  • 1. Data: 2010-03-21 13:39:58
    Temat: Firma budujaca domy z bali - malopolskie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Czy ktos zna godna polecenia firme budujaca domy z bali, najlepiej z woj.
    malopolskiego?

    Chce pogadac z fachowcami, zobaczyc technologie z bliska itd. - na razie
    niezobowiazujaco.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-03-22 22:34:28
    Temat: Re: Firma budujaca domy z bali - malopolskie
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy ktos zna godna polecenia firme budujaca domy z bali, najlepiej z woj.
    > malopolskiego?

    szukaj górali lub podlasiaków, reszta to podróba ;-)
    najlepszą metoda jest rozejrzenie się po okolicy, jak zobaczysz coś
    ciekawego, to pytaj właściciela, często wady domów z bali wychodzą po
    kilku sezonach użytkowania,
    druga sprawa: firma czy ekipa "dziadek, ojciec, syn", ja polecam to
    drugie rozwiązanie, na tej technologi nie wystarczy się znać, trzeba
    to ćwiczyć wiele lat... no to się pomądrzyłem... :-), nie, żebym ja
    się znał, ale mam domek z bali, miał go stawiać właśnie 80 letni
    dziadek z synami, ale miał tyle zamówień, że musiałbym czekać ze trzy
    sezony, znalazłem inną ekipę, też tradycyjną, chłopaki płakali, kiedy
    rezygnowałem z niektórych cepeliowskich ozdóbek, tak lubili to
    struganie.
    Rozmawiałem tez z firmami, nie dosyć że drogo, to jeszcze nie znali
    się na technologii, w dupie mieli to, że drewno pracuje i nie
    potrafili tego wszystkiego ogarnąć. Więc z mojego punktu widzenia, to
    tylko tradycyjna rodzinna ekipa. Reasumując: chcesz dom z grubych
    płazów, kryty gontem to jedź szukaj na podhale, jak chcesz z cienkich
    bali prostokątnych, w technologi sumikowo-łątkowej, którą mozna ławiej
    unowocześnić, to jedź na podlasie i to pod sama białoruską granice,
    jak będziesz w tych okolicach, to po drodze z Białegostoku do
    Hajnówki, mijasz miejscowość Trześcianka, tam masz żywy skansen,
    piękne stare i nowsze drewniane domy z bali, wszystkie bogato
    zdobione, w tej i okolicznych wsiach mieszkają fachowcy, którzy takie
    domy stawiają i przekazują fach następnym pokoleniom, znajdziesz nie
    znajdziesz, ale jak to lubisz to będziesz bardzo zauroczony tym co tam
    zobaczysz...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-03-23 14:33:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 15:34:28 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > szukaj górali lub podlasiaków, reszta to podróba ;-)

    Dzieki za sporo cennych informacji. W sumie ndal nie jestem pewien, czy
    szukac rodzimych fachowcow, czy moze jakichs technologii importowanych ze
    Skandynawii albo Kanady...