  • 81. Data: 2013-01-15 11:00:01
    Temat: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Jan 2013 09:00:33 +0100, Maciek napisał(a):

    > No chyba, że to firma zatrudniająca dużą liczbę przedstawicieli
    > handlowych, którzy nie koniecznie chcą jeździć po kraju ciężarówkami :->

    Taka firma z pewnością ma w zapasie kilka ciężarówek, które bardzo dużo
    palą ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 82. Data: 2013-01-15 13:17:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Klient kupuje to co ma do wyboru. Bardzo często kupuje po prostu to co
    > jest np. jeden jedyny model młotka 200g. Załóżmy, że sprzedawca ma
    > cztery młotki w tym jeden tandetny to w interesie wszystkich jest by
    > tego tandetnego nie miał. Wtedy klient kupi inny i będzie zadowolony, a
    > sprzedawca nie będzie miał zwrotu.

    Klient nie będzie zadowolony. Potrzebuję młotka 500 g do wbicia
    dziesięciu gwoździ. Jestem trzysta kilometrów od domu, teraz tylko te
    dziesięć gwoździ muszę wbić. Hi-tech młotek w domu mam. Ja chcę
    ostatniego badziewia którym wbiję te dziesięć gwoździ, może jeszcze
    następne dwadzieścia - i jak się rozpadnie to bez żalu na złom oddam.
    Nie chcę hi-ceny za kolejny hi-tech młotek płacić, ja już taki mam!

    Oferta rynku (niekoniecznie każdego sprzedawcy) musi być pełna - od
    narzędzi dla zawodowców pracujących nimi po osiem godzin pięć dni w
    tygodniu po narzędzia do prac interwencyjnych po których bez żalu można
    narzędzie wyrzucić...

    --
    Darek

  • 83. Data: 2013-01-15 14:05:29
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 13:17:42 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > narzędzi dla zawodowców pracujących nimi po osiem godzin pięć dni w
    >
    > tygodniu po narzędzia do prac interwencyjnych po których bez żalu można

    A to czego brakuje (najczęściej) to kompetentny sprzedawca, który potrafi rzetelnie
    dobrać właściwy sprzęt do potrzeb klienta (poczynając od ich ustalenia).
    Jakoś nie przemawia do mnie odpowiedź że lepsze bo droższe albo że lepiej droższe bo
    lepsze.

    --
    ZZ@private

  • 84. Data: 2013-01-15 14:34:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Użytkownik Ergie napisał:
> [...]

    > narzędzi dla zawodowców pracujących nimi po osiem godzin pięć dni w
    > tygodniu po narzędzia do prac interwencyjnych po których bez żalu można

    Coś co wytrzyma wbicie 10 gwoździ nie jest młotkiem i nie powinno być
    dopuszczone do obrotu, bo ktoś myślący, że to młotek wbije 11 i stanie się
    nieszczęście. Miałem w rodzinie przypadek gdy kawałek młotka odprysnął
    wbijając się głęboko w rękę na szczęście ominął tętnicę, ale rana i tak była
    na tyle poważna, że skończyło się kilkutygodniową niezdolnością do ruszania
    ręką.

    Młotek który wytrzyma wbicie 10 000 gwoździ zamiast tylko 10 wcale nie musi
    być droższy, bo większość kosztów takiego narzędzia na półce sklepowej to i
    tak koszt transportu.

    A co najważniejsze młotek nawet używany po 8 godzin dziennie non stop może
    się rozklepać - to jest naturalne zużycie i nie podlega gwarancji, ale nie
    ma prawa odpryskiwać, ani nie ma prawa złamać się trzonek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 85. Data: 2013-01-15 18:33:39
    Temat: Odp: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dowodem zakupu może być wyciąg z konta, w przypadku płatności kartą.

    PC

  • 86. Data: 2013-01-15 19:31:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Klient kupuje to co ma do wyboru. Bardzo często kupuje po prostu to co
    > jest np. jeden jedyny model młotka 200g.

    I ktos mu kaze? Nie ma towaru jakiego oczekuje to szuka gdzie indziej. To
    jest wlasnie wolny rynek.

    > Załóżmy, że sprzedawca ma cztery młotki w tym jeden tandetny to w
    > interesie wszystkich jest by tego tandetnego nie miał. Wtedy klient kupi
    > inny i będzie zadowolony, a sprzedawca nie będzie miał zwrotu.

    Tandetne mlotki sa dla babci zeby np. orzechy mogla sobie rozbijac, albo
    obrazek do drewnianej sciany przybic. Sprzedawcy to nie interesuje, a klient
    nie ma obowiazku sie opowiadac do czego co mu jest potrzebne.
    Profesjonalista kupuje, albo przy najmniej powinien kupowac profesjonalne
    narzedzia. Ty jak masz do zrobienia jedno pomieszczenia poddasza w gipsie to
    kupisz wkretarke za szesc stow z dwoma litowymi akumulatorami, czy raczej te
    za stowe? Kupijesz tandetne czy wedlug potrzeb?

    > Wchodząc do sklepu mam prawo oczekiwać, że wszystkie narzędzia jakie widzę
    > mają odpowiednie parametry i będą działały minimum dwa lata.

    I kosztowaly piec zyla?
    Co znaczy dwa lata? Pracy non stop, czy raz na miesiac?
    Jak kupisz gorski rower za dwa tysie to oczekujesz, ze bedzie tak samo dobry
    jak ten za dwadziescia? W gory chodzisz w pantoflach? Nie rozumiem tej
    argumentacji. Tak jakby kupil pompowany ponton i oczekiwal transatlantyka.

    > Taki jest wymóg prawa, więc to że komuś opłaca się handlować tandetą
    > oznacza tylko tyle, że klienci nie korzystają ze swoich praw (niezgodność
    > z umową) tylko jak się coś zepsuje to kupują nowe.

    Ale gdzie widzisz niezgodnosc z umowa? Mlotek przeciez dziala.

    > Szczerze? A co mnie to jako klienta obchodzi.

    To, ze w instrukcji napisano, ze myjke nalezy uzywac nie dluzej jak 10 min.
    non stop o czym wiekszosc klientow zdaje sie zapominac.

    > Kupuję myjkę, nie używam jej profesjonalnie tylko do domowego użytku więc
    > ma działać 2 lata. Jeśli prze ten czas zostanie trzy razy wymieniona na
    > nową to nie mój problem a sprzedawcy. Dlatego w interesie sprzedawcy jest
    > niesprzedawanie tandety aby nie mieć kłopotu.

    Klopot ogolnie jest taki, ze klient chce dobrze i tanio. Do mycia kostki
    przed domem kupuje sie myjke profesjonalna, lub conajmniej myjke z gornej
    polki amatorskich, a nie chinski shit za dwie stowy do mycia roweru, bo i do
    samochodu nie bardzo sie nadaje.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2013-01-15 19:41:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > wbijając się głęboko w rękę na szczęście ominął tętnicę, ale rana i tak
    > była na tyle poważna, że skończyło się kilkutygodniową niezdolnością do

    Takie cos zdarza sie rowniez z najlepszymi narzedziami. Mlotek posiadajacy
    pekniecia, czy odksztalcenia nie nadaje sie do uzytku.
    Po malu rozumiem po co nakleja sie na zapalniczkach naklejki.

    > Młotek który wytrzyma wbicie 10 000 gwoździ zamiast tylko 10 wcale nie
    > musi być droższy, bo większość kosztów takiego narzędzia na półce
    > sklepowej to i tak koszt transportu.

    To ciekawe dlaczego chinskie mlotki sa tansze od polskich.

    > A co najważniejsze młotek nawet używany po 8 godzin dziennie non stop może
    > się rozklepać - to jest naturalne zużycie i nie podlega gwarancji, ale
    > nie ma prawa odpryskiwać, ani nie ma prawa złamać się trzonek.

    Rozklepany mlotek nie nadaje sie do uzytku. Rozklepana czesc nalezy
    niezwlocznie oszlifowac w celu niedopuszczenia do oderwania sie czesci
    stalowej mlotka. To samo dotyczy przecinakow. Tak mowia przepisy BHP w
    zakladach pracy. Naginasz fizyke, bo to co piszesz jest zwyczajnie
    niemozliwe.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2013-01-15 21:11:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-15 11:00, Borys Pogoreło pisze:
    > Taka firma z pewnością ma w zapasie kilka ciężarówek, które bardzo dużo
    > palą ;)
    Albo jednego Żuka, który powinien już parokrotnie glob ziemski objechać ;-)

    Maciek

  • 89. Data: 2013-01-15 21:39:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > A co najważniejsze młotek nawet używany po 8 godzin dziennie non stop
    > może się rozklepać - to jest naturalne zużycie i nie podlega gwarancji,
    > ale nie ma prawa odpryskiwać, ani nie ma prawa złamać się trzonek.

    Dokładnie tak samo jak ma prawo się rozklepać tak ma prawo się obruszać
    na trzonku czy mają prawo pojawić się wzdłużne pęknięcia trzonka.
    Wówczas narzędzie podlega regeneracji (oszlifowaniu rozklepanej części,
    ponownym osadzeniu na starym lub nowym trzonku) albo po prostu - jak
    miało znaczek China Export - wywaleniu na złom i zastąpieniu nowym. I
    kupując badziewie do pracy jednorazowej doskonale wiem że szybko zacznie
    wykazywać objawy zużycia - ale jest to dla mnie bardziej opłacalne jak
    kupowanie narzędzia droższego. Nie zawsze lepsze oznacza lepsze.

    --
    Darek

  • 90. Data: 2013-01-16 11:45:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > to kupisz wkretarke za szesc stow z dwoma litowymi akumulatorami, czy
    > raczej te za stowe? Kupijesz tandetne czy wedlug potrzeb?

    Oczekuję, że obojętnie którą kupię to nie padnie po kilku miesiącach
    _domowego_ używania. Wkrętarki mogą się różnić momentem obrotowym,
    pojemnością akumulatora, ilością biegów itd, ale mam prawo oczekiwać, że
    nawet ta najtańsza posłuży dwa lata - to mi gwarantuje prawo.

    > I kosztowaly piec zyla?
    > Co znaczy dwa lata? Pracy non stop, czy raz na miesiac?

    Jeśli narzędzie umożliwia pracę non stop - to non stop. Jeśli w instrukcji
    są podane maksymalne czasy pracy i postoju to zgodnie z tą instrukcją. Np.
    przy drukarkach podaje się liczbę storn na miesiąc.

> [...]
    > dobry jak ten za dwadziescia? W gory chodzisz w pantoflach? Nie rozumiem
    > tej argumentacji. Tak jakby kupil pompowany ponton i oczekiwal

    Nie, ja oczekuję pontonu który nie zacznie przeciekać.

    > Ale gdzie widzisz niezgodnosc z umowa? Mlotek przeciez dziala.

    Jeśli odpryskuje to znaczy, że jest ze zbyt twardej stali.

    > To, ze w instrukcji napisano, ze myjke nalezy uzywac nie dluzej jak 10
    > min. non stop o czym wiekszosc klientow zdaje sie zapominac.

    Jeśli napisano np. 10 minut pracy dziennie, to mam prawo oczekiwać, że
    wytrzyma 700 takich cykli (2 lata).

> [...]
    > polki amatorskich, a nie chinski shit za dwie stowy do mycia roweru, bo i

    Jeśli na myjce jest napisane, że może pracować 10 minut dziennie i tego
    czasu nie przekroczę, to ma działać dwa lata takiej pracy. Jeśli klient mimo
    to używa jej dwie godziny bez przerwy to oczywiście jest sam sobie winien.

    Jak już pisałem producenci drukarek ten problem rozwiązali - podają
    dokładnie liczbę stron na miesiąc jaka dany model może wydrukować. Wiele
    modeli ma wbudowany licznik stron i nie ma problemu z określeniem w razie
    awarii czy podlega gwarancji / niezgodności z umową czy nie.

    Inny przykład: Spalona szlifierka kątowo - kto odpowiada? Zwykle do tej pory
    było tak, że skoro spalony silnik to klient przeciążył, a w instrukcji
    wielkimi literami napisano nie przeciążać urządzenia. Dla wszystkich było to
    oczywiste, ale jakiś czas temu trafiłem na orzeczenie z jednego z krajów UE
    mówiące o tym, że winny jest producent, bo powinien zastosować
    zabezpieczenie termiczne. I jak się spokojnie zastanowić to wydaje się to
    oczywiste. Takie zabezpieczenie kosztuje grosze i jest jak najbardziej w
    interesie klientów. Oczywiście producent woli sprzedać nowe urządzenie jak
    ci się stare spali, więc producenci się buntują, ale prace urzędników
    unijnych nad nowym przepisem OIMW już trwają.

    Pozdrawiam
    Ergie