  • 11. Data: 2012-04-20 22:22:33
    Temat: Re: Folia paraizolacyjna
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 20 Apr 2012 16:50:19 +0200, mk napisał(a):

    > PS.
    > Ludzie używają słowa membrany na materiał przegrody, które w jakimś tam
    > stopniu coś przepuszcza.

    Paroizolacja przepuszcza - stąd lepiej nazywać ją opóźniaczem pary.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny, bo jest
    prywatny

  • 12. Data: 2012-04-22 15:24:31
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-04-20 22:22, ŁC pisze:

    > Paroizolacja przepuszcza - stąd lepiej nazywać ją opóźniaczem pary.

    Wszystko zależy od parametru jakim jest opór dyfuzyjny.
    Są też folie paroizolacyjne z dwukierunkowo zaplanowaną przenikalnością,
    jednak dotychczas chodziło o jak najlepszą trwałą przegrodę dla pary wodnej.

  • 13. Data: 2012-04-26 14:44:44
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > Ja dałem taką membranę paroizolacyjną z meszkiem od zewnątrz, ma to
    > ponoć zapobiegać ewentualnemu wykraplaniu i pomagać w transporcie wilgoci
    > dalej za zewnątrz przegrody.
    > Ciekawe czy działa :)
    > Pdr. Mariusz
    > PS.
    > Ludzie używają słowa membrany na materiał przegrody, które w jakimś tam
    > stopniu coś przepuszcza.

    No i kupiłem chyba coś podobnego :
    http://www.eurovent.pl/product/show/id/8
    Mam nadzieje ze swoje zadanie spełni.