  • 21. Data: 2016-03-16 22:14:09
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 16:40:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > zbiorcze beda 150 długie na 14m jak cały budynek, a odejscia 125 (moze 100).
    > Dam zwykłe trójniki redukcyjne i tyle.
    > Chce dac duze rozmiary rur zeby dawały mały opór,
    > licze ze wentyle wezmą nieco mniej pradu. Ale to na czuja jest-
    > muszę to policzyc.

    Przy 100m3/h i spadku 100Pa 2 wentylatory zjedzą 30W. Jak obniżysz
    straty do dajmy na to 50 Pa (o ile się da), to zjedzą 20W.
    Nie wiem, czy jest o co kruszyć kopie, kombinować z trójnikami, dławikami
    i przepustnicami żeby to wyregulować...
    Zrównoważony flex z centralną puchą wydaje się najbanalniejszym
    rozwiązaniem, w dodatku nie wiadomo czy będzie miał znacząco większy
    opór niż instalacja na trójnikach.

    L.

  • 22. Data: 2016-03-16 22:39:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:09:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Skoro kobita ma super szczelną szybę i skaszanioną wentylację,
    > to nic dziwnego że woda się kondensuje w najzimniejszym punkcie
    > pomieszczenia. W

    rosi się strona zewnętrzna panie kolego - a próba wentylowania całego swiata słabo
    wychodzi :)

    b.

  • 23. Data: 2016-03-16 22:41:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:14:10 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Przy 100m3/h i spadku 100Pa 2 wentylatory zjedzą 30W. Jak obniżysz
    > straty do dajmy na to 50 Pa (o ile się da), to zjedzą 20W.

    liczysz dla normowej wentylacji czy niższej? Normowo wychodzi mi jakies 300m3/h. Do
    sprężu jeszcze nie dotarłem.

    b.

  • 24. Data: 2016-03-16 22:41:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Skoro kobita ma super szczelną szybę i skaszanioną wentylację,
    > to nic dziwnego że woda się kondensuje w najzimniejszym punkcie
    > pomieszczenia. Wystarczy przewentylować i problem zniknie.
    > Nakładanie na szybę panelu fotowoltaicznego za 1600 zeta/m2
    > i zasłanianie sobie widoku po to, żeby pozbyć się skroplonej
    > pary wodnej to doprawdy przedni pomysł ;)

    Są jednak sytuacje, kiedy takie przyciemnienie szyby jest jak
    najbardziej wskazane. Więc czemu nie zrobić tego Cienką Warstwą
    Fotowoltaiczną, która jako produkt uboczny zrobi prąd? Takie
    rozwiązania są już znane. Oczywiście wszystko jest kwestią ceny,
    1600 zeta/m2 trudno zaakceptować. Ale ja kupowałem panele robione
    technologią pokrewną, też na szkle malowane, chociaż jeszcze
    nieprzezroczyste -- tanio to wychodziło. Panel o powierzchni
    półtora metra, solidny kawał podwójnej szyby, za około 100 zeta
    netto (w dużym hurcie). Nominalna moc w warunkach testowych
    (symulacja słońca, 1 kWh/m2, padanie prostopadłe) to nieco ponad
    100W. Uważam, że całkiem nieźle.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2016-03-16 22:55:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:41:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > liczysz dla normowej wentylacji czy niższej?
    > Normowo wychodzi mi jakies 300m3/h. Do sprężu jeszcze nie dotarłem.

    Wziąłem to przykładowe 100 m3/h, dlatego że pojawia się wszędzie
    gdy ktoś pisze o praktycznym użytkowaniu WM. A u siebie przyjąłem,
    że będę liczył dla 400 m3/h. Różnica w sprzęcie mniej lub bardziej
    wydajnym to nieduża kwota, a chyba lepiej mieć zapas w razie czego.
    Z tym, że jak przyjmiesz sobie tak duże kanały jak planujesz
    i będzie ich kilkanaście, to nawet przy tych 300m3/h prędkości
    w kanałach i spadki powinny być niewielkie. Mówię w przypadku
    flexów, nie wiem jak to wychodzi przy głównych magistralach
    które rozgałęziają się co trochę na boki, ale przypuszczam że podobnie.

    L.

  • 26. Data: 2016-03-16 22:56:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:41:57 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > netto (w dużym hurcie). Nominalna moc w warunkach testowych
    > (symulacja słońca, 1 kWh/m2, padanie prostopadłe) to nieco ponad

    Sto złotych? To jakaś masakryczna masakra, chyba musieli do tego
    dokładać? W głowie się nie mieści...
    Sam bym brał :]

    L.

  • 27. Data: 2016-03-16 23:07:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:39:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > rosi się strona zewnętrzna panie kolego - a próba wentylowania
    > całego swiata słabo wychodzi :)

    Eeee... a to ci dopiero.
    Może dmuchać czymś na to okno z zewnątrz?

    L.

  • 28. Data: 2016-03-16 23:23:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Sto złotych?

    Coś koło tego w każdym razie. Zależy jak euro przeliczać. Ale faktem
    jest, że to nie musi wiele kosztować. Gdyby samo w sobie było drogie
    (a nie marże duże), to by takich dotacji nie było.

    > To jakaś masakryczna masakra, chyba musieli do tego dokładać?

    Komisja Europejska też podejrzewała dumping, więc w swoim czasie
    wprowadzono "rejestrowany import", co znaczyło, że można importować
    bezcłowo, ale z wpisem do rejestru, na wypadek gdyby badania wykazały
    dumping. Wtedy by trzeba było zapłacić cło. W wysokości nieznanej
    w chwili zakupu -- czyli rosyjska ruletka. Nawet nie wiem jaki był
    dalszy ciąg tej historii.

    > W głowie się nie mieści...

    110x130 cm, duże jest, więc faktycznie...

    > Sam bym brał :]

    Wszystko da się załatwić.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2016-03-17 10:50:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 marca 2016 22:39:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > rosi się strona zewnętrzna panie kolego - a próba wentylowania całego swiata słabo
    wychodzi :)

    Bezsensu, jak sie moze rosic zewnetrzna strona? :-) Rosi sie zawsze tam gdzie
    cieplejsze powietrze wpada na chlodniejsza powierzchnie. Czyli, ze szyba
    jest chlodniejsza niz powietrze na zewnatrz? Jakim cudem? :-)

    A swoja droga to co z tego ze rosi sie na zewnatrz - przed deszczem tez
    kobita zabezpiecza okna montujac nad kazdym wodoszczelne markizy ? :-)
    Wiaterek przewieje i wyschnie :)

    Nie rozumiem problemu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-03-17 11:22:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 10:50:08 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Bezsensu, jak sie moze rosic zewnetrzna strona? :-) Rosi sie zawsze tam gdzie
    > cieplejsze powietrze wpada na chlodniejsza powierzchnie. Czyli, ze szyba
    > jest chlodniejsza niz powietrze na zewnatrz? Jakim cudem? :-)

    Jakąś ciepłą mgłę nawiewa rano z lasu czy bagna, a szyba zimna np?

    L.