  • 21. Data: 2012-04-01 18:41:50
    Temat: Re: Folia na kalenicy
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak :
    >
    > http://img192.imageshack.us/img192/4764/folia2.jpg
    >

    > Czy tak:
    >
    > http://img714.imageshack.us/img714/3346/folia1u.jpg
    >

    > Przecięcie napewno powoduje lepszą wymianę powietrza i wentylację , tyle
    czy
    > jest one potrzebne ?
    > Jeśli przecież dałbym wełnę to była by ona podwiewana a chyba nie o to
    > chodzi ?
    > Powinno być jak na rysunku 2 (czyli folia1u) czy nie ?
    > Jeśli tak to czym łączy się taką folię ? Jakaś specjalna folia ?

    folię masz dobrą wazne w tej folii któą masz jest to która stroną jest
    układana ponieważ folia ta ma malutkie dziurki które są z jednej strony jak
    dołki a z drugiej jak górki
    zasada jest taka zeby górki były od strony dachówki czy blachy poniewaz
    spływającoa woda zbierająca się z nawiania śniegu nie bedzie wlatywać w te
    dziurki kiedy będą one wybrzuszeniami w górę
    jezeli założyli ci odwrotnie to woda bedzie zostawać w tych dolinkach i
    przenikać przez folię
    dużo tego nie bedzie tak więc bez obaw ze bedzie wilgoć ale jednak taka jest
    zasada
    co do rozciecia w kalenicy to nie ma być tak jego poz dadnym pozorem ponieważ
    pod gośior kalenicowy zimą potrafi nawiać bardzo duzo śniegu a jak ten śnieg
    się roztopi to tą dzurą zacznie spływać prosto w ocieplenie
    wentylacja poddasza jest przez otwory wentylacyjne a nie przez wełnę
    tak samo jak w kurtkach sa specjalne otwory do wentylacji a nie ze ma
    oddychcać cała powierzchnią

  • 22. Data: 2012-04-01 19:18:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > folię masz dobrą wazne w tej folii któą masz jest to która stroną jest

    To chyba prina-aprilis :-)

  • 23. Data: 2012-04-01 20:02:11
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > To chyba prina-aprilis :-)

    nie, ja taką folię mam od 15 lat i wcale nie żałuję ze mam taką
    tak długo jak folia nie jest rozdarta i jest sklejona na zakładach oraz
    wywleczona w ocieplenie ściany na styku połaci dachowej ze ścianą nic jej nie
    grozi

  • 24. Data: 2012-04-01 20:17:26
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > tak długo jak folia nie jest rozdarta i jest sklejona na zakładach oraz
    > wywleczona w ocieplenie ściany na styku połaci dachowej ze ścianą nic jej

    Każdy tak może napisać :-) Nie mamy jak zweryfikować tego co mówisz:-)
    Membrana dachowa ma sens jak jest wiatroizolacją dla wełny. W innym
    przypadku nie ma sensu.

  • 25. Data: 2012-04-01 21:04:09
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Każdy tak może napisać :-) Nie mamy jak zweryfikować tego co mówisz:-)
    > Membrana dachowa ma sens jak jest wiatroizolacją dla wełny. W innym
    > przypadku nie ma sensu.

    ja nie każę ci weryfikować tego co piszę ale zmusić ciebie do własnego
    myslenia
    1. czego oczekujesz od membrany dachowej a czego od wiatroizolacji podaj
    oczekiwania dla jednego i dla drugiego

  • 26. Data: 2012-04-02 18:54:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > ja nie każę ci weryfikować tego co piszę ale zmusić ciebie do własnego
    > myslenia
    > 1. czego oczekujesz od membrany dachowej a czego od wiatroizolacji podaj
    > oczekiwania dla jednego i dla drugiego

    Membrana ma chronić wełnę przed wywiewaniem ciepła i przed opadami,
    skroplinami z drugiej strony i przepuszczać parę dyfuzyjnie na zewnątrz.
    Ma być jak goretex w kurtce polarników.

  • 27. Data: 2012-04-02 19:17:28
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Membrana ma chronić wełnę przed wywiewaniem ciepła i przed opadami,
    > skroplinami z drugiej strony i przepuszczać parę dyfuzyjnie na zewnątrz.

    bardzo dobrze powietrze w ociepleniu ma być w bezruchu jak w termosie czyli
    ma chronić przed wiatrem z zewnątrz więc czy ta folia którą widac na
    zdjęciach tego który pisze list nie spełnia tych funkcji?
    owszem kiedy jest rozdarta kiedy jest niesklejona tej fumkcji o kórej pisałeś
    nie spełnia ale jak jest sklejona i nie ma rozdarć wówczas spełnia bez
    względu na to czy nazywa się workiem foliowym, membraną, czy wiatroizolacją

  • 28. Data: 2012-04-02 22:05:44
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > nie spełnia ale jak jest sklejona i nie ma rozdarć wówczas spełnia bez
    > względu na to czy nazywa się workiem foliowym, membraną, czy

    Ale to jest szczelina wentylacyjna, bo ta jego folia sie nie nadaje na styk
    więc będzie zawsze wywiewać i nie będzie nieruchome.
    Było dopłacić do Tyvek-a którego można kłaść na styk.
    Tamte folie to nie membrany.

  • 29. Data: 2012-04-02 22:11:08
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Na stronie producenta jest instrucja montażu ...
    >
    > http://www.lenko.com.pl/index.php?str=4&idm=21&id_m=
    56&ido=34

    > Tam wszystko ładnie jest opisane i są tam odpowiedzi na wszystkie moje
    > pytania ...

    A co powiedsz na ten opis?
    http://www.lenko.com.pl/index.php?str=4&idm=21&id_m=
    88&ido=50

    Ta folia, którą masz wygląda jak paroizolacyjna.
    Membrany paroprzepuszczalne wyglądają całkiem inaczej. Są matowe i wyglądają
    jak tkanina, taka mniej mechata flanela. Ta Twoja folia błyszczy głądką
    powierzchnią jak typowa folia paroizolacyjna.
    Chyba, że firma wpadła na genialny pomysł, aby kupioną od Chińczyków folię
    paroizolacyjną podziurawić i wtedy wyjdzie folia paroporzepuszczalna :) Ale
    gdyby tak było to będziesz miał chu....kę i w razie przecieku wody przez
    dach to zaleje Ci wełnę a zorientujesz się dopiero wtedy jak grzyba będziesz
    mógł kosić kosą :)

  • 30. Data: 2012-04-02 22:14:31
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > "Prosimy układających folie o nie palenie papierosów w trakcie jej
    > układania. Spadają
    > papierosów wypala w foliach małe otwory trudne do zauważenia a powodujące
    > przecieki." :-)))

    Później jak bedzie zalewać chałupę to powiedzą, że ekipa montująca paliła
    papierosy i reklamacja odrzucona :)