  • 11. Data: 2011-03-04 11:57:58
    Temat: Re: Folia - wybór
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Mar, 09:54, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Jeszcze mam pytania.
    > Są folie z taśmą. Czy warto dołożyć do takiej folii czy lepiej kupić
    > osobno taśmę do klejenia?

    Ja mam bez tasmy i wogole tej folii nie sklejalem. Nie widze potrzeby.

    > Jak jest z liczeniem powierzchni takiej folii? Piszą, że w rolce jest
    > 100m2. Te 100m2 to jest powierzchnia netto i do tego dochodzi pasek folii?
    > Chodzi o to, czy jeśli mam załóżmy na okrągło 300m2 dachu to czy pokryję
    > to trzema rolkami czy z każdej rolki pójdzie trochę powierzchni na zakładkę?

    W rolce raczej jest 50m2? Przynajmniej tyvek pro tyle ma :) Folie
    robisz z zakladka 10 lub 15cm (nie pamietam) - na folii jest nawet
    narysowana przerywana linia zeby ulatwic dekarzom jej ukladanie. Czyli
    z 100m2 zostaje Ci 85-90m2. Nie wiem czy dopuszcza sie laczenie folii
    po szerokosci (czyli laczenie pionowe) - wtedy na pewno trzebaby
    zakladke + dobrze skleic. Ja takich laczen nie mam, bo dach dosyc
    skomplikowany i poszczegolne polacie dosyc male, wiec dalo sie folie
    upchnac bez laczen i przy tym bylo stosunkowo malo odpadu :) Jak masz
    300m2 to kup 350m2 i powinno na styk wystarczyc IMHO :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-03-04 12:01:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    Sorry - tyvek pro ma 50mb x 1,5mb czyli 75m2 :) Ten z tasma tyle samo
    (to jest poprostu pasek kleju na laczeniu). Musialbys chyba kupic w
    takim razie 375m2.. Ew. kup 300m2 przez siec (bo taniej) a jak
    dekarzom braknie to kup na miejscu w jakims skladzie reszte na
    metry :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-03-04 12:02:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    I ostatni komentarz - kup w folnet.pl - u nich mozesz kupic dowolna
    ilosc metrow - wez 350 czy 360 i styknie :-)

  • 14. Data: 2011-03-04 20:49:53
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-04 13:02, Adam pisze:
    > I ostatni komentarz - kup w folnet.pl - u nich mozesz kupic dowolna
    > ilosc metrow - wez 350 czy 360 i styknie :-)

    Dzięki za rady.
    Właśnie o tym sklepie myślałem. Mają rolki ale piszą, że na metry też
    sprzedają.

    --
    M.

  • 15. Data: 2011-03-05 08:49:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shreek napisał:

    > Dzięki za rady.

    A nie wolisz zrobić deskowania, a na to papę i mieć pewniejszy dach...
    :-))) ?

    pozdr
    Robert G.

  • 16. Data: 2011-03-05 09:20:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Mar, 09:49, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie wolisz zrobić deskowania, a na to papę i mieć pewniejszy dach...
    > :-))) ?

    I sławojke do kompletu!
    Halo halo witamy w XXI wieku :))))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-03-05 10:51:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > I sławojke do kompletu!

    Ale co ma sławojka do solidnego dachu...? :-DDD

    Zresztą... U mnie jeszcze stoi, chociaż dzieci nie chcą do niej chodzić,
    bo...
    'tam są pająki'

    pozdr.
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-03-05 12:21:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Mar, 11:51, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik Adam napisa :

    > Ale co ma s awojka do solidnego dachu...? :-DDD

    Pochodza z tej samej epoki :)) Solidnosc dachowi zapewnia porzadnie
    zaprojektowana i zrobiona wiezba, odpowiednie jej przekroje, a nie
    jakiestam deski :) Deski pracuja - kurcza sie i rozszerzaja, papa na
    nich pracuje i potrafi sie rozszczelnic. A folia? Ulozona luzno sobie
    wisi i nic jej za bardzo nie moze uszkodzic :)

    > Zreszt ... U mnie jeszcze stoi, chocia dzieci nie chc do niej chodzi ,
    > bo...
    > 'tam s paj ki'

    U mnie na szczescie wszyscy panowali nad swoimi cyklami
    fizjologicznymi i tylko sikali pod drzewami :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-03-05 14:13:10
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-05 09:49, robercik-us pisze:

    > A nie wolisz zrobić deskowania, a na to papę i mieć pewniejszy dach...
    > :-))) ?

    Nad tym też myślałem ale w ten sposób mogę dojść do niebotycznych cen za
    dach.
    Deski + papa + robocizna = istotnie zwiększona cena dachu.

    A jak tak już przy okazji dachów to zapytam o podbitkę.
    Rozważam podbitkę (nadbitkę :-) na krokwiach, tak że widać krokwie na
    okapach dachu lub pod krokwiami.
    Czy oprócz walorów estetycznych są jakieś argumenty za którąś z wersji?

    --
    M.

  • 20. Data: 2011-03-05 16:18:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:

    > Czy oprócz walorów estetycznych są jakieś argumenty za którąś z wersji?

    Ja tak właśnie mam - z deskowaniem dachu fajnie się to zbiegło, bo dach
    jest zadeskowany cały - wyżej dechami calówkami, a na okapach boazerią -
    majster zamówił taką solidną, grubą na 17 mm. Pociągnął to jakimś
    preparatem i jest ok.

    Jakie plusy...?
    Nie trzeba już później do tematu wracać.

    Wygląda to tak:
    https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5580630419959861874

    pozdrawiam