2011-04-08 12:28:12
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 8 Kwi, 14:11, Piotr <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > trojkatnych okien, a wiec z konkretnego wygladu elewacji budynku i
    > charakteru wnetrz, zeby uniknac dylematu z upieciem firanek?

    Nie wiem, co mysli Ikselka, natomiast ja mysle, ze budujac dom,
    zwlaszcza niestandardowy pod wzgledem stylistyki, nalezy miec wizje
    calosci. Tak wiec rowniez firanek. Firanki to tez "charakter wnetrza".
    Chyba, ze wystroju dokonuje sie potem wg bardzo popularnej zasady:
    wszystko co mi sie podoba i jeszcze troche blyszczacego, marszczonego
    i marmur.

    Zeby nie bylo, ze tylko marudze:

    http://www.google.pl/images?hl=pl&biw=1153&bih=582&g
    bv=2&tbm=isch&aq=f&aqi=&oq=&q=curtains%20for%20trian
    gle%20window

    na pierwszej stronie znalazłam z 10 rozwiazan, dalej nie zagladalam :)

    --
    *lolka*

  • 13. Data: 2011-04-08 12:57:23
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-04-08 11:30, vert pisze:

    > jeśli masz miejsce daj prostokątną z motywami trójkata

    Albo o kształcie podkreślającym, np. tego typu:
    http://agafirany.sklepna5.pl/towar/572/magda-firanka
    -gotowa-z-organtyny-300x150-z-lamowk.html

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 14. Data: 2011-04-08 14:19:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 05:11:24 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):

    > Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
    > nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
    > bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.

    Nie rowumiem: podobno kwadrat ma BOKI (nie ramiona) wszystkie równe.

> [...]
    > trojkatnych okien, a wiec z konkretnego wygladu elewacji budynku i
    > charakteru wnetrz, zeby uniknac dylematu z upieciem firanek?

    Naprawdę. Poniewaz teraz pozostaje Ci tylko rezygnacja z firanek - NIE MA
    dobrego (czyt: estetycznego) wariantu rozwiązania Twojego problemu, skoro
    wyglad elewacji jest niepomiernie wazniejszy, niż względy użytkowe.

  • 15. Data: 2011-04-08 14:20:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 05:28:12 -0700 (PDT), lolka napisał(a):

> [...]
    > Chyba, ze wystroju dokonuje sie potem wg bardzo popularnej zasady:
    > wszystko co mi sie podoba i jeszcze troche blyszczacego, marszczonego

    Hołk.

  • 16. Data: 2011-04-08 21:23:21
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 08-04-2011 o 12:11:24 Piotr <p...@g...com> napisał(a):

    > Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
    > nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
    > bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.
    > Piotr

    Jeżeli dobrze zrozumiałem, to wierzchołek trójkąta skierowany jest w
    stronę sufitu, więc znajduje się na górze.

    W zasadzie masz kilka opcji:
    - zamontować regularny karnisz, nieco dłuższy niż najszersze miejsce okna
    (z estetyką średnio);
    - jw. lecz zrobić łamanie przy wierzchołku, a prowadnice poprowadzić
    równolegle do boków trójkąta od okna (trudne i czasochłonne w wykonaniu,
    trzeba zamontować dodatkowo elementy zabezpieczające "żabki" przed
    zsuwaniem się);
    - zamontować pojedynczy uchwyt na prowadnice zaraz nad wierzchołkiem, do
    niego ok. 10 cm prowadnicy z żabką/żabkami, firanka ściągnięta na górze i
    rozciągnięta swobodnie na dole.

    Mam nadzieję, że wystarczająco obrazowo to opisałem;)

    Pozdrawiam,
    --
    Piotr

  • 17. Data: 2011-04-11 23:43:50
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Dzień dobry,
    mam dwa duże okna trójkątne i zastanawiam się, jak najskuteczniej
    rozwiązać problem firanek czy zasłon do nich. Macie jakieś pomysły
    albo sprawdzone rozwiązania?

    Jeśli trójkąt ma wierzchołek ku górze to powieś normalny karnisz tak długi,
    jak podstawa trójkąta, a na nim trójkatną firankę z wierzchołkiem ku dołowi.

  • 18. Data: 2011-04-13 19:05:31
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 12 Kwi, 01:43, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
> [...]
    > jak podstawa trójkąta, a na nim trójkatną firankę z wierzchołkiem ku dołowi.

    Niestety nie da się tak zrobić. Nad oknem nie mam miejsca na
    przymocowanie karnisza, który byłby równoległy do podstawy i miał jej
    długość. Taki karnisz mógłbym co najwyżej zamocować w połowie okna,
    jako zazdroskę.
    Piotr

  • 19. Data: 2011-04-13 19:40:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Piotr" <p...@g...com> wrote in message
    q.googlegroups.com...
> [...]

    przymocowanie karnisza, który byłby równoległy do podstawy i miał jej
    długość. Taki karnisz mógłbym co najwyżej zamocować w połowie okna,

    Zamaluj szybę farbą olejną na biało.

  • 20. Data: 2011-04-13 20:41:08
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-04-08 14:11, Piotr pisze:

    > Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
    > nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
    > bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.

    Czy dobrze rozumiem, że to okno jest pod/między spadzistym dachem?

    Jakoś trudno mi sobie wyobrazić całe pomieszczenie. Może fotkę załącz,
    będzie łatwiej coś wymyślić.

    Ewa