  • 21. Data: 2011-03-05 16:26:44
    Temat: Re: Folia - wybór
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Pochodza z tej samej epoki :))

    Ble ble ble :-PPP

    Solidnosc dachowi zapewnia porzadnie
    > zaprojektowana i zrobiona wiezba, odpowiednie jej przekroje, a nie
    > jakiestam deski :)

    Jakieś tam deski !!!

    Deski pracuja - kurcza sie i rozszerzaja, papa na
    > nich pracuje i potrafi sie rozszczelnic. A folia? Ulozona luzno sobie
    > wisi i nic jej za bardzo nie moze uszkodzic :)

    Tylko lekko promienie UV...
    Ale co tam. w końcu jest na gwarancji no nie...?
    Jak się coś stanie, to w skrajnym przypadku dostaniesz zwrot kasy za...

    Tę membranę - całe 1700 zł - i to tylko w przypadku, gdy producent
    stwierdzi 'bezstronnie', że wszystko wykonałeś zgodnie ze sztuką.

    Resztę remontu - te 25 tys sfinansujesz sobie sam.

    No... nawet jak i by producent nie uznał reklamacji to już te jego 1700
    niewiele będzie znaczyło w całym remoncie :-)))

    Ale to w końcu XXI wiek, to się zdarzają cuda - uznanie reklamacji :-DDD

    pozdr
    Robert G.

  • 22. Data: 2011-03-05 17:07:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Mar, 17:26, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko lekko promienie UV...

    Ale skad ma sie wziasc UV pod dachowka ? ;) UV tam NIE dochodzi i nic
    folii prawa nie ma uszkodzic :) Moja folia widziala UV przez dwa
    tygodnie.

    > Ale to w końcu XXI wiek, to się zdarzają cuda - uznanie reklamacji :-DDD

    Gdyby folie masowo przeciekaly lub cokolwiek by sie z nimi dzialo
    zlego to bysmy juz od dobrych parunastu lat o tym dobrze wiedzieli od
    niezadowolonych inwestorow :) Lepiej jednak pisac ze to "nowosc" od
    kilkudziesieciu lat ;) Tak samo "nowa" jest pompa ciepla. Strach przed
    nowoscia panie - ta fobia ma na pewno jakas nazwe :)))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-03-05 18:12:20
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-03-05 17:18, robercik-us pisze:

    > Wygląda to tak:
    > https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5580630419959861874

    Dwa pytania:
    1. Ta dachówka to jaka jest konkretnie? Bo raz brązowa raz czerwona na
    fotach - jakaś czerwona angoba, miedziana?
    2. Czemu nie dałeś płotków na śnieg? Bo ja chciałem dawać, ale jak
    poszedłem po oferty to każdy mówił "po co? dach dwuspadowy pod połaciami
    nie ma drzwi ani bramy garażowej, niech sobie śnieg spada, a lepiej żeby
    okna połaciowe zatrzymały częściowo śnieg niż żeby na płotku się cały
    zatrzymał bo jak będzie miał metr to razem z płotkiem zleci" I jak
    zacząłem ludziom dachy oglądac to faktycznie - płotek jeden na dziesięć
    domów...

  • 24. Data: 2011-03-05 18:27:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale co ma sławojka do solidnego dachu...? :-DDD

    Np. na mojej budowie ma bardzo dużo: jedyny deskowany i papowany dach na mojej
    działce ma właśnie sławojka... :-D

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-03-05 18:40:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tak właśnie mam - z deskowaniem dachu fajnie się to zbiegło, bo dach jest
    > zadeskowany cały - wyżej dechami calówkami, a na okapach boazerią - majster
    > zamówił taką solidną, grubą na 17 mm. Pociągnął to jakimś preparatem i jest
    > ok.
    >
    > Jakie plusy...?
    > Nie trzeba już później do tematu wracać.

    To tak w skrócie :)
    Czyli w sumie jest taniej, choć desek boazeryjnych idzie z 40% więcej, więcej
    również farby.
    Łatwiej jest również docieplić styk ściany i dachu, nie zostawia się miejsca na
    mieszkanie dla kun.

    Z minusów to: bardziej obciążony okap, brak możliwości zamontowania
    standardowego (i bardzo taniego) oswietlenia elewacji, bardziej kłopotliwa
    renowacja, często wówczas nie robi się deski czołowej, więc haki do rynien
    trzeba montować na krokwie.

    > Wygląda to tak:
    > https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5580630419959861874

    Ładny ten dom. Jakiś projekt Archonu?

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2011-03-05 19:17:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:

    > 1. Ta dachówka to jaka jest konkretnie? Bo raz brązowa raz czerwona na
    > fotach - jakaś czerwona angoba, miedziana?

    Roben - zwykła, ceglasty/czerwony, czy jak taj jeszcze go nazwać, kolor :-)
    Po prostu w różnych 'słońcach' różnie wygląda.

> [...]
    > zatrzymał bo jak będzie miał metr to razem z płotkiem zleci" I jak
    > zacząłem ludziom dachy oglądac to faktycznie - płotek jeden na dziesięć

    Tak na prawdę, to nie jestem do nich przekonany i nie zamówiłem do
    kompletu, to chłopaki nie założyli :-).

    Nie sądzę, by były potrzebne, a poza tym - jak napada mi pół metra
    śniegu i zacznie toto zjeżdżać, to nie sądzę, by takie cienkie plotki
    miały to utrzymać.

    Zresztą i tak nie jest to jakieś ruchliwe miejsce - ani przy drodze, ani
    przy chodniku... odpuściłem sobie...

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-03-05 19:22:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    vbq.googlegroups.com...
> [...]

    >kilkudziesieciu lat ;) Tak samo "nowa" jest pompa ciepla. Strach przed
    >nowoscia panie - ta fobia ma na pewno jakas nazwe :)))

    Ej Adam, często powolujesz sie na forum muratora a tam przeciez jest kilka
    watkow osób narzekajacych na membrany
    Albo ten link- niedawno tu był:
    http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    Kris

  • 28. Data: 2011-03-05 19:30:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > To tak w skrócie :)
    > Czyli w sumie jest taniej, choć desek boazeryjnych idzie z 40% więcej,
    > więcej również farby.

    Cały dach miał 230 m2, calówek 160 m2, a boazeryjnych 70 m2. Nie wyszło
    jakoś szczególnie drogo... :-)

    > Łatwiej jest również docieplić styk ściany i dachu, nie zostawia się
    > miejsca na mieszkanie dla kun.

    Ja zostawiłem specjalnie 5 cm szczeliny - elewację nie dojeżdżałem do
    samych desek - musi być szczelina wentylacyjna przecież pod deskowaniem.
    Wsadziłem tam wróblówki, a od wewnętrznej drobną siatkę przeciw owadom.

> [...]
    > kłopotliwa renowacja, często wówczas nie robi się deski czołowej, więc
    > haki do rynien trzeba montować na krokwie.

    U mnie są deski czołowe i do nich kręciłem rynny.

    j#5580630419959861874

    > Ładny ten dom. Jakiś projekt Archonu?

    Dom w Tamaryszkach 2 z Archonu - po pewnych przeróbkach :-)

    pozdr
    Robert G

  • 29. Data: 2011-03-05 19:33:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Albo ten link- niedawno tu był:

    Ano był..., ale Adam udaje, że go nie czytał :-DDD.

  • 30. Data: 2011-03-06 08:56:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Mar, 20:22, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ej Adam, cz sto powolujesz sie na forum muratora a tam przeciez jest kilka
    > watkow os b narzekajacych na membrany

    Tak? Pokaz :) Nie natknalem sie.

    > Albo ten link- niedawno tu by :http://www.icopal.pl/index.php?page=wady

    Ale jak byk pisze ze wpadalo tam UV miedzy szczelinami dachowek. To ma
    niby swiadczyc ze folia jest do dupy? Raczej ze dachowke ulozono
    nieszczelnie :) Wpada Ci slonce miedzy dachowki !? :)
    pozdr.

    --
    Adam