  • 61. Data: 2013-01-13 19:38:26
    Temat: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2013 19:20:28 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Wiesz no jak sprowadzaja z Chin i nikt im tego nie uwzgledni, to wylacznie
    >
    > ich koszt.

    Może i Fiskars coś tam z Chin sprowadza, tego nie wiem. Wiem tylko ze kilkadziesiąt
    km od miejsca w którym mieszkam(a nie mieszkam w Chinach) mają swoją fabrykę i robią
    tam na miejscu narzędzia. Nawet mój znajomy tam kilka lat przy hartowaniu pracował.
    Ale możliwe że masz rację i mimo wszystko coś tam z Chin ściągają.

    > Przykra sprawa jest taka, ze w oczach
    >
    > klienta to sprzedawca/sklep jest winny. Nie widzi i co sie dziwic,
    >
    > zaleznosci sprzedawca-importer.

    I w sumie czemu się dziwić. Sprzedajesz jakiś towar to i odpowiedzialność jest. W
    restauracji jak po tatarze po obiedzie sraczki dostaniesz to raczej nie będzie Ciebie
    interesowało to hurtownia stare jaka sprzedała tylko do właściciela restauracji z
    pretensjami uderzysz;)

    > W Metabo np. jak zlamie sie wiertlo za pare setek to mierza zuzycie plytki
    >
    > na ostrzu i zdarza sie, ze dolaczaja protokol o zuzyciu wiertla tak czy tak.
    >
    > Moze to i slusznie, bo wszystko jakas tam zywotnosc ma, ale jak sie zuzyje
    >
    > to jednak nie to samo co zlamie. Jakos tak to jest, ze im wieksza marka tym
    >
    > wieksze problemy.

    Ja bardzo lubię buty z Daichmana. Kupujesz buty, po roku półtora jak cos się odklei
    itp., zanosisz do sklepu(paragon trzeba mieć), nie wnikają co i jak od ręki oddają
    kasę. Wczoraj właśnie buty sportowe wymieniłem. Kupione styczniu 2012roku w zeszłym
    tygodniu zauważyłem że się jeden przy podeszwie lekko odkleił- wczoraj zaniosłem do
    sklepu, od ręki oddali kase , kupiłem nowe. Paragon i pudełko od tych nowych do
    garażu i jakby co to powtórka z rozrywki.

  • 62. Data: 2013-01-13 20:22:00
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Nie mamy już tego raportu pod ręką, i co nam pan zrobi? ;->

    Ma być przechowywany 5 lat.
    Taki przepis
    w/k

  • 63. Data: 2013-01-13 20:36:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2013 20:22:00 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Ma byďż˝ przechowywany 5 lat.
    >
    > Taki przepis
    1.Paragon mamy ale nie mamy obowiązku go Panu udostępniać

    Zresztą jak ktoś chce korzystać z przysługujących mu praw(gwarancja) to niech pilnuje
    chociaż tego paragonu. Zgubił- sorry Winetou.
    Ktoś w Chojnicach niedawno głównej wygranej w totka nie odebrał- chyba kilkanaście
    mln zł- zgubił kupon jego strata;)

  • 64. Data: 2013-01-13 20:58:47
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > A gdzie tu wina Fiskarsa?
    > Napisz co nie tak z ta siekierą?

    Paragony są przechowywane w dwóch egzemplarzach.
    Jeden paragon masz Ty a drugi jest w raporcie dobowym z tej kasy
    gdzie kupowałeś.

    Wystarczy znać nr kasy i godzinę zakupu. Resztę można sobie dorolować
    na raporcie.
    Jak kasa ma elektroniczny zapis kopii to już nie widzę problemu.

    Inny sposób na zidentyfikowanie kopii paragonu to odczytanie z wyblakniętego
    paragonu takich danych jak
    data i godzina sprzedaży, nr kasy, nr paragonu, etc,
    Można też włożyć ten wyblakły paragon do testera banknotów i obejrzeć.
    Poświecić na niego pod różnymi kontami.
    Zaskanować w dużej rozdzielczości i poćwiczyć w fotoszopie.
    Nie trzeba odtwarzać całego paragonu. Ważne by odczytać dane pozwalające
    na odszukanie kopii.

    w/k

  • 65. Data: 2013-01-13 21:20:10
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >Ktoś w Chojnicach niedawno głównej wygranej w totka nie odebrał- chyba
    kilkanaście mln zł- zgubił kupon jego >strata;)

    Nie mieszaj dwóch różnych spraw. Zapoznaj się z regulaminem lotto (ws tego
    kuponu).

    Ja piszę o paragonie który jest tylko jest nieczytelny.
    Gdyby się o sprawę bić literalnie to czy w gwarancji jest napisane, że
    paragon ma być jeszcze czytelny?
    Ma być
    I autor wątku pisze, że jest.
    w/k.

  • 66. Data: 2013-01-13 22:21:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]
    >kilka lat przy hartowaniu >pracował.
    >Ale możliwe że masz rację i mimo wszystko coś tam z Chin ściągają.

    Nie pisze o Fiskarsie tylko o dzisiejszej tendencji. Po prostu kiedys z
    reklamacjami nikt nie wnikal, a teraz jak Kiki pisze sa klody pod nogami.

> [...]
    >raczej nie będzie Ciebie interesowało to hurtownia stare jaka sprzedała
    >tylko do właściciela restauracji z pretensjami >uderzysz;)

    No ale wiesz, zebys to wszystko produkowal. Gwarantem jest producent, nie
    sklep.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2013-01-14 09:18:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

> [...]
    > na raporcie.
    > Jak kasa ma elektroniczny zapis kopii to już nie widzę problemu.

    Noooo nie bardzo ....
    Nie wolno szukac kopii paragonu
    na podstawie widzimisie klienta.

    Klient musi znac przynajmniej nr paragonu, posiadac go w reku
    moze byc ksero/zniszczony.
    Klient moze miec tez inny dokument
    ze kupil towar w tym sklepie w tym dniu.

    Przyklad:
    Jest piec kas otwartych i w tym samym
    momencie w kazdej z nich byl sprzedany Fiskars,
    ale w dwoch kasach byl sprzedany Fiskars
    po przecenie bez prawa reklamacji.

    Sprawa sie komplikuje.

    pozdrawiam
    Adams

  • 68. Data: 2013-01-14 09:38:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-13 20:58, Grzegorz pisze:
> [...]
    > Zaskanować w dużej rozdzielczości i poćwiczyć w fotoszopie.
    > Nie trzeba odtwarzać całego paragonu. Ważne by odczytać dane pozwalające
    Rany. Taka dyskusja, a nikt nie zrobi najprostszej rzeczy O KTÓREJ JUŻ
    NAPISAŁEM. Wyblakły paragon (który już na wszystkie strony
    prześwietlicie, przeskanujecie i g* z tego wyjdzie) należy podgrzać.
    Papier termiczny ściemnieje, ale tylko w tych miejscach, które wcześniej
    nie były podgrzane, czyli dostaniemy coś w rodzaju negatywu paragonu.
    Należy ostrożnie podgrzewać, zwłaszcza gdy używa się płomienia (ja
    podgrzewałem że tak powiem "na gorąco" zapalniczką ;-)), bo można się
    paragonu pozbyć definitywnie. Myślę, że w warunkach domowych najlepsze
    będzie żelazko.

    Maciek

  • 69. Data: 2013-01-14 09:42:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2013 22:21:31 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Nie pisze o Fiskarsie tylko o dzisiejszej tendencji. Po prostu kiedys z
    >
    > reklamacjami nikt nie wnikal, a teraz jak Kiki pisze sa klody pod nogami.

    To zgoda
    LG mnie załatwiło raz fajnie z telefonem. Telefon popsuł sie dosłownie kilka dni
    przed upływem gwarancji, nie zawsze działał wyświetlacz.
    Spakowałem więc telefon i wysyłka do producenta.
    Poniewaz przez ostatnie kilka miesięcy w telefonie była używana nieorginalna
    bateria(bo orginalna po roku uzywania "trzymała" zaledwie kilka godzin) więc
    wysyłajac telefon do serwisu włożyłem baterie orginalną. Była ona przechowywana w
    szafie, zero wilgoci itp. Telefon równiez użytkowany oprzez zone bardzo ostrożnie.
    Serewis po kilku dniach odesłał telk i że nie uznaja gwarancji bo tel zalany.
    Konkretnie bateria wg nich nosiła ślady zalania. Tu akurat jestem pewien że nic
    zalane nie było. Ale z koniem sie kopac nie będe.
    Kumpel w serwisie lokalnym stwierdził że uszkodzona jest jakas tasma(rozsuwany tel).
    Taśma kosztowała na allegro kilkanascie zł z wysyłką i chyba 15zł za wymiane kumplowi
    zapłaciłem

    > No ale wiesz, zebys to wszystko produkowal. Gwarantem jest producent, nie
    >
    > sklep.
    Ja to wiem. Ale sprzedawca równiez odpowiada za to co sprzedaje. Jesli sprzedaje
    chłam to musi liczyc się z tym że klienci będa wracać i oddawać i swoje opinie
    wyrazać.
    Oczywiście wiem że w praktyce to takie proste nie jest ale tak to mniej wiecej
    działa.

  • 70. Data: 2013-01-14 09:51:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2013 21:20:10 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Ja piszę o paragonie który jest tylko jest nieczytelny.
    >
    > Gdyby się o sprawę bić literalnie to czy w gwarancji jest napisane, że
    >
    > paragon ma być jeszcze czytelny?
    Nieczytelny paragon to raczej nie paragon a kawałek papieru
    Klient ma mieć dowód ze dany towar kupił tego dnia w tym sklepie. Taki kawałek
    papieru dowodem raczej nie jest. Dlatego w praktyce warto brac fakture albo
    przechowywać paragony w chłodnym miejscu. Ja np mam zwyczaj wrzucac paragon/fakturę
    do orginalnego opakowania i trzymam to w garazu. P[óki co nic mi nie wyblakło. A z
    prawa do gwarancji korzystam często.
    Może autor wątku za ta siekiera płacił kartą to niech na wyciągu sprawdzi date i
    godzine operacji to odszukaja paragon. a jak nie beda chcieli odszukjac to znajac
    date i godzinę zakupou jest szansa że przy pomocuy np rzecznika konsumenta sie wygra
    sprawe.