  • 1. Data: 2017-02-01 18:05:43
    Temat: Folia PVC
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Wiosna blisko, czeka mnie uszczelnianie stawu ...
    Usługi wykładania zbiorników folią PVC (znaną np. z dmuchanych
    baseników ogrodowych czy pontonów) są paskudnie drogie. Sama
    folia na metry jest istotnie tansza.

    Czy ktoś ma doswiadczenie w pokrywaniu dołu 40m2 taką folią?
    To się tnie nozyczkami i zgrzewa gorącym powietrzem, ale jak wygląda
    praktyka? Proszę o wszelkie informacje.
    --
    A S

  • 2. Data: 2017-02-01 19:59:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wykladaniu dolu folia sie nie znam. Ale na przetworstwie tworzyw sie znam. Bez
    specjalnego urzadzenia i wprawy nie polecal bym zgrzewania. Uzyl bym kleju. PCV
    doskonale sie klei dedykowanymi do PCV klejami. Zadne inne nie moga byc.
    Wytrzymalosc, szczelnosc i trwalosc sklejonego bedzie porownywalna ze zgrzewaniem.
    Dobre elastyczne kleje sa drogie. Ale mozna uzyc taniego do rur z PCV. Tylko trzeba
    dodac do niego zywicy epoksydowej w ilosci 1-2'%. Ale samej zywicy bez utwardzacza.
    Zywice trzeba rozpuscic w acetonie, dolac i dobrze wymieszac. Bez rozpuszczenia w
    warunkach domowych nie da sie wymieszac. Kladziesz folie, smarujesz klejem,
    przykladasz na zakladke druga folie i przysypujesz piachem, czy czyms co masz pod
    reka, zeby folie do siebie przycisnac. Klej jak by byl za gesty mozna rozpuscic
    cykloheksanonen, smierdzi ale nie wchlania sie przez pluca i jest bezpieczny. Mozna
    tez rozpuscic rozcienczalnikiem do farb sitodrukowych na PCV. Jak bym mial kleic duze
    powierzchnie to do kleju dodal bym jeszcze opozniacza schniecia do farb sitodrukowych
    na PCV.

  • 3. Data: 2017-02-02 10:19:12
    Temat: Re: Folia PVC
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 19:59:30 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Na wykladaniu dolu folia sie nie znam. Ale na przetworstwie tworzyw sie znam.

    Powiedz może jaki klej będzie najlepszy do przyklejenia nowych zelówek i fleków w
    butach.
    Zwykły butapren czy coś innego.
    Musze nakleić nowe fleki i zelówki w butach tzw glanach. Mam gotowe zelówki, mam
    podeszwy(fleki) i chciałem to robić butaprenem ale może jest jakiś lepszy klej

  • 4. Data: 2017-02-02 15:11:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak skora do skory guma do gumy albo guma do skory to butapren. Piszac guma mam na
    mysli gumy uzywane w butach a nie samolotach. Przetrzyj delikatnie powierzchnie
    papierem sciernym 100. Cienko posmaruj scietym pedzelkiem obydwie powierzchnie.
    Zostaw na minimum pol godziny w temperaturze pokojowej do wyschniecia. Jak wyschnie
    znowu cienko posmaruj i zostaw na 15-20 minut zeby klej wysechl. Potem przyloz
    sklejane elementy do siebie, musi sie udac za pierwszym razem. Oklep mlotkiem zeby
    docisnac. Nastepnego dnia mozna uzywac.

  • 5. Data: 2017-02-02 15:22:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 15:11:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    sklejane elementy do siebie, musi sie udac >za pierwszym razem. Oklep mlotkiem zeby
    docisnac. Nastepnego dnia mozna >uzywac.

    Dzięki
    Mam nadzieję ze szewskiej pasji nie dostanę uzyskując kolejną sprawność;)

  • 6. Data: 2017-02-02 15:26:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 15:11:20 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak skora do skory guma do gumy albo guma do skory to butapren.

    Akurat mam coś takiego
    http://images.sklepy24.pl/22837325/461/medium/klej-b
    utapren-200ml-dorex-do-gumy-tkanin-korka.jpg

    Rozumiem że butapren to butapren i nie ma rożnych rodzajów?

  • 7. Data: 2017-02-02 15:49:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niestety sie roznia. Na rynku detalicznym tych najlepych chyba nie ma. Ale te co sa
    powinny wystarczyc. Z butaprenem jest tak ze jak bedzie zly to da sie poprawic innym.
    Na poczatku kazdy bedzie trzymal. Jak by sie udalo zmieszac butapren z kropelka mniej
    wiecej w stosunku 1:100 to by powstal klej o duzo wyzszych parametrach. Z farbami
    probowalem mieszac z butaprenem nie mialem okazji.

  • 8. Data: 2017-02-02 16:07:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 15:49:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Jak by sie udalo zmieszac butapren z kropelka mniej wiecej w stosunku >1:100 to by
    powstal klej o duzo wyzszych parametrach.

    Znaczy taka kropelka 2ml
    http://hurtownia.epsc.pl/images/mini/602c94f997199e6
    ca40b8d712f15f8f9.jpg
    do takiego słoja butaprenu 200ml
    http://images.sklepy24.pl/22837325/461/large/klej-bu
    tapren-200ml-dorex-do-gumy-tkanin-korka.jpg

    Popróbuję;)

  • 9. Data: 2017-02-02 16:18:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kombinuj jak sie za szybko obcasy urwia. Przy butaprenie kropelke trzeba by czyms
    rozcienczyc. I jak umieszasz od razu kilogram i go nie zuzyjesz to na 99,99% za dwa
    tygodnie bedziesz mial kawal gumy w puszce.

  • 10. Data: 2017-02-02 20:16:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 16:18:26 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Kombinuj jak sie za szybko obcasy urwia. Przy butaprenie kropelke trzeba by czyms
    rozcienczyc. I jak umieszasz od razu kilogram i go nie zuzyjesz to na 99,99% za dwa
    tygodnie bedziesz mial kawal gumy w puszce.

    zenek no to dawaj - czym kleic gume epdm do metalu i ma wytzymac ze 150stopni. Czym?

    b.